Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, daron64 napisał:

Ale u mnie nawet latem nie pali. Pisałem już wcześniej - pierwsze odpalenie, to bez samostartu będzie kręcił, ale nie odpali. Psikniesz troszkę i pali. Po odpaleniu pierwszym możesz od razu zgasić i odpali bez problemu. Ale postoi trochę i znowu to samo 🤷 kumpel mówił, że tak jest od kiedy go maja

Darek, a może wystarczy mu zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym założyć??? Bo to tak wygląda jakby mu się paliwo cofało 

Myślę że warto spróbować, na pewno tańsze niż regeneracja pompy 

Z początku wymieniłem przewody i przejrzałem pompkę zasilająca (wyczyściłem i uszczelnienie zmieniłem). Nie wiem czy to wina cofającego się paliwa. Generalnie to im dłużej chodzi, tym dłużej potem postoi i odpali. Tzn. odpalę go i zgasze, to od razu jak będę palił to odpali, ale jak poczekam z 15minut to ni uja. Ale jak pochodzi dłużej i wtedy go zgasze, to nawet po ~godzinie odpalał bez niczego

34 minuty temu, Alchemik napisał:

Można też spróbować jak jest ciepły, to dobrze schłodzić pompę zimną wodą, tak żeby całkowicie wystygła i zobaczyć, czy też pojawia się problem z rozruchem 

Wszystkie wątki na grupie na srajbuku już przeczytałem :)widziałem że o czymś podobnym pisali, tylko tam dla chłopaka po rozgrzaniu nie palil. 

Moze jutro przejadę się na drugi kawałek pszenżyto zobaczyć, to trochę sobie pochodzi, to po powrocie sprawdzę. Potem wyjazd, to kupie zaworek (a może i dwa, jeden za zbiornikiem, drugi przed pompa 🤔

 

37 minut temu, hubertb napisał:

Z tego co wiem firma Bosch od przynajmniej 5 lat nie produkuje żadnych części zamiennych do swoich starych pomp. Części które są na rynku to "chińczyki". Lucasem też z tego co wiem jest problem. 

Tak czytałem na necie. Że jeszcze do młodszych pomp są części, ale do va już nie ma. Z kolei koleżka z olx mówił, że normalnie są części i regenerują te pompy 🤷

28 minut temu, PRIMO napisał:

Lepsze będzie to niż sam zaworek zwrotny bo przed odpaleniem ciągnika przepompujesz trochę i odpala od strzała. 

https://allegro.pl/oferta/reczna-pompka-paliwa-gruszka-citroen-peugeot-10-mm-10467866971

Też widziałem na necie. 

Zaraz zjeżdżam z pola, trochę pochodził, to zobaczymy że schladzaniem.

Dziś rano (był mróz w nocy) ni chu chu nie chciał odpalić. Na smaostart nic, kręcił, kręcił, ale dymku nie puszczał. Przepompowalem ręczna pompka - bez rezultatu. Zagonilem mamę do pomocy, żeby podpompowała, a ja na filtrach popuszczalem (nie wiem co za geniusz wymyślił, żeby pompka zasilająca była po jednej stronie ciągnika, a filtry po drugiej), to normalnie podawała ropę. Podpompowany, bez samostartu nic. Ale wyraźnie lżej kręcił. Wtedy samostartem i w pół obrotu odpalił. 

Wróciłem. Zgasiłem. Odpala od strzała. Polalwm pompę zimną wodą - 2x5L, dwie minuty przerwy, 2x5L, dwie minuty przerwy, 2x5L - pali od strzała.moze się wyrobie jeszcze ten zaworek zlaozyc

23 minuty temu, daron64 napisał:

Tak czytałem na necie. Że jeszcze do młodszych pomp są części, ale do va już nie ma. Z kolei koleżka z olx mówił, że normalnie są części i regenerują te pompy 🤷

Też widziałem na necie. 

Zaraz zjeżdżam z pola, trochę pochodził, to zobaczymy że schladzaniem.

Dziś rano (był mróz w nocy) ni chu chu nie chciał odpalić. Na smaostart nic, kręcił, kręcił, ale dymku nie puszczał. Przepompowalem ręczna pompka - bez rezultatu. Zagonilem mamę do pomocy, żeby podpompowała, a ja na filtrach popuszczalem (nie wiem co za geniusz wymyślił, żeby pompka zasilająca była po jednej stronie ciągnika, a filtry po drugiej), to normalnie podawała ropę. Podpompowany, bez samostartu nic. Ale wyraźnie lżej kręcił. Wtedy samostartem i w pół obrotu odpalił. 

Zamontuj płomieniówkę. 

Co do części Bosch sprzedał "licencję" na stare pompy chińczykom i panom z indi tłuką szajs na potęgę. Takie to są części. 

https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/mf/swieca-plomieniowa-mf-2666108-1446935m1.html

Powinna pasować zamiast korka w kolektorze, do tego zbiorniczek https://sklep.mizar.com.pl/zbiornik-plynu-c-360-c-385-okragly-50426100-p-1185.html i włącznik https://hurtowniarolnicza.pl/rozruszniki/przycisk-rozrusznika-24v-import.html lub wpięcie do stacyjki.

Ten kolor może świadczyć że wtryski zaczynają lać, warto by wziąć je na próbnik jak rozpylają.

Edytowane przez jaco512

Nie wiem jak w VA ale w VE na wyjściu z pompy jest zawór utrzymujący wewnętrzne ciśnienie w pompie. Jak lekko puszcza, to może schodzić paliwo po postoju i w pierwszym momencie ( nie licząc nawet tego, żel brakuje paliwa) gorzej zapala, bo dłużej nabija ciśnienie. 

Czasami można to wyłapać zdejmując powrót i zatykając mocno palcem paliwo płynące z pompy. Widać wtedy różnice w uruchomieniu ( tylko samemu tego nie naprawi, bo jest on regulowany przez wbijanie zaślepki i trzeba mierzyć ciśnienie wewnętrzne pompy ) 

 Nie wiem też czy tu jest "aktywny" dla tej wersji, ale to ciśnienie wewnetrzne porusza też tłoczkiem od przestawiacza  kąta wtrysku. W VE tłoczek jest na dole pompy, tu wygląda, że jest u góry. 

Ciekawe jak tam wygląda kąt wtrysku? 

W VE przez to, że jest na dole to śmieci tam trafiały i czasami tłoczek przestawiacza się blokował.

 

 

4 minuty temu, Alchemik napisał:

to może schodzić paliwo po postoju i w pierwszym momencie

Ale to tylko z pompy by się cofało? Bo jak pompka ręczna nacisne, to na filtrach jest od razu. No ciekawe. Jeszcze kurcze żeby znał jakiś uczciwy zakład, który by to rzetelnie, bez naciągania sprawdził, to po sezonie i tak bym wysłał z wtryskami. Ale o ile przy zwykłej sekcyjnej kosztu nieduże, to tutaj jednak takie 4k boki dość mocno. Jak trzeba by było to by się oczywiście zrobiło. No zobaczymy. A na necie właśnie pisali o zaworku w pompie, ale chyba nie pisali czy starsza czy nowsza wersja.

24 minuty temu, bratrolnika napisał:

i wygląda że pomogło??? 

no to mogę powiedzieć że prawdopodobnie pomogłem ci zaoszczędzić 4tys.zł😁 (połowa tej kwoty dla mnie jakby co😁😁)

Wieczorem z kina będziemy wracać to zajade na wieś i zobaczę czy odpali, no i wtedy jutro jeszcze po nocy. Wtedy będziemy i zapłacie rozmawiać :)

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v