Bartek933 5467 Opublikowano 16 Listopada 2018 To może lepiej zmienić dostawce paliwa Odnośnik do komentarza
tomek73 605 Opublikowano 16 Listopada 2018 Dokładnie, Ja rocznie kupuję 12 tys litrów paliwa i filtry co 3-4 lata wymieniam. Odnośnik do komentarza
Mich9 671 Opublikowano 16 Listopada 2018 Ja tez po przestaniu lania z beczek paliwo 4 razy czystrze Odnośnik do komentarza
Bartek933 5467 Opublikowano 16 Listopada 2018 No to zmiana stacji lub zamawiaj do domu Odnośnik do komentarza
Uziu92 8400 Opublikowano 16 Listopada 2018 jak nie masz zbiornika nie przywiozą. Po za tym u mnie paliwo droższe o 20-25 gr jak w stolicy a szału nie ma. Odnośnik do komentarza
Aktis 319 Opublikowano 16 Listopada 2018 To ile u Ciebie kosztuje? W stolicy to cena np. 5.33 pln/l ON. Odnośnik do komentarza
Uziu92 8400 Opublikowano 16 Listopada 2018 dziś 5,43. Kilka razy jeździłem ostatnio i na wlocie do wawy od Mińska było nawet 25 gr różnicy na litrze na ruskim lukoil, na lotosie 20 gr Odnośnik do komentarza
soko74 40 Opublikowano 17 Listopada 2018 nie lepiej było wstawić porządny separator? Odnośnik do komentarza
Uziu92 8400 Opublikowano 17 Listopada 2018 ze studni 😀 Ten filtr kosztuje grosze a robotę robi, nie idzie tak syf do pompki wstępnej bo przed nią jest tylko ten mały filtr i on nie jest tak dokładny jak duży. Pompę w samochodzie 2 lata temu zatarlo bo trafiłem na opał odbarwiony wapnem, w filtrze było 2 garści wapna. Także każdy kombinował wtedy z akcyzami, vatem i takie kwiatki były. Odnośnik do komentarza
nunu85 563 Opublikowano 17 Listopada 2018 normalne stacje sprzedawały opał odbarwiany? JAkos sie wierzyc nie chce. Chyba, ze jakies podejrzane zapuszczone dziury z "promocyjnymi"cenami, ale wówczas kupując tam sam sie prosisz o takie atrakcje. Odnośnik do komentarza
Uziu92 8400 Opublikowano 17 Listopada 2018 nie wiem, bo samochód tankowany był na kilku stacjach, aż pewnego razu jadę i stał, pompa kaput, rozcielem filtr paliwa a tam tak jak pisałem prawie pół filtra piachu, wapna i kij wie czego. Gdzie tak się trafiło to nie wiem do tej pory. Odnośnik do komentarza
FINN 1519 Opublikowano 17 Listopada 2018 21 godzin temu, tomek73 napisał: Dokładnie, Ja rocznie kupuję 12 tys litrów paliwa i filtry co 3-4 lata wymieniam. chyba pozostawię to bez komentarza.... 3-4lata.... ja od jesieni kupuję tylko paliwo B0 , droższe o ok 20 groszy od zwykłej ale i tak w ogólnym rozrachunku wychodzi taniej... no i całkiem inaczej ciągnik pracuje... Odnośnik do komentarza
Uziu92 8400 Opublikowano 17 Listopada 2018 Na Cpn B0 to chyba tylko te dynamiki i vervy, standardowe czy Orlen czy szel czy inna stacja to żółte Odnośnik do komentarza
Genius9872 411 Opublikowano 17 Listopada 2018 Ja do swojego volvo tylko orlen i bp pod uwagę biorę ...reszta stacji do kosza ... A do ciągników orlen zwykły, bądź czasem artus, ale Artusa do samochodu nie polecam .. Odnośnik do komentarza
nunu85 563 Opublikowano 17 Listopada 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, FINN napisał: ja od jesieni kupuję tylko paliwo B0 , B0 jest fajne, bo czyste, dłuzej wytrzymuje przechowanie, jednak ma jedną, ale dosc poważną wadę- smarnosc- ot jest suche. JAk kupujesz paliwo to zawsze żądaj do wglądu karte charakterystyki (tam gdzie pisze skład frykcyjny, temperatura zamarzania i jeszcze sporo innych parametrów). I jest tam taki parametr jak smarnosc skorygowana (HFRR)- ot mówi on jak dobre właściwosci smarne ma paliwo, ogólnie im mniej to hfrr wynosi, tym lepiej. I tak jak górna wartosc normy wynosi bodajże 460, tak paliwo B0 zawsze sie blisko tego trzyma- zawsze jest 420-450 coś koło tego. A przy B7 smarnosc wynosi koło 200-300. CO to znaczy- ano ze na tym B0 szybciej sie zuzyja wtryski/pompa. Tu dosc długie opracowanie na ten temat, kilkanascie minut czytania, ale warto https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&ved=2ahUKEwjN3IW-gtzeAhVChqQKHS_mCvAQFjAGegQIBRAC&url=https%3A%2F%2Fsuw.biblos.pk.edu.pl%2FdownloadResource%26mId%3D140140&usg=AOvVaw3Vmob-Y8hjKJjhiHLQ_TbC Krótko: Zeby było w miare bezpiecznie dla silnika, ten parametr powinien być poniżej 400, inaczej następuje przedwczesne zuzycie (fajny wykres strona 256) Dodatek estrów (a wiec biopaliwa) do B0 juz w ilosci 1% znacząco poprawia smarnosc. 5% to juz jest w ogóle cud miód (wykres strona 258) Edytowane 17 Listopada 2018 przez nunu85 Odnośnik do komentarza
sebe1033 397 Opublikowano 17 Listopada 2018 im mniej tłuste tym lepiej smaruje ,zawsze myślałem że odwrotnie 🤔 A jak mi przywożą bezbarwne to jakie to ? Odnośnik do komentarza
nunu85 563 Opublikowano 17 Listopada 2018 czytaj dokładnie im mniejszy parametr hfrr, tym lepiej smaruje. czytaj hfrr wieksze niz 500- tragedia i silnik zajedziesz dosłownie w ciagu kilku tankowań 460-500- nadal źle, ale juz nie tragicznie 400-460- norma na to pozwala, ale producenci pomp twierdza, ze to nadal niebezpiecznie i wszystko szybciej pada. 350-400- przyzwoicie ponizej 350 jest juz ok JAk masz białe, to masz właśnie to B0 Odnośnik do komentarza
Uziu92 8400 Opublikowano 17 Listopada 2018 jak B0 to mixolu 2 setki na bak i już jest okej albo są dedykowane środki np kleen flo lubrikant czy tam Archoil Odnośnik do komentarza
Aktis 319 Opublikowano 17 Listopada 2018 Lukoil to stacje związane z naszymy wschodnimi sąsiadami, którzy uznali, że polskie produkty rolne są niedobre. Co do cen ON w stolicy to przeważnie cena jest powyżej 5.30. Dziś tez na modlinskiej na lotos ie (obok stacja lukoil) widziałem cenę 5.24, ale takich stacji z taka cena nie ma dużo. Po drodze w kierunku Pułtuska często spotykana cena to 5.29 (również w okolicy Makowa Maz. taka cena się utrzymuje). Zatem @Uziu92, skoro masz cenę 5.43, to stacja chce się szybko dorobić i nie zazdroszczę. Odnośnik do komentarza
sebe1033 397 Opublikowano 17 Listopada 2018 37 minut temu, nunu85 napisał: czytaj dokładnie dokładnie czytałem , ale poprawiłeś i zniknęło ci słowo "tłuste" 🤨 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się