Drzwi do garażu
 

Drzwi do garażu

  • 1913 wyświetleń

Witam, panowie pierwszy raz będziemy z tata robić drzwi metalowe do garażu i powoli wymieniać resztę drzwi drewnianych w innych budynkach podpowiedzcie jaki profil na drwiący o wymiarach 4,30 na 3,60 ? I ile poprzeczkę na wzmocnienie ? Co myślicie o spawarkach migomat weldmann gotowych gotowych zestawow
z Allegro tak do 1500zl?


Informacje o zdjęciu Drzwi do garażu


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • superfarmer02
  • 40 346
ja na stodole mam profil 40x40 i do tego jedna poprzeczka na środku, naradzie 4.lata wytrzymały😉

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • 22krystianek22
  • 47 578
33 minuty temu, delta6583 napisał:

Tani dobry migomat który sam mam i mogę polecić, to magnum

No właśnie zastanawiam sie nad magnumem juz za około 1500zł można coś kupić 

30 minut temu, superfarmer02 napisał:

ja na stodole mam profil 40x40 i do tego jedna poprzeczka na środku, naradzie 4.lata wytrzymały😉

40x40x3 myślę dać i 2 poprzeczki wzmacniające 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • limousine
  • 8 468

Mam migomat wedmana od roku wyspawane 15 kg drutu i na razie działa jak należy. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • 22krystianek22
  • 47 578
Przed chwilą, limousine napisał:

Mam migomat wedmana od roku wyspawane 15 kg drutu i na razie działa jak należy. 

Jakie parametry? Ja chce kupic ten gotowy zestaw z allegro i musze sie uczyc spawac 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 517 2313

40x40x2,5 albo x3 bez poziomych poprzeczek (jeśli potrzebujesz je do mocowania blachy, to daj ceownik ZG 40, żeby nie usztywniał za bardzo konstrukcji. Jako stężenie po przekątnej daj płaskownik 40x5 (nie spawaj do poprzeczek - tylko do rogów po przekątnej), a jeszcze lepiej linkę ze śrubą rzymską, żeby w razie czego móc potem dociągnąć, jeśli opadnie. Gdybyś wybrał płaskownik, to przekątne wymierz tak, żeby ta "opadająca" (czyli od górnej przy zawiasach do dolnej wewnętrznej) była o ok. 0,1-0,2% krótsza niż druga - skompensuje to pracę materiału). Dodatkowo jak będziesz spawał w pozycji poziomej, to wypoziomuj sobie idealnie ramkę, a potem pod dolny wewnętrzny róg podłóż dystans mniej więcej o grubości profilu i wtedy dopiero spawaj. Dzięki temu konstrukcja będzie lekko zwichrowana, przez co najpierw dojdzie Ci do ościeżnicy góra, a dół będziesz musiał lekko docisnąć. Wtedy nie będziesz musiał robić ryglowania górą, bo jak zamkniesz dół, to górę będzie dociskać sprężystość materiału.

1 godzinę temu, 22krystianek22 napisał:

Jakie parametry? Ja chce kupic ten gotowy zestaw z allegro i musze sie uczyc spawac 

Jak masz się dopiero uczyć spawać, to nie bierz się za bramę. Taka konstrukcja musi mieć właściwą kolejność i sposób wykonania spawów, żeby jej nie "ściągnęło". Jak nie masz doświadczenia w spawaniu, to całość Ci się poskręca. Albo przepalisz ścianki, bo to jednak dość cienki profil.

Edytowano przez timo

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • 22krystianek22
  • 47 578
11 minut temu, timo napisał:

40x40x2,5 albo x3 bez poziomych poprzeczek (jeśli potrzebujesz je do mocowania blachy, to daj C ZG 40, żeby nie usztywniał za bardzo konstrukcji. Jako stężenie po przekątnej daj płaskownik 40x5, a jeszcze lepiej linkę ze śrubą rzymską, żeby w razie czego móc potem dociągnąć, jeśli opadnie. Gdybyś wybrał płaskownik, to przekątne wymierz tak, żeby ta "opadająca" (czyli od górnej przy zawiasach do dolnej wewnętrznej) była o 0,5-1% krótsza niż druga - skompensuje to pracę materiału). Dodatkowo jak będziesz spawał w pozycji poziomej, to wypoziomuj sobie idealnie ramkę, a potem pod dolny wewnętrzny róg podłóż dystans mniej więcej o grubości profilu i wtedy dopiero spawaj. Dzięki temu konstrukcja będzie lekko zwichrowana, przez co najpierw dojdzie Ci do ościeżnicy góra, a dół będziesz musiał lekko docisnąć. Wtedy nie będziesz musiał robić ryglowania górą, bo jak zamkniesz dół, to górę będzie dociskać sprężystość materiału.

Jak masz się dopiero uczyć spawać, to nie bierz się za bramę. Taka konstrukcja musi mieć właściwą kolejność i sposób wykonania spawów, żeby jej nie "ściągnęło". Jak nie masz doświadczenia w spawaniu, to całość Ci się poskręca. Albo przepalisz ścianki, bo to jednak dość cienki profil.

Podobno migomat mniej ściąga materiał czy to prawda?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tytanowyJanusz
  • 746 5632

u mnie do stodoły konstrukcja drzwi zrobina z profili 60x40x3 a poprzeczki, skosy z 40x30 -jest mocno i solidnie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 517 2313
1 godzinę temu, 22krystianek22 napisał:

Podobno migomat mniej ściąga materiał czy to prawda?

Mniej niż co? Na pewno mniej niż gaz (tzw. autogen). Czy mniej niż elektroda? Raczej nie, może minimalnie. Ale jakby nie ściągał, to właśnie wiedza o tym co, gdzie, jak i kiedy ściąga jest jedną z podstaw spawalnictwa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kacperkuj-pom
  • 78 499

Rodzaj metody nie ma nic do sciagania tylko umiejetnosc spawacza. Jak bedziesz za mocno grzac w jednym miejscu to ściągnie i tyle. Tez mam weldmana i dobrze spawa druga sprawa ze te magnumy weldmany i inne to to samo w srodku ta sama chinszczyzna tylko napis inny wiec po co przeplacac. Umnie wyspawal juz z 4 albo 5 rolek drutu i smiga, a spawal czasem cale dnie rozkrecony na maksa 200 amper moze nie bez przerw bo wiadomo przygotowac i spawac jedyne co to raczka ciepla sie robila gdy dluzszy czas bez przerw. I kazda spawarke lepiej trzymac w suchym miejscu najlepiej ogrzewanym z weldmanem nic sie nie dzialo ale inna inwertwrowka kaprysi do puki sie nie rozgrzeje i osuszy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 247 3401

timo, nie przesadzaj. Konstrukcja bramy to nie prom kosmiczny i nie ma co się nad tym rozczulać. Co innego gdyby chciał się uczyć spawać na konstrukcji dachu albo jakichś ozdobnych przęsłach czy barierkach. W bramie najważniejsze to dobrze pospawać zawiasy żeby się nie urwały. przekątne, skręcenia itp zawsze można ponaciągać, wyprostować, z takim profilem można zrobić wszystko. Gorsze spawy wyszlifuje, później pójdzie na to blacha i nikt nic nie będzie widział.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Finlan
  • 49 454

Grunt aby przetop był i będzie dobrze, ja dla klienta robiłem z profilu 50x30x3 i myślę że był w sam raz

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 247 3401

Ja swoje przesuwne 3,7x4,2m też robiłem z profila 30x50x3, dwie poprzeczki. Tylko dawałem profil węższą stroną pod blachę.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • 22krystianek22
  • 47 578

Jest tych spawarek pełno ale podejrzewam ze te wszystkie firmy to jedno i to samo te same wnętrzności tylko inna nazwa firmy i tyle 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rafalus8
  • 92 982

ja u siebie mam drzwi z profila 40x27x2 drzwi o wymiarach 3,2x3,2 w środku na skrzydle 2 poprzeczki żeby było do czego blachę przykręcić i skosy żeby nie opadały. Drzwi stoją już kilka lat nie raz narażone na niekontrolowane podmuchy wiatru i nic się z nimi nie dzieje. Spawane zwykła elektrodą. Drugi raz gdybym miał robić zastosował bym ten sam profil, bo i tak są mega ciężkie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysiek277
  • 313 1845

Ja mam migomata bester midimaster 1801 z Castoramy dałem za niego 1699 albo 1749zł już nie pamiętam ale fajna spawarka, polecam !

 

Edytowano przez krzysiek277

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Grzechooo
  • 222 1181

Ja zrobiłem bramy z profilu 40x30x3 i uważam że taki jest dobry, po co ładować grubszą ściankę to tylko niepotrzebny ciężar. W bramach dwuskrzydłowych: dwa skrzydła każde o wymiarach 2mx3.8 mam trzy wewnętrzne poprzeczki do których przykręcana jest blacha i jedną pionową. Mam tez bramę dwuskrzydłową gdzie jedno skrzydło ma 4.2mx3m i tam mam jedną poprzeczkę więcej materiał taki sam. Ja pracuje na migomacie bester1801 i jestem mega zadowolony tylko że to sprzęt sprzed 12lat.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 517 2313
14 godzin temu, mani51 napisał:

timo, nie przesadzaj. Konstrukcja bramy to nie prom kosmiczny i nie ma co się nad tym rozczulać. Co innego gdyby chciał się uczyć spawać na konstrukcji dachu albo jakichś ozdobnych przęsłach czy barierkach. W bramie najważniejsze to dobrze pospawać zawiasy żeby się nie urwały. przekątne, skręcenia itp zawsze można ponaciągać, wyprostować, z takim profilem można zrobić wszystko. Gorsze spawy wyszlifuje, później pójdzie na to blacha i nikt nic nie będzie widział.

Jasne, że nie prom kosmiczny. Ale robić coś nowego tak, żeby wyszło krzywe i od razu prostować to moim zdaniem bez sensu. Lepie zacząć przygodę ze spawaniem od zupełnie prostych rzeczy albo przynajmniej poczytać trochę teorii, żeby nie robić głupich błędów i nie tracić czasu na ich naprawianie.

14 godzin temu, Finlan napisał:

Grunt aby przetop był i będzie dobrze, ja dla klienta robiłem z profilu 50x30x3 i myślę że był w sam raz

Nie przetop, tylko wtop.

12 godzin temu, UlizanyZetor7745 napisał:

z ręką na sercu mogę polecić coś takiego ;)

 

Paru znajomych ma różne modele Ideala i sobie chwalą. Ja mam małego Varstroja (chyba 145A - do blacharki samochodowej idealny, z profili do ścianki 4 mm też fajnie się robi konstrukcje, a jak trzeba, to i coś grubszego się pospawa) i dużego Magnum (330A - spawa wszystko) i z obydwu jestem bardzo zadowolony.

11 godzin temu, 22krystianek22 napisał:

Jest tych spawarek pełno ale podejrzewam ze te wszystkie firmy to jedno i to samo te same wnętrzności tylko inna nazwa firmy i tyle 

Całkiem prawdopodobne.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
12 godzin temu, 22krystianek22 napisał:

Jest tych spawarek pełno ale podejrzewam ze te wszystkie firmy to jedno i to samo te same wnętrzności tylko inna nazwa firmy i tyle 

jeśli chodzi o chińszczyznę to tak 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • LukaszBRO
  • 155 1480

u mnie jeszcze większe były wrota i daliśmy 30x50 profil i 2 lib 3 poprzeczki zależy jakie wysokie były żeby było do czego blache kręcić

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj