Skocz do zawartości


Każdemu życzyć takich pokosów z drugiego cięcia. No i żeby dolało w nie 10mm wody gdy w prognozie teoretycznie 0 deszczu

  • Like 3



Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, SamaPrawda napisał:

Jak claas chodzi? Myśle nad czymś takim i na pierwszy rzut oka wygląda lepiej niż NH, jaką masz tu skrzynie? i co warto brać z wyposażeniem?

Były jakieś problemy, ale to takie wieku dziecięcego. Teraz bez problemu. Dwa lata 1300h. Skrzynia koniecznie hexa. Amor osi i kabiny podstawa. Brać smart stop, automatykę skrzyni, jak najszersze ogumienie. Teraz chciałbym wersje cis + i tuz na przód, ale to może w większym się uda…

ja wziąłem w podstawie i nie żałuję , jak to ma być ciągnik pomocniczy to bez przesady , na skrzyni quatra też da się jeździć swojego 430 mam zrobionego na 140km prawie 600nm to nie ma znaczenia jaki bieg bo go tak szybko nie zdusi , amortyzację kabiny w tym modelu to za jakieś 700zl można zrobić ja włożyłem poduszki pneumatyczne od ciężarowego samochodu i fajnie to chodzi , jeśli chodzi o te kolorowe wyświetlacze to i mniej tego tym lepiej , wyposażenie standardowe wystarczające moim zdaniem , ogumienie 540 i 440 które jest standardowe też wystarczające

jeśli chodzi o najmniejszy model to bierz 430 bo on ma te same mosty i wagę co 460, ja mam 450 wziąłem najszersze ogumienie i przedni tuz bo dla mnie to było najważniejsze. Jeśli chodzi o amortyzację to nie brałem ani amortyzacji osi ani kabiny a mimo wszystko ciągnik jest bardzo wygodny i stabilny mam dla porównania Zetor forterra tej samej mocy to trzęsie nim z każdej strony bez porównania. moim zdaniem zastanów się to co najbardziej ci potrzeba i te wszystkie dodatki nie są aż tak bardzo potrzebne.

8 godzin temu, cheecko napisał:

 

jeśli chodzi o najmniejszy model to bierz 430 bo on ma te same mosty i wagę co 460, ja mam 450 wziąłem najszersze ogumienie i przedni tuz bo dla mnie to było najważniejsze. Jeśli chodzi o amortyzację to nie brałem ani amortyzacji osi ani kabiny a mimo wszystko ciągnik jest bardzo wygodny i stabilny mam dla porównania Zetor forterra tej samej mocy to trzęsie nim z każdej strony bez porównania. moim zdaniem zastanów się to co najbardziej ci potrzeba i te wszystkie dodatki nie są aż tak bardzo potrzebne.

 

Skoro twierdzisz, że ciągnik bez amortyzacji osi i kabiny jest "bardzo wygodny i stabilny" to mam wrażenie , że nigdy ciągnikiem z takim wyposażeniem nie jeździłeś.

Edytowane przez bronek
  • Like 1
bronek napisał:

8 godzin temu, cheecko napisał:

 

jeśli chodzi o najmniejszy model to bierz 430 bo on ma te same mosty i wagę co 460, ja mam 450 wziąłem najszersze ogumienie i przedni tuz bo dla mnie to było najważniejsze. Jeśli chodzi o amortyzację to nie brałem ani amortyzacji osi ani kabiny a mimo wszystko ciągnik jest bardzo wygodny i stabilny mam dla porównania Zetor forterra tej samej mocy to trzęsie nim z każdej strony bez porównania. moim zdaniem zastanów się to co najbardziej ci potrzeba i te wszystkie dodatki nie są aż tak bardzo potrzebne.

 

Skoro twierdzisz, że ciągnik bez amortyzacji osi i kabiny jest "bardzo wygodny i stabilny" to mam wrażenie , że nigdy ciągnikiem z takim wyposażeniem nie jeździłeś.

jeździłem i to sporo, co do amortyzacji osi to trzeba bardzo o to dbać smarować co 8 godzin bo potem będzie srogi rachunek za remont takiej osi są też rozwiązania już na automatycznym smarowaniu i jeśli miałbym brać tą oś to tylko w takiej konfiguracji. Kolejna sprawa to większość ludzi jak już ma tą oś to grzeje ile wlezie a potem płacz bo się maszyna popsuła. Ja mam wrażenie że to ty nie jeździłeś tym ciągnikiem.

Dodi napisał:

Mój tez był na prow ale jak zwykle apetyt rośnie w miarę jedzenia. Opony szerokie są to może na tą 470tke go przekręcę z mocą. W planach mam jakiś agregat uprawowo siewny nabudowany  to i tuza trzeba będzie dołożyć żeby te 2-3 sezony jakoś jeździł. Bo tur to nie dociążenie. 

tuz oryginalny będziesz dokładać ?

1 godzinę temu, cheecko napisał:

jeździłem i to sporo, co do amortyzacji osi to trzeba bardzo o to dbać smarować co 8 godzin bo potem będzie srogi rachunek za remont takiej osi są też rozwiązania już na automatycznym smarowaniu i jeśli miałbym brać tą oś to tylko w takiej konfiguracji. Kolejna sprawa to większość ludzi jak już ma tą oś to grzeje ile wlezie a potem płacz bo się maszyna popsuła. Ja mam wrażenie że to ty nie jeździłeś tym ciągnikiem.

Co ty pieprzysz. Co jakie 8 godzin. Sparować co 50godzin i będzie spokój. Tylko nie jakimś gównem. I nie porównuj tego co było w tier3 z tym co kolega będzie kupował w tier5. Oś rocznikowo w ciągnikach od lat chyba 20/21 jest na innych tulejach. Takim tokiem myślenia że rachunek za remont będzie srogi lepiej może brać zetora, albo grabić słoneczkiem.  Swoją drogą remontowałem oś sztywną carraro, i komplet z łożyskami, uszczelniaczami, sworznimi/czy tam kamieniami zwrotnic wcale nie był mały.

 

@SamaPrawda dokładnie skrzynia quadra z czterema półbiegami wydawała się biedna, a przy zmianie zakresu za długo się zastanawia. W orce z c1 na b4 to nie ciekawie to wyglądało 

Dodi napisał:

1 godzinę temu, cheecko napisał:

jeździłem i to sporo, co do amortyzacji osi to trzeba bardzo o to dbać smarować co 8 godzin bo potem będzie srogi rachunek za remont takiej osi są też rozwiązania już na automatycznym smarowaniu i jeśli miałbym brać tą oś to tylko w takiej konfiguracji. Kolejna sprawa to większość ludzi jak już ma tą oś to grzeje ile wlezie a potem płacz bo się maszyna popsuła. Ja mam wrażenie że to ty nie jeździłeś tym ciągnikiem.

Co ty pieprzysz. Co jakie 8 godzin. Sparować co 50godzin i będzie spokój. Tylko nie jakimś gównem. I nie porównuj tego co było w tier3 z tym co kolega będzie kupował w tier5. Oś rocznikowo w ciągnikach od lat chyba 20/21 jest na innych tulejach. Takim tokiem myślenia że rachunek za remont będzie srogi lepiej może brać zetora, albo grabić słoneczkiem.  Swoją drogą remontowałem oś sztywną carraro, i komplet z łożyskami, uszczelniaczami, sworznimi/czy tam kamieniami zwrotnic wcale nie był mały.

 

@SamaPrawda dokładnie skrzynia quadra z czterema półbiegami wydawała się biedna, a przy zmianie zakresu za długo się zastanawia. W orce z c1 na b4 to nie ciekawie to wyglądało 

No kiedyś te osie się smarowało częściej może teraz to się zmieniło a widzę że słaba wiedzę odnośnie tego masz widzę. Widać że kolega nie chce wydać za dużo więc lepiej doradzić co mu potrzebna a nie na full pakiet. Co do maszyn to ja mam całe park maszynowy z Claas i nie grabie grabkami jak ty to sobie nazwałeś. Kolejna sprawa to wół zapomniał jak cielęciem był bo jeszcze radziłeś się do mnie czy wybrać ten ciągnik a teraz rżniesz speca od maszyn zabawne...

1 godzinę temu, mati5720 napisał:

u Ciebie też jest tak że radio nie ma pamięci i za każdym razem trzeba ustawiać przez ten wyłącznik prądu automatyczny ?

Nie ma takiego problemu u mnie. Wszystkie stacje zawsze są. 

 

35 minut temu, cheecko napisał:

No kiedyś te osie się smarowało częściej może teraz to się zmieniło a widzę że słaba wiedzę odnośnie tego masz widzę. Widać że kolega nie chce wydać za dużo więc lepiej doradzić co mu potrzebna a nie na full pakiet. Co do maszyn to ja mam całe park maszynowy z Claas i nie grabie grabkami jak ty to sobie nazwałeś. Kolejna sprawa to wół zapomniał jak cielęciem był bo jeszcze radziłeś się do mnie czy wybrać ten ciągnik a teraz rżniesz speca od maszyn zabawne...

Te osie smarowało sie w JD co 100h a w claasie częściej co 50h. Pytałem cię o zdanie kiedyś ale jak widać względem wyposażenia nie kierowałem się  tym co radziłeś i bardzo dobrze zrobiłem. „To ja mam całe park maszynowy claas…” ten kto coś ma nie musi się chwalić… 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v