Skocz do zawartości

Koła zębate Belarus 820



Uszkodzenie z winy użytkownika :P




Rekomendowane komentarze

2 godziny temu, TylkoOkragly napisał:

A Angli jak pracowałem to fendta 720vario z ładowaczem  tak załatwił jeden gosciu przy zmianie kierunku jazdy że 2 latach była skrzynia do roboty a koszta połowe nowego ciągnika

Remont skrzyni vario w fendzie to koszt 30k +-, to ile ten nowy ciągnik kosztował?

 

Ja posadziłem skrzynie przez wyrywanie drzew owocowych w sadzie. 

Mnie czeka remont skrzyni. Głównie to musze zrobić sprzęgło a przy okazji wyciągnąć skrzynie bo mi 4/7 wyskakuje. Obywało się bez tych biegów ale ostatnio wybiło mi 3/6 a bez nich to już nie nada. Mam też wrażenie, że głośniej mi chodzi na 5/8. Zaglądałem do skrzyni przez góre ale nic nie wypatrzyłem. Podłożyłem podkładki pod sprężynki na suwakach, ale to nic nie dało poza tym, że biegi ciężko zmieniać.
Jak kupiłem MTZta to robiony był atak bo wyskakiwała 9 i skrzynia wyła przy hamowaniu silnikiem. Po remoncie 9 przestała wyskakiwać i skrzynia się uciszyła a za niedługo zaczęła wyskakiwać 4/7. Na chwilę obecną mam zdjętą kabinę i rozpołowiony ciągnik na sprzęgle i myślę czy lepiej poskładać sprzęgło a dopiero brać się za skrzynię czy rwać od razu.

jak pamiętam to tam w tym wałku ataku razem  z kołem szło łozysko od reszty biegów (9 bezpośrednio) i ono siadało i wtedy biegi słabo wchodziły , ale to remont był ale nie kompletny ?

Ja sobie robiłem na raty najpierw mi reduktor padł jakoś dojechałem do domu po zdjęciu pokrywy patrzę a tam kulki wyleciały z niego (tuleja z dwoma zębatkami)

To wszystkie łożysko wymieniłem w przedniej skrzyni i te od napędu pompy też , na drugi rok właśnie coś biegi nie tak wchodziły i wył na ataku przy przyśpieszaniu i zwalnianiu i znów rozbieraj , przy okazji krzyżaka wymieniłem, a łożysko to tylko od koła wstecznego nie zmienione a raczej chyba tulejka

Tagże @mani jak go masz już rozebranego bez kabiny to wymieniaj łożyska koszt śmieszny przy tej robocie co do nich dojść

Najlepiej i najwygodniej zjechać sprzęgło, wtedy się nie przewróci reduktor i rozjechać na tylnym moście, podeprzeć skrzynię, odkręcić i odjechać dalej reduktorem.

Bez kabiny to masz mega wygodę, możesz nawet zwalić zbiornik hydrauliczny i sprawdzić ośkę pośrednią, lubią siadać łożyska i luzowac się taka śrubka, wtedy olej leci do sprzęgła.

spójrz jak ja to robiłem:

 

No może źle napisałem bo olej idzie na sprzęgło w sensie że w obudowę. Wałki uszczelniałem i są suche a w obudowie jest olej i ciągle kapie. Od strony silnika trochę sie poci ale od strony reduktora jest bardziej ulane. U mnie nie widze żadnej śrubki pod zbiornikiem która by trzymała wałek. Jest tylko od strony sprzęgła wkręcona w ten wałek z czoła.
Wiem że uszczelka pod misą jest dziwna bo ją zmieniałem. Mam nadzieję że nie ona bo ciężko ją założyć. Jednak pod uszczelką zbiornika jest wkręt trzymający ten wałek pośredni. Na razie zająłem się skrzynią. Nie widzę jakichś ewidentnych przyczyn wyskakiwania biegów. Łożyska na wałku głównym nie mają luzu, chyba że na tym dolnym coś jest nie tak ale jeszcze nie wiem jak go wyjąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v