Skocz do zawartości

Dodatkowy filtr paliwa w MF 6475



Główne filtry tak szybko się nie brudzą. Filtr z Golfa Td.



Rekomendowane komentarze

39 minut temu, nunu85 napisał:

właśnie dlatego, ze to niejasno brzmiało i spodziewałem sie, ze czytający moga nie połapać sie o co mi chodzi. Co niniejszym potwierdziłeś👍

ta sam się zamotałeś , poprawiłeś błędy i teraz mądry 😂, wcześniej pisałeś że im tłustsze tym gorzej smaruje , a tu odwrotnie im tłustrze tym lepiej smaruje , ba dodatek oleju rzepakowego już 2% bardzo dobrze wpływa ma smarność , o czym wspominałeś nawet 😶.

W skrócie test HFRR polega na mierzeniu zużycia kulki metalowej która jest w badanym paliwie poddawana toczeniu/drganiu pod obciążeniem w jakimś czasie , im więcej hfrr a dokładnie nanometrów ubyło kulce tym gorzej = paliwo o słabszej smarności 

 

Są ogłoszenia z tańszymi zbiornikami dwupłaszczowymi tylko gołymi atestowane(co ciekawe z Niemiec) nowe 1000 l coś koło 2-2,5 tyś zł do których można zamawiać dostawę paliwa na miejsce.

 

4 godziny temu, FINN napisał:

chyba pozostawię to bez komentarza.... 3-4lata....:ph34r:

 

ja od jesieni kupuję tylko paliwo B0 , droższe o ok 20 groszy od zwykłej ale i tak w ogólnym rozrachunku wychodzi taniej... no i całkiem inaczej ciągnik pracuje...

Po pierwsze sprawdzony sprzedawca.

Po drugie większe ilości.

Po trzecie porządne zbiorniki.

Po czwarte pompa do paliwa z filtrem. 

Kolega co ma 4 tiry i tankował sie po stacjach też nie wierzył, jak kupił od nich to filtry raz w roku wymienia, a nie co 2-3 miesiące. 

w pompach rzedowych to nie ma znaczenia za bardzo smarnosc paliwa bo tam pompa jest smarowana olejem z silnika albo "swoim". Rosyjskie paliwo nie ma bio a jest bardzo tłuste bo ma dużo siarki w sobie, ich europejska norma nie dotyczy, a siarka dobrze smaruje. W układach CR to bardzo ważne jak i w przypadku pomp rotacyjnych smarowanych paliwem, dlatego u nich nowoczesne silniki pracują bardzo dobrze, u nas paliwa z siarki wykastrowali bo emisja z wydechu się nie zgadza a że to źle wpływa na aparaturę wtryskowa to już niech się martwi właściciel diesla.
1 godzinę temu, sebe1033 napisał:

ta sam się zamotałeś , poprawiłeś błędy i teraz mądry 😂, wcześniej pisałeś że im tłustsze tym gorzej smaruje , a tu odwrotnie im tłustrze tym lepiej smaruje , ba dodatek oleju rzepakowego już 2% bardzo dobrze wpływa ma smarność , o czym wspominałeś nawet 😶

 

Tak, ty wiesz lepiej co napisałem

NO ale mniejsza z tym, nie bede sie kłócił o takie pierdoły, bo nie widze sensu.

Piszę tylko po to, zeby ktos sie nie zasugerował i nie próbował dolewac do paliwa oleju rzepakowego, bo to zabójstwo dla silnika (szczególnie tego nowoczesnego, bo stare ursusy przepalą w takiej proporcji bez problemu).

Dolewac, to mozna estry metylowe kwasów tłuszczowych (a wiec biopaliwo B100), a nie czysty olej roślinny, bo on zakitowuje silnik nagarami w zastraszajacym tempie (produkty jego spalania są tak syfiaste, ze głowa mała)

Wiec, jak widzisz, o oleju też nie wspominałem (co sugerujesz), tylko o estrach.

pewnie ty wiesz lepiej co piszesz to po co kasowałeś 🤔, widzę ty z takich co się nie mylisz w tamtym poście o co mi chodzi było u ciebie słowo "tłuste" teraz nie ma. 

A czy ja mówiłem że samemu dolewać roślinne oleje chodziło mi o te paliwa z dodatkami bio -że poprawiają smarność paliw. 

 

Co do testów samego oleju rzepakowego takiego do smażenia  to stare silniki na tym chodzą ... prawie albo do czasu , znajomy miał audi 100 to odpalał na popych , dobrze miła bo z góry z 500 m i tak pyrkotał aż załapał , potem normalnie , w zimę to nie wiem .

A kiedyś spotkałem na skupie faceta to w 385 testowali 100 % rzepakowego , mówił że chodził , nic się nie działo zapach tylko inny ale do czasu , olej ten przedostawał się do oleju w misce olejowej , przez co zrobiła się z niego jakaś maź , aż ciśnienie zniknęło , wał do szlifu i się skończyły testy ...

no to jak to jest, że u mnie w okolicy wszyscy co maja zbiorniki i ciągniki na CR tylko i wyłącznie jadą na B0... i nawet nie myslą o zmianie na paliwo z dodatkami...  dodam ,ze jest to paliwo z Lotosa...  i te paliwo wygląda jakby się lało wodę do zbiornika...  no ale moje ursusy i audi nie narzekają  na te paliwo ;) 

@nunu85, ciekawa informację podałeś , przy następnym tankowaniu zapytam sie o ten parametr...

 

ruskie paliwo?? mmm.... rarytas dla diesla ;) 

na B0 na pewno.silnik będzie "mocniejszy" i mniej będzie palił, bo bez dodatku bio paliwo jest bardziej kaloryczne. A nim padnie CR to trochę czasu trzeba. No dobre rosyjskie paliwo to jest fajna sprawa. U nas pomimo ceny wysokiej często berbeluche sprzedają, szczególnie zima przyjdzie -20 i bez dodatku benzyny albo depresatora ciężko odpalić
Dnia 17.11.2018 o 19:52, nunu85 napisał:

czytaj dokładnie

im mniejszy parametr hfrr, tym lepiej smaruje.

czytaj hfrr wieksze niz 500- tragedia i silnik zajedziesz dosłownie w ciagu kilku tankowań

460-500- nadal źle, ale juz nie tragicznie

400-460- norma na to pozwala, ale producenci pomp twierdza, ze to nadal niebezpiecznie i wszystko szybciej pada.

350-400- przyzwoicie

ponizej 350 jest juz ok

 

JAk masz białe, to masz właśnie to B0

tak jak mówiłem tak zrobiłem... 

Dzisiaj tankując Audi paliwem B0 zapytałem się o ten parametr sprzedawce...  pomijając fakt, że był zaskoczony tym pytaniem ( i po szybkim zerknięciu z neta, powiedział , że sam sie tym zaciekawił ) ;) ale , że to właściciel, to wiedział w jakie papiery zerknąć.. o okazało się ,że ostatnia dostawa B0 smarność wynosiła 400 a w B7 200 z hakiem..  ale zdarzały się dostawy B0 z wynikiem 360... więc jest ok... tylko jak teraz pogodzić mniejsze zużycie paliwa i lepszą pracę silnika ze zmniejszoną trwałością pompy... z większym zużyciem paliwa , ale trwalszym układem wtryskowym??? ;)

Jak napisał Uziu sekcyjnej w łursusie nie zatrzemy tak szybko. Z mleczarni wożą mi ruskie, widziałem kwity, 0% dodatków i za cudowne to ono nie jest. Nie jestem pewiem, czy to na pewno po ruskim, bo tankowałem jeszcze w Aldo a im Orlen dowozi ponoć to filtry zaje...ne były czarną mazią jak spalony olej. 2 razy zmieniałem i 2 razy czarne a nawet i galareta jakaś była. Teraz się mam dylemat, bo Classiora trzeba czymś lepszym tankować.

PAnowie, ja zaczałem ten temat to i ja jeszcze cos dopowiem.

KUpuje B0 i zawsze sptrawdzam ten parametr. Jak jest powyzej 400 (a praktycznie zawsze jest), to na jakies 500l paliwa dolewam litr oleju do dwusuwów (ale takiego lepszego, semisyntetyka, niskodymnego i niskopopiołowego, coby nie zespuc sobie w traktorze systemu SCR i w aucie DPF.

Musi byc API TC oraz JASO FC lub FD

Chyba, ze nie ma akurat B0 dostepnego (a kilka razy tak sie zdarzyło) i przyjedzie B7, to wówczas nic nie dolewam.

 

14 godzin temu, Thomas2135 napisał:

Jak napisał Uziu sekcyjnej w łursusie nie zatrzemy tak szybko. Z mleczarni wożą mi ruskie, widziałem kwity, 0% dodatków i za cudowne to ono nie jest. Nie jestem pewiem, czy to na pewno po ruskim, bo tankowałem jeszcze w Aldo a im Orlen dowozi ponoć to filtry zaje...ne były czarną mazią jak spalony olej. 2 razy zmieniałem i 2 razy czarne a nawet i galareta jakaś była. Teraz się mam dylemat, bo Classiora trzeba czymś lepszym tankować.

ja biorę z Kamionka paliwo i nie narzekam, tak jak reszta rolników , którzy mają zbiorniki. 

a to classa kupiłeś?? pierwsze słyszę... ;)


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v