Skocz do zawartości

Arion 450 + Disco 3200


Dodi

Każdemu życzyć takich pokosów z drugiego cięcia. No i żeby dolało w nie 10mm wody gdy w prognozie teoretycznie 0 deszczu

  • Like 3



Rekomendowane komentarze

U mnie jak narazie około 10 szt/ha, a za belami ludzie nawet z żuław transporty chcieliby puszczać jak sprzedaje 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza

Jak claas chodzi? Myśle nad czymś takim i na pierwszy rzut oka wygląda lepiej niż NH, jaką masz tu skrzynie? i co warto brać z wyposażeniem?

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Dodi napisał:

U mnie jak narazie około 10 szt/ha, a za belami ludzie nawet z żuław transporty chcieliby puszczać jak sprzedaje 

U nas słabe, rzadkie

Kto później kosił to jeszcze nie odbiło

 

Patrząc po okolicy to ratuje tylko zapas

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, SamaPrawda napisał:

Jak claas chodzi? Myśle nad czymś takim i na pierwszy rzut oka wygląda lepiej niż NH, jaką masz tu skrzynie? i co warto brać z wyposażeniem?

Były jakieś problemy, ale to takie wieku dziecięcego. Teraz bez problemu. Dwa lata 1300h. Skrzynia koniecznie hexa. Amor osi i kabiny podstawa. Brać smart stop, automatykę skrzyni, jak najszersze ogumienie. Teraz chciałbym wersje cis + i tuz na przód, ale to może w większym się uda…

Odnośnik do komentarza

Chciałbym te wszystkie bajery, ale wtedy cena podchodzi pod 400 netto, u mnie chodził by bardziej jako pomocnik więc szerokie opony nie są konieczne, amortyzacja osi chyba ponad 30 netto

Odnośnik do komentarza

Ostatnio byłem po ofertę, tylko fakt, bez żadnych konkretnych negocjacji, no i u mnie to ma być ciągnik na prow, chociaż nic pewnego to nie jest

Odnośnik do komentarza

Mój tez był na prow ale jak zwykle apetyt rośnie w miarę jedzenia. Opony szerokie są to może na tą 470tke go przekręcę z mocą. W planach mam jakiś agregat uprawowo siewny nabudowany  to i tuza trzeba będzie dołożyć żeby te 2-3 sezony jakoś jeździł. Bo tur to nie dociążenie. 

Odnośnik do komentarza

U mnie będzie bardziej w roli pomocnika, no i pewnie wezmę najmniejszy model, z ceną nie chce szaleć, żeby nie popłynąć, wiadomo, że te wszystkie bajery są fajne ale bez nich też da się obejść, znajomy mnie namówił, żeby spróbować z prowem bo po zwrocie wyjdzie mnie tyle co dwudziestoletni używany.

Odnośnik do komentarza

ja wziąłem w podstawie i nie żałuję , jak to ma być ciągnik pomocniczy to bez przesady , na skrzyni quatra też da się jeździć swojego 430 mam zrobionego na 140km prawie 600nm to nie ma znaczenia jaki bieg bo go tak szybko nie zdusi , amortyzację kabiny w tym modelu to za jakieś 700zl można zrobić ja włożyłem poduszki pneumatyczne od ciężarowego samochodu i fajnie to chodzi , jeśli chodzi o te kolorowe wyświetlacze to i mniej tego tym lepiej , wyposażenie standardowe wystarczające moim zdaniem , ogumienie 540 i 440 które jest standardowe też wystarczające

Odnośnik do komentarza

jeśli chodzi o najmniejszy model to bierz 430 bo on ma te same mosty i wagę co 460, ja mam 450 wziąłem najszersze ogumienie i przedni tuz bo dla mnie to było najważniejsze. Jeśli chodzi o amortyzację to nie brałem ani amortyzacji osi ani kabiny a mimo wszystko ciągnik jest bardzo wygodny i stabilny mam dla porównania Zetor forterra tej samej mocy to trzęsie nim z każdej strony bez porównania. moim zdaniem zastanów się to co najbardziej ci potrzeba i te wszystkie dodatki nie są aż tak bardzo potrzebne.

Odnośnik do komentarza

430 ma ten osprzęt silnika co 440. 450 to samo co 460. Popatrz sobie w katalog części ze są inne numery. I nie mówcie że amortyzacja osi i kabiny jest zbędna bo chłopak będzie cierpiał. To już wyposażenie standardowe powinno być 

Odnośnik do komentarza

Dla mnie podstawą które trzeba wziąć jest amortyzacja osi i kabiny, automatyka skrzyni. Reszta taka jak rozmiar opon to zależy do czego.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, cheecko napisał:

 

jeśli chodzi o najmniejszy model to bierz 430 bo on ma te same mosty i wagę co 460, ja mam 450 wziąłem najszersze ogumienie i przedni tuz bo dla mnie to było najważniejsze. Jeśli chodzi o amortyzację to nie brałem ani amortyzacji osi ani kabiny a mimo wszystko ciągnik jest bardzo wygodny i stabilny mam dla porównania Zetor forterra tej samej mocy to trzęsie nim z każdej strony bez porównania. moim zdaniem zastanów się to co najbardziej ci potrzeba i te wszystkie dodatki nie są aż tak bardzo potrzebne.

 

Skoro twierdzisz, że ciągnik bez amortyzacji osi i kabiny jest "bardzo wygodny i stabilny" to mam wrażenie , że nigdy ciągnikiem z takim wyposażeniem nie jeździłeś.

Edytowane przez bronek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Jeździłem JD z amortzacją osi i różnica jest spora, większości dziur nie czuć, W tej skrzyni quadrashift są tylko 4 biegi i 4 półbiegi? Mam MF na dynashift i tam jest podobnie tylko dodatkowo są "polowe" biegi, wydaje się dość biedna ta skrzynia. Na tych spawanych felgach mieści się ciągnik w rzędy kukurydzy?

Odnośnik do komentarza
bronek napisał:

8 godzin temu, cheecko napisał:

 

jeśli chodzi o najmniejszy model to bierz 430 bo on ma te same mosty i wagę co 460, ja mam 450 wziąłem najszersze ogumienie i przedni tuz bo dla mnie to było najważniejsze. Jeśli chodzi o amortyzację to nie brałem ani amortyzacji osi ani kabiny a mimo wszystko ciągnik jest bardzo wygodny i stabilny mam dla porównania Zetor forterra tej samej mocy to trzęsie nim z każdej strony bez porównania. moim zdaniem zastanów się to co najbardziej ci potrzeba i te wszystkie dodatki nie są aż tak bardzo potrzebne.

 

Skoro twierdzisz, że ciągnik bez amortyzacji osi i kabiny jest "bardzo wygodny i stabilny" to mam wrażenie , że nigdy ciągnikiem z takim wyposażeniem nie jeździłeś.

jeździłem i to sporo, co do amortyzacji osi to trzeba bardzo o to dbać smarować co 8 godzin bo potem będzie srogi rachunek za remont takiej osi są też rozwiązania już na automatycznym smarowaniu i jeśli miałbym brać tą oś to tylko w takiej konfiguracji. Kolejna sprawa to większość ludzi jak już ma tą oś to grzeje ile wlezie a potem płacz bo się maszyna popsuła. Ja mam wrażenie że to ty nie jeździłeś tym ciągnikiem.

Odnośnik do komentarza
Dodi napisał:

Mój tez był na prow ale jak zwykle apetyt rośnie w miarę jedzenia. Opony szerokie są to może na tą 470tke go przekręcę z mocą. W planach mam jakiś agregat uprawowo siewny nabudowany  to i tuza trzeba będzie dołożyć żeby te 2-3 sezony jakoś jeździł. Bo tur to nie dociążenie. 

tuz oryginalny będziesz dokładać ?

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, cheecko napisał:

jeździłem i to sporo, co do amortyzacji osi to trzeba bardzo o to dbać smarować co 8 godzin bo potem będzie srogi rachunek za remont takiej osi są też rozwiązania już na automatycznym smarowaniu i jeśli miałbym brać tą oś to tylko w takiej konfiguracji. Kolejna sprawa to większość ludzi jak już ma tą oś to grzeje ile wlezie a potem płacz bo się maszyna popsuła. Ja mam wrażenie że to ty nie jeździłeś tym ciągnikiem.

Co ty pieprzysz. Co jakie 8 godzin. Sparować co 50godzin i będzie spokój. Tylko nie jakimś gównem. I nie porównuj tego co było w tier3 z tym co kolega będzie kupował w tier5. Oś rocznikowo w ciągnikach od lat chyba 20/21 jest na innych tulejach. Takim tokiem myślenia że rachunek za remont będzie srogi lepiej może brać zetora, albo grabić słoneczkiem.  Swoją drogą remontowałem oś sztywną carraro, i komplet z łożyskami, uszczelniaczami, sworznimi/czy tam kamieniami zwrotnic wcale nie był mały.

 

@SamaPrawda dokładnie skrzynia quadra z czterema półbiegami wydawała się biedna, a przy zmianie zakresu za długo się zastanawia. W orce z c1 na b4 to nie ciekawie to wyglądało 

Odnośnik do komentarza

u Ciebie też jest tak że radio nie ma pamięci i za każdym razem trzeba ustawiać przez ten wyłącznik prądu automatyczny ?

Odnośnik do komentarza
Dodi napisał:

1 godzinę temu, cheecko napisał:

jeździłem i to sporo, co do amortyzacji osi to trzeba bardzo o to dbać smarować co 8 godzin bo potem będzie srogi rachunek za remont takiej osi są też rozwiązania już na automatycznym smarowaniu i jeśli miałbym brać tą oś to tylko w takiej konfiguracji. Kolejna sprawa to większość ludzi jak już ma tą oś to grzeje ile wlezie a potem płacz bo się maszyna popsuła. Ja mam wrażenie że to ty nie jeździłeś tym ciągnikiem.

Co ty pieprzysz. Co jakie 8 godzin. Sparować co 50godzin i będzie spokój. Tylko nie jakimś gównem. I nie porównuj tego co było w tier3 z tym co kolega będzie kupował w tier5. Oś rocznikowo w ciągnikach od lat chyba 20/21 jest na innych tulejach. Takim tokiem myślenia że rachunek za remont będzie srogi lepiej może brać zetora, albo grabić słoneczkiem.  Swoją drogą remontowałem oś sztywną carraro, i komplet z łożyskami, uszczelniaczami, sworznimi/czy tam kamieniami zwrotnic wcale nie był mały.

 

@SamaPrawda dokładnie skrzynia quadra z czterema półbiegami wydawała się biedna, a przy zmianie zakresu za długo się zastanawia. W orce z c1 na b4 to nie ciekawie to wyglądało 

No kiedyś te osie się smarowało częściej może teraz to się zmieniło a widzę że słaba wiedzę odnośnie tego masz widzę. Widać że kolega nie chce wydać za dużo więc lepiej doradzić co mu potrzebna a nie na full pakiet. Co do maszyn to ja mam całe park maszynowy z Claas i nie grabie grabkami jak ty to sobie nazwałeś. Kolejna sprawa to wół zapomniał jak cielęciem był bo jeszcze radziłeś się do mnie czy wybrać ten ciągnik a teraz rżniesz speca od maszyn zabawne...

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, mati5720 napisał:

u Ciebie też jest tak że radio nie ma pamięci i za każdym razem trzeba ustawiać przez ten wyłącznik prądu automatyczny ?

Nie ma takiego problemu u mnie. Wszystkie stacje zawsze są. 

 

35 minut temu, cheecko napisał:

No kiedyś te osie się smarowało częściej może teraz to się zmieniło a widzę że słaba wiedzę odnośnie tego masz widzę. Widać że kolega nie chce wydać za dużo więc lepiej doradzić co mu potrzebna a nie na full pakiet. Co do maszyn to ja mam całe park maszynowy z Claas i nie grabie grabkami jak ty to sobie nazwałeś. Kolejna sprawa to wół zapomniał jak cielęciem był bo jeszcze radziłeś się do mnie czy wybrać ten ciągnik a teraz rżniesz speca od maszyn zabawne...

Te osie smarowało sie w JD co 100h a w claasie częściej co 50h. Pytałem cię o zdanie kiedyś ale jak widać względem wyposażenia nie kierowałem się  tym co radziłeś i bardzo dobrze zrobiłem. „To ja mam całe park maszynowy claas…” ten kto coś ma nie musi się chwalić… 

Odnośnik do komentarza

Z takim podejściem dziwne ze starym Ursusem nie jeździsz.

 

Nowy ciągnik oska i kabina obowiazkowo w kredycie to nie będzie praktycznie żadna różnica na miesięcznej racie. A komfort bez porównania 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v