Skocz do zawartości

Ursus C-360 prototyp



Silnik S-43 o mocy 60KM

  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

19 godzin temu, Krzysztof81 napisał:

To miałem na myśli :) Np skrzynia ZF w Fendtach czy Case 1455 jest b. dobra z kolei skrzynie ZF w Deutzach nie są za trwałe.

Nie wiem jak w praktyce, ale szukałem kiedyś opinii o skrzyniach zf jak z Deutza (np dx). Kilkukrotnie pojawiało się, że te skrzynie w Steyr niby mają zauważalnie dłuższy żywot, mimo, że czesto montowano je do silników z trochę większym momentem obrotowym niż w Deutz. Podejrzewano, że silniki Deutza mają bardziej pulsujący i drżący moment na wyjściu ( za lekkie koło zamachowe? Zbyt gwałtowny przebieg spalania? 5 cylindrów?) co szybciej doprowadzało do awarii.

 

5 minut temu, Alchemik napisał:

Nie wiem jak w praktyce, ale szukałem kiedyś opinii o skrzyniach zf jak z Deutza (np dx). Kilkukrotnie pojawiało się, że te skrzynie w Steyr niby mają zauważalnie dłuższy żywot, mimo, że czesto montowano je do silników z trochę większym momentem obrotowym niż w Deutz. Podejrzewano, że silniki Deutza mają bardziej pulsujący i drżący moment na wyjściu ( za lekkie koło zamachowe? Zbyt gwałtowny przebieg spalania? 5 cylindrów?) co szybciej doprowadzało do awarii.

 

Możliwe. Zapomniałem o turbomatku w Fendtach i Case, który eliminuje szarpnięcia i gwałtowne zmiany obrotów.

  • Like 1

Jak wiadomo każda skrzynia czy sprzęt ma swoje bolączki, czasami takie co wyszły po latach i projektanci mogli nie przewidzieć.

Ze skrzyniami ZF w Steyr też do końca nie wiem jak wyglądała kwestia produkcji. Sam Steyr miał swoje skrzynie, były skrzynie powstałe w współpracy z ZF i były też skrzynie tylko od ZF. Gdzie je składano, tego nie wiem. Może skrzynie Deutz i Steyr były częściowo produkowane gdzie indziej? Później ZF kupił część praw do skrzyń od Steyr.  

 

Dnia 15.08.2023 o 15:28, Alchemik napisał:

 

W sumie to nie pierwsze podejście do współpracy polskich zakładów z firmą Steyr. W latach 70 prowadzono współpracę z Jelczem. Polska strona zainwestowała sporo pieniędzy i powstały  dla nas prototypy silników V10 i V12. W Polsce miały powstawać wszystkie silniki widlaste, a steyr miał produkować tylko rzędówki. W umowach było coś o silnikach do ciężkich jelczy i przewija się  temat silników steyr dla rolnictwa (Bizon? Ursus?) Zabrakło niby tylko części funduszy na uruchomienie produkcji. Chyba nawet w Tczewie powstała jakaś skrzynia biegów specjalnie do tych silników. Czyli mnóstwo funduszy utopionych w konstrukcję silnikow bez zwrotu

 

 

Podobnie rzecz się miała z serią prototypową U . Poza pierwszą serią ,druga była owocem współpracy z Francuzami. Był to początek lat 70-tych a skrzynie biegów były dosyć zaawansowane, powstała też gama silników i niestety koncepcja przegrała z władzą - wybrano zakup licencji.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v