Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą



50h i zrobiła kuku.

Rekomendowane komentarze

  • AgroTeam
kokoman0 napisał:

Tuleje musiały się poopuszczać + blok może nie trzymać płaszczyzny. Głowica jak nowa to nawet najtańsza powinna być ok. Przynajmniej ja problemu z tymi tureckimi głowicami nie miałem (mam 2 3p}

Ale jeśli by się tak stało to od czego? Głowica była zdjęta tylko dlatego że musiała przejść regeneracje

50 minut temu, kokoman0 napisał:

Tuleje musiały się poopuszczać + blok może nie trzymać płaszczyzny. Głowica jak nowa to nawet najtańsza powinna być ok. Przynajmniej ja problemu z tymi tureckimi głowicami nie miałem (mam 2 3p}

To nie 3p, tu jeśli ma oryginały albo dobrej jakości tuleje to ma rant ogniowy. Uszczelka na pewno nie jest Morpaka bo ten silikonuje tylko kanały wodne w ad4.

Jakim momentem dokręcona głowica?

  • AgroTeam
bears napisał:

50 minut temu, kokoman0 napisał:

Tuleje musiały się poopuszczać + blok może nie trzymać płaszczyzny. Głowica jak nowa to nawet najtańsza powinna być ok. Przynajmniej ja problemu z tymi tureckimi głowicami nie miałem (mam 2 3p}

To nie 3p, tu jeśli ma oryginały albo dobrej jakości tuleje to ma rant ogniowy. Uszczelka na pewno nie jest Morpaka bo ten silikonuje tylko kanały wodne w ad4.

Jakim momentem dokręcona głowica?

Silnik miał pierwsze ruszenie od nowosci

Hmmm no właśnie, sam mam na 14 ha 5211 i choruje na coś "do pługa" i miotam się jak gówniarz na odpuście. ..Jarają mnie te MF-y tylko czemu tyle tej niepewności po kupnie..., 5211 jest od 30 lat w podwórku, fakt mth ma nikt nie wie ile, górę ma 3 trzecią, dół nie ruszany, ciśnienie w orce na wolnych obrotach ok 1, słabo wiem, ale wolę moje 1 jak handlarskie 4 i w sumie bym go wymienił na coś mocniejszego tylko na co....co by dało mi taki spokój w robocie jak stare 5211. Dmuchnięcie uszczelki się zdarza, to fakt tylko czemu w tak krótkim czasie po robocie?

 

  • AgroTeam

@packo Ja tam złego słowa na Perkinsa nie powiem a kilka maszyn z tymi silnikami miałem. Ten ciągnik w Holandii musiał chodzić w komunalne z kosiarka więc swoje zrobił już tam. A dopiero Ja ruszyłem glowice. Pracowałem zetorem 5211 i jakoś szału nie robił względem 3p którego wtedy mieliśmy. Jedyny plus to duzo lepsze wykonanie i komfort. Jednak szukając zamiany za 3p nawet nie brałem pod uwagę zetorka. Szukaliśmy dobrej sztuki MFa 30xx JD 2x50 Landini x888 ewentualnie renowki.

A ja nie krytykuję perkinsa, 5211 ma swoje plusy ale ma i minusy. Bez zbytniego żalu bym wymienił tego 5211 na coś z perkinsa bo wiem że odpłacił by się oszczędnością, tylko ta niepewność w zakupie... U nas w PL poza MF 255 nic nie ma, wszystko inne jest "zwiezione" w stanie od "porośnięte mchem" do w stanie igła... 😀 Tyle że cena jednych i drugich jest ta sama jak za "igłę". Nikt nie wie czy ktoś go nie przegrzał, przytarła, czy na jednej wymianie oleju nie chodził z pięć lat. Moim zdaniem wymieniaj uszczelkę i ogień na tłoki, jak klęknie znów to wtedy... grubsza rozkminka.

  • AgroTeam

Uszczelka już zamówiona niby oryginał. Ja bym się nie bał sprowadzonych. Grunt żeby nie były pomalowane przez naszych magikow, i najlepiej nie ruszany mechanicznie. Ten był kupiony z uszkodzoną skrzynią ale dzięki temu taniej. Zrobiliśmy remont jak należy i chodzi jak trzeba. Każdy oglądany od rolnika miał jakąś usterkę czasem wręcz bezczelnie ukrywana

@packo są przecież inne marki wcale nie gorsze ale u nas mniej znane df, fiat, ford , reno , 

@griga ostatnio też miałem problem z perkinsem 4.236 tyle że ładowarce zjeżdzony słaba kompresja to i na minusie już nie odpalał . Nowe tulej tłoki , wał w super stanie , głowica splanowana , odrazu odpalał w zimie ale pojeździł rok i cięższa robota się trafiła a tam uszczelkę wydmuchało , wcześniej zaczął się sączyć z niej olej na kolektor .

Rozebrałem a tam znów głowica do planowania bo płaszczyzny brak zwichrowało , pogadałem z tym od szlifów , potem blok pomierzyłem długą suwmiarką i miał wżery czy obniżenie z jednej strony od lasek zaworowych te kanały wodne .Na stole u szlifierza wyszło że jest zwichrowany przód względem tyłu skręcony musiał aż dwa razy "zbierać" górę aby płaszczyznę zrobić 

Więc sprawdź jeszcze blok podobno to częsta przypadłość pekinsów 3 zwłaszcza ale i 4 podobno jakieś wady fabryczne 

podobnie miałem przedmuchy na uszczelce , gołym okiem było widać pod suwmiarką przyłożoną że jest dół .

Za splanowanie bloku śmieszne pieniądze 50-100 zł , wyjęcie tuleji i wprasowanie 60 zł za sztukę . No i głowica znów planowana . 

Ale najdrożej to robota tyle że sam robiłem ale weź silnik wyciągaj w ładowarce to razem ze skrzynią i rozbieraj do gołego bloku 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v