Blok silnika zetor 8045
 

Blok silnika zetor 8045

  • 1665 wyświetleń

Panowie mam pytanie. Poprzedni mechanik zalozyl głowicę na uszczelkę i silikon to samo z tulejami oring i silikon. Czy jest to jakaś reguła czy fanaberia? Czy powinienem składać na samą uszczelkie (glowica) i oringi (tuleje). Tak mi się wydaje poprawnie ale mogę się mylić. Głowica po planowaniu, zestawy oryginał ursus


Informacje o zdjęciu Blok silnika zetor 8045

Zrobione z samsung SM-A035G

  • 3.9 mm
  • 40/1000
  • f f/2.6
  • ISO 328

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • MarcinKa
  • 161 1329

Kur....a kto składa głowice na silikon???

Tym bardziej o ringi plus silikon....ja pierd...a potem płacz że żle zrobione....

Takich mechaników nam potrzeba😢

Tak się nie robi.O ring jest uszczelką gumową i ma uszczelnić SAM.

Głowica idzie na samą uszczelkę.Odpowiedni moment i ew dokręcania wg instrukcji.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • witejus
  • 8659 11036

obaj wypisujecie głupoty, ta uszczelka ma fabrycznie nakładany silikon wokół otworów

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MarcinKa
  • 161 1329

Czlowieku rozumiesz co znaczy fabryczny silikon przy otworach a silikon nałożony dodatkowo????

Bo ja widzę różnicę.

Napisał że nałożył silikon dodatkowo na uszczelkę i oringi a to chyba różnica.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mds212
  • 2140 7886

Nic strasznego sie nie stalo od tego dodatkowego silikonu

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomas1987
  • 52 847

Dzięki za odpowiedzi składam bez paprania silikonem bo nawet słabo to wygląda jak wystaje spod uszczelek i obudow. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • witejus
  • 8659 11036
8 godzin temu, MarcinKa napisał:

Czlowieku rozumiesz co znaczy fabryczny silikon przy otworach a silikon nałożony dodatkowo????

Bo ja widzę różnicę.

Napisał że nałożył silikon dodatkowo na uszczelkę i oringi a to chyba różnica.

Ja tam nie widzę dodatkowego silikonu tylko ten fabryczny

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
9 godzin temu, MarcinKa napisał:

Kur....a kto składa głowice na silikon???

Ja smaruje ranty uszczelki silikonem i co? 

    • Haha 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MarcinKa
  • 161 1329

A to smaruj jak Ci tak pasuje.

Tylko pytanie po co skoro glowica o blok są równe(a przynajmniej powinny być) to jak to skręcisz to i tak wszystko wyjdzie.

Tam ma uszczelka spełnić zadanie swoje a nie dodatkowe smarowidła.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rafalfalk1
  • 27 328

uszczelki pod głowicę nigdy nie smaruje sie silikonem.co innego oringi na tulejach tzn.jeżeli masz wżery tak jak na zdjęciu to sam oring nie uszczelni.no i trzeba posmarować silikonem.jak powierzchnia gładka to płyn do naczyń lub coś tłustego aby oring ślizgi był i nie ścieło go przy wciskaniu tuleji.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 454 2260

Zdjęcie niewyraźne, ale wygląda to na przyklejaną z uszczelki oryginalną masę uszczelniającą naniesioną przez producenta uszczelki.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Prawie anonimowy
  • Pigmei
  • 1875 3276

Na focie widzę ślady po uszczelce z oryginalnym silikonowym uszczelnieniem otworów, nie widzę w tym nic złego . 

USZCZELKA GŁOWICY SILNIKA URSUS C-385 SERWIS / 4CYL WSZYSTKIE OTWORY /  1.2MM PERF.0.28 / 340025-1.2MM ZACH - Polgasket

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • nunu85
  • 500 3102
to na obrazku to jest oryginalny silikon z uszczelki. on takie ślady zostawia. więc żadne smarowanie tylko producent tak zaprojektował.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
3 godziny temu, MarcinKa napisał:

Tylko pytanie po co skoro glowica o blok są równe(a przynajmniej powinny być) to jak to skręcisz to i tak wszystko wyjdzie.

A dlaczego producent w swoich uszczelkach niektóre kanał uszczelnia silikonem? Zakłada od razu że masz wszystko krzywe? :D 

 

3 godziny temu, rafalfalk1 napisał:

uszczelki pod głowicę nigdy nie smaruje sie silikonem

Daj mi jeden racjonalny przykład co się stanie jak ranty uszczelki posmaruje silikonem skoro według ciebie NIGDY się jej nie smaruje silikonem

Edytowano przez bears
    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

To co daje fabryka nie jest sylikonem. Są środki które używa się dodatkowo w przypadku uszczelek pod głowicę ale nie są sylikonami. Jeśli chcecie podam numery loctite. 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 454 2260
31 minut temu, hubertb napisał:

Jeśli chcecie podam numery loctite. 

Zawsze może komuś się przyda 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

3020 jako pomocnik przy osadzaniu. 

518- cieniutka warstwa przy pełno metalowych uszczelkach do jakiś starych rupieci. 

3471- wypełniacz wżerów. 

MR5922- to się kładzie na uszczelki papierowe, zastępuje zatłuszczanie uszczelki. 

 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MarcinKa
  • 161 1329
6 godzin temu, bears napisał:

A dlaczego producent w swoich uszczelkach niektóre kanał uszczelnia silikonem? Zakłada od razu że masz wszystko krzywe? :D 

Nie masz chłopie pojęcia to się nie wypowiadaj.

Uszczelnienie fabryczne wtopione w uszczelce a dodatkowe smarowanie jej silikonem nie potrafisz rozróżnić??Bo tu chyba o takim mówimy od początku tematu....

6 godzin temu, bears napisał:

Daj mi jeden racjonalny przykład co się stanie jak ranty uszczelki posmaruje silikonem skoro według ciebie NIGDY się jej nie smaruje silikonem

Jak wyżej zero wiedzy wychodzi.

Bo nie ma takiej potrzeby żebyś je smarował.Silikon w tym miejscu nic nie da...

Ale smaruj smaruj ile wlezie.

Jak widać z mechaniką jesteś bardzo zaznajomiony...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

jak posmaruje sylikonem to ten zachowa się jak trochę jak żyletka wciśnięta pomiędzy powierzchnie i odkształci uszczelkę. W przypadku innych uszczelek będą inne historie. W każdym razie są  środki i jest jasne ich zastosowanie w cale nie tak prosto dobrze osadzić uszczelki. Ba nawet producenci mają z tym duży problem. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marobas
  • 230 1330

można posmarować powierzchnie pod uszczelke silikonem, tylko 2 warunki:

raz -cieniutko i nie trzeba wszędzie, a jedynie wokół kanałów i np od zewnątrz, żeby woda nie podchodziła,
dwa -i to ważniejsze -absolutnie nie smarujemy powierzchni gdzie uszczelka uszczelnia nam komore spalania -czyli tego kołnierza wokół tulei ( i symetrycznie na głowicy)

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
4 godziny temu, MarcinKa napisał:

Bo nie ma takiej potrzeby żebyś je smarował.Silikon w tym miejscu nic nie da...

Napisałem racjonalne wyjaśnienie, mnie osobiście twoje potrzeby czy ich brak nie interesują. Podaj mi konkretną informację jak silikon na rantach uszczelki po zewnątrz wpłynie na nią sama czy tam blok,glowice. Nie interesują mnie twoje przekonania czy widzimisię.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
8 godzin temu, marobas napisał:

można posmarować powierzchnie pod uszczelke silikonem, tylko 2 warunki:

raz -cieniutko i nie trzeba wszędzie, a jedynie wokół kanałów i np od zewnątrz, żeby woda nie podchodziła,
dwa -i to ważniejsze -absolutnie nie smarujemy powierzchni gdzie uszczelka uszczelnia nam komore spalania -czyli tego kołnierza wokół tulei ( i symetrycznie na głowicy)

No i co to da? Te czerwone paski na uszczelkach to nie jest sylikon. To warstewka kleju. Sylikon jako taki zastępuje uszczelki. To czym karzą producenci nakładać producenci na rantach uszczelek np. pokrywy zaworów to sylikony, przeważnie 5910- olej 5699-glikol, woda. 

Uszczelki papierowe, korkowe smaruje mr5922(ubierzcie rękawiczki ciężko się tego pozbyć). Trzymają pięknie. Na złącza typu dekiel, półgłowica leci 518 i  jest sucho. 

To droga chemia ale wygodnie operować jej symbolami gdyż są podane w serwisówkach. CX czy inne firmy powinny dobrać odpowiednie zamienniki. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj