kolumna Zetor 6718
 

kolumna Zetor 6718

  • 2280 wyświetleń
czy ktoś wie jak usunać luz na kolumnie kierowniczej zetor 6718

Informacje o zdjęciu kolumna Zetor 6718


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • slawek74
  • 12192 22178

A nie ma gdzieś z boku nakrętki na śrubie takiej z nacięciem?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Borekk17
  • 890 5418

to jest kolumna bardzo podobna do tej z 40 i w niej kasujesz luz podkładkami tylko na wałku bo tam są stożkowe łożyska a jeśli mimo to lata to wałek już wytarty

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ketlin23
  • 11 423

dzieki kolego za pomoc a czy w agromie dostane takie podkładki do regulacji

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jasiu7745
  • 2 256

Odgrzeje troszke temacik. Bartekk17 co ty za komety opowiadasz jakie podkładki,jakie łożyska, niewiesz to nie wprowadzaj nikogo w błąd.

W tym typie kolumny luz kasujesz nakretką i kontrą są one schowane pod kierownicą,trzeba zdjąć kierownice odgiąć podkładke zabespieczającą popuścić nakrętkę kontrującą i dokręcać nakrętke dolną,przytrzymując wałek kierownicy np żabką ale tak żeby nie zmordować za bardzo tego stożka, ja to zakładam wpust i wtedy blokuje ten wałek. Nie dokręcaj za mocno bo będzie się ciężko kręciło, Luz zawsze jakiś będzie ale to minimalny. Po dokręceniu  zakładasz kierownice i skrecasz  jadąc w lewo w prawo i widzisz czy jeszcze trzeba dokręcić czy wystarczy jeśli jest ok to zakręcasz kierownice zabespieczasz nakretke koronową zawleczką i gotowe. Tu niema żadnych łożysk tylko jedno pod kierownica i tyle. Chyba dość jasno to opisałem jak coś to pisz na priw a pomoge  bo kilkanaście takich przekładni już zrobiłem,z resztą ja zetory znam jak własną kieszeń bo często naprawiam znajomym ze słowacji a tam jeździ tego masa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ketlin23
  • 11 423
jasiu7745 napisał:

Odgrzeje troszke temacik. Bartekk17 co ty za komety opowiadasz jakie podkładki,jakie łożyska, niewiesz to nie wprowadzaj nikogo w błąd.

W tym typie kolumny luz kasujesz nakretką i kontrą są one schowane pod kierownicą,trzeba zdjąć kierownice odgiąć podkładke zabespieczającą popuścić nakrętkę kontrującą i dokręcać nakrętke dolną,przytrzymując wałek kierownicy np żabką ale tak żeby nie zmordować za bardzo tego stożka, ja to zakładam wpust i wtedy blokuje ten wałek. Nie dokręcaj za mocno bo będzie się ciężko kręciło, Luz zawsze jakiś będzie ale to minimalny. Po dokręceniu  zakładasz kierownice i skrecasz  jadąc w lewo w prawo i widzisz czy jeszcze trzeba dokręcić czy wystarczy jeśli jest ok to zakręcasz kierownice zabespieczasz nakretke koronową zawleczką i gotowe. Tu niema żadnych łożysk tylko jedno pod kierownica i tyle. Chyba dość jasno to opisałem jak coś to pisz na priw a pomoge  bo kilkanaście takich przekładni już zrobiłem,z resztą ja zetory znam jak własną kieszeń bo często naprawiam znajomym ze słowacji a tam jeździ tego masa.

a jak zdjać kierownice z kolumny jeśli jest zapieczona i przez 8 lat niezdejmowana masz jakiś sprawdzony sposób na to

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jasiu7745
  • 2 256

ketlin23; ja mam dorobiony sciągacz i nim zdejmuje kierownice. Zwykłym też da rade bo nieraz sciągałem ,popukaj gumowym młotkiem i puści.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj