Ursus 912
 

Ursus 912

  • 1526 wyświetleń

Zdjęcie podesłane przez jednego z Was. Ciekawi mnie co sądzicie o tych sprzętach. Jakie były plusy i minusy serii ciężkiej URSUSA. Z jakimi problemami można się spotkać najczęsciej?



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • pawelec1997
  • 15 423

Nie są to  takie złe ciagniki, co do minusów to ciulowa widoczność do tyłu, częste problemy z serwem, lepszy orbitrol, wzmacniacz momentu długo nie wytrzymuje na dzisiejszych częściach 

Co do plusów, to miękki przód pięknie się jeździ po dziurach,, zwrotny, tani w eksploatacji 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jasiu987
  • 35 339
Jedyny minus to brak plusów 🤣😂 (żarcik taki) sam mam 914 i moim zdaniem dużym minusem jest zbyt mała liczba przełożeń skrzyni biegów oraz w 4 cylindrowych wolnossących zbyt mała moc do gabarytów ciągnika.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 676 1809

Wzmacniacz, a właściwie jego pompa pada bo pompa zasysa pięknie olej z opiłkami, filtr wstępny jest kpiną w żywe oczy. Do tego dochodzi rozdzielacz który ma swoje lata. Silnik jest ospały, sytuacje poprawia turbosprężarka ale nie jakoś drastycznie. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawelec1997
  • 15 423

Wgl to jest nieporozumienie żeby rozpołowić ciągnik żeby mikropompe wymienić,ta pompa powinna być gdzieś na wieszku,, co do. 4 to masz rację że silniki są mułowate,, 

Edytowano przez pawelec1997

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sylwekx25
  • 1388 3572

Na plus będzie też spory uciąg bo traktor jest dosyć ciężki , tarczowe hamulce też dobre rozwiązanie hamują dobrze , do tego cylinderki na wierzchu więc w razie przecieku łatwo naprawić. Na minus to awaryjny wzmacniacz szczególnie gdy jest nieprawidłowo użytkowany , no i hydraulika zewnętrzna w pierwszych wersjach jest dosyć uboga.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bob
  • 734 2002

Miałem 912,904,1014 i 1224. Fajne ale nie na te czasy, ich era minęła razem z komunizmem. Swoje zrobiły na tamte czasy były ok. Wiem, wiem że to nasze Polskie, Polska moc, itp że zaraz mnie zjadą z góry i na dół bo dzieci i młodzież siedzą w domu przez wirusa ale takie jest moje zdanie na temat tych maszyn i już.

    • Like 1
    • Thanks 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawelec1997
  • 15 423

To prawda że to już przeżytek, ale jak ktoś ma mało ha to nie będzie pchał się w zachodni ciągnik, 

Sam gdybym miał więcej ha to nie patrzal bym na Ursusa, bo Poprostu nie stać mnie na Zachodni ciągnik a kupić jakiś Zachodniego trupa że mnie zjedzą koszty remontu to też mi się nie widzi,,, 

Jezdzilem zachodnimi i to jest całkiem inna robota,, każdy robi tym na co go stać 

    • Thanks 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sylwekx25
  • 1388 3572

Bez przesady...Trafnie to podsumował Bob i Pawelec1997 , fakt te ciągniki to przeżytek na obecne czasy ale druga strona medalu jest taka ,że wielkość i ekonomia gospodarstw jest różna więc nie każdego stać na nowy traktor nawet z dofinasowaniem lub chociażby używany zachodni by go kupić i utrzymać a i nie zbankrutować gdy wypadnie jakaś poważniejsza awaria. 

    • Like 1
    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mikcom20
  • 97 916

problemem są słabej jakości części zamienne

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DANDYS
  • 234 1406

Czym się różni blok od turbo A zwykłego bloku od zetora? Że wychodzi smarowanie tuż koło filtra oleju?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawelec1997
  • 15 423

Niczym się nie różni, w turbo masz jeszcze wywiercony spust na olej ze sprężarki a tak to niczym 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DANDYS
  • 234 1406

A jak zasilają olejem i spust w zwykłym silniku ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Maverick
  • 91 763

Minusy: Brak synchronizacji biegów, półbiegów powinno być chociaż dwa, a nie jeden, brak turbosprężarki oraz intercoolera, Z takiej pojemności silnika powinno być seryjnie 110KM a nie 80, brak przedniego napędu, mała wydajność hydrauliki. Mikropompka w beznadziejnym miejscu i zbyt małej wydajności. Fatalna filtracja oleju w starych typach. Plusy: Wysoka masa, dobry uciąg, Amortyzacja przedniej osi w wersji bez przedniego napędu, Wysoka podatność na modyfikacje, Duży udźwig podnośnika, Niska cena, unifikacja podzespołów 4 i 6 cylindrowych, Wom załączany hydraulicznie. Duża nośność przedniej osi w wersji 4x4, łatwy dostęp do cylinderków hamulcowych, możliwość włączania napędu pod obciążeniem w trakcie jazdy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawelec1997
  • 15 423

Olej zasilanie do turbosprężarki  jest tam gdzie pompa wtryskowa ma zasilanie , ale możesz dać trójnik i też pociągnąć od zasilania wskaźnika oleju,,, co do spustu to masz tam  miejsce poniżej sprężarki powietrza ale niestety trzeba wiercic 

Edytowano przez pawelec1997

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 676 1809

Tam nie ma pół biegu tylko wzmacniacz momentu i wszystko było by dobrze gdyby działał "odwrotnie" czyli start na żółwiu i potem do góry. 

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Maverick
  • 91 763

Prowadzę rozmowy z firmą Hylmet aby wyprodukowali mikropompki o większej wydajności aby można było używać wzmacniacza tak jak półbiegu. Znam działanie wzmacniacza i jego bolączki, które są spowodowane zbyt małą wydajnością mikropompki.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 676 1809

To jeszcze załóż inny rozdzielacz i będzie git. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawelec1997
  • 15 423

Na internecie facet wywalił ta mikropompe i wstawił pompę oleju od ruskiego chyba  w miejsce sprężarki powietrza 

On chyba jest tu nawet na agorfoto 

Dobry pomysł tylko że sprężarka powietrza też potrzebna 😅

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Firewall88899
  • 208 964

ciągnik ma swoja plusy i minusy, jak wyżej zostało napisane. na mniejsze gospodarstwa, jak ktoś się nie chce zadluzac to dalej te ciągniki są i będą cenione. U mnie bamber trzyma taka 912 pomimo posiadania większych i nowszych ciągników, jak to mówi w razie "w", kiedyś nią oral prawie 100ha bo coś mu kleklo w większym ciągniku

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj