Skocz do zawartości

Blok silnika zetor 8045



Panowie mam pytanie. Poprzedni mechanik zalozyl głowicę na uszczelkę i silikon to samo z tulejami oring i silikon. Czy jest to jakaś reguła czy fanaberia? Czy powinienem składać na samą uszczelkie (glowica) i oringi (tuleje). Tak mi się wydaje poprawnie ale mogę się mylić. Głowica po planowaniu, zestawy oryginał ursus


Rekomendowane komentarze

3 godziny temu, MarcinKa napisał:

Tylko pytanie po co skoro glowica o blok są równe(a przynajmniej powinny być) to jak to skręcisz to i tak wszystko wyjdzie.

A dlaczego producent w swoich uszczelkach niektóre kanał uszczelnia silikonem? Zakłada od razu że masz wszystko krzywe? :D 

 

3 godziny temu, rafalfalk1 napisał:

uszczelki pod głowicę nigdy nie smaruje sie silikonem

Daj mi jeden racjonalny przykład co się stanie jak ranty uszczelki posmaruje silikonem skoro według ciebie NIGDY się jej nie smaruje silikonem

Edytowane przez bears
  • Thanks 1
6 godzin temu, bears napisał:

A dlaczego producent w swoich uszczelkach niektóre kanał uszczelnia silikonem? Zakłada od razu że masz wszystko krzywe? :D 

Nie masz chłopie pojęcia to się nie wypowiadaj.

Uszczelnienie fabryczne wtopione w uszczelce a dodatkowe smarowanie jej silikonem nie potrafisz rozróżnić??Bo tu chyba o takim mówimy od początku tematu....

6 godzin temu, bears napisał:

Daj mi jeden racjonalny przykład co się stanie jak ranty uszczelki posmaruje silikonem skoro według ciebie NIGDY się jej nie smaruje silikonem

Jak wyżej zero wiedzy wychodzi.

Bo nie ma takiej potrzeby żebyś je smarował.Silikon w tym miejscu nic nie da...

Ale smaruj smaruj ile wlezie.

Jak widać z mechaniką jesteś bardzo zaznajomiony...

można posmarować powierzchnie pod uszczelke silikonem, tylko 2 warunki:

raz -cieniutko i nie trzeba wszędzie, a jedynie wokół kanałów i np od zewnątrz, żeby woda nie podchodziła,
dwa -i to ważniejsze -absolutnie nie smarujemy powierzchni gdzie uszczelka uszczelnia nam komore spalania -czyli tego kołnierza wokół tulei ( i symetrycznie na głowicy)

Edytowane przez marobas
4 godziny temu, MarcinKa napisał:

Bo nie ma takiej potrzeby żebyś je smarował.Silikon w tym miejscu nic nie da...

Napisałem racjonalne wyjaśnienie, mnie osobiście twoje potrzeby czy ich brak nie interesują. Podaj mi konkretną informację jak silikon na rantach uszczelki po zewnątrz wpłynie na nią sama czy tam blok,glowice. Nie interesują mnie twoje przekonania czy widzimisię.

8 godzin temu, marobas napisał:

można posmarować powierzchnie pod uszczelke silikonem, tylko 2 warunki:

raz -cieniutko i nie trzeba wszędzie, a jedynie wokół kanałów i np od zewnątrz, żeby woda nie podchodziła,
dwa -i to ważniejsze -absolutnie nie smarujemy powierzchni gdzie uszczelka uszczelnia nam komore spalania -czyli tego kołnierza wokół tulei ( i symetrycznie na głowicy)

No i co to da? Te czerwone paski na uszczelkach to nie jest sylikon. To warstewka kleju. Sylikon jako taki zastępuje uszczelki. To czym karzą producenci nakładać producenci na rantach uszczelek np. pokrywy zaworów to sylikony, przeważnie 5910- olej 5699-glikol, woda. 

Uszczelki papierowe, korkowe smaruje mr5922(ubierzcie rękawiczki ciężko się tego pozbyć). Trzymają pięknie. Na złącza typu dekiel, półgłowica leci 518 i  jest sucho. 

To droga chemia ale wygodnie operować jej symbolami gdyż są podane w serwisówkach. CX czy inne firmy powinny dobrać odpowiednie zamienniki. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v