Skocz do zawartości

John deere 2256

Marl

Na zdjęciu niska naczepa 40cm wysokości, koła skrętne, naczepa odpina się od przodu i ma możliwość rozciągnięcia się. Niestety okazało się, ze kombajn za szeroki i konieczne było zdjęcie kół przednich. Tylne zostały podstęplowane. Załadunek trwał 5 godzin. Aby znaleść miejsce dla kół niezbędne było odcięcie części dyszla wózka hedera...

Wykonuje przegląd tego kombajnu, w komentarzach będę pisał o problemach,które mi się będą pojawiać. Proszę urzytkowników forum jeśli posiadają takową wiedzę o zamieszczanie komentarzy. Za pomoc z góry dziękuje, na pewno przyda się innym forumowiczom.W moich stronach nie ma innego JD serii 22xx i nie ma kogo się poradzić...

 


Prawa autorskie

© Marcin W



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Marl
  • 16 465

Na olx sa dwie sztuki. Jedną widziałem, cenowo za wysoko w porównaniu ze stanem technicznym.

Wiesz, remont bieżący kombajnu polegający na malowaniu/polerce i przyklejeniu nowych naklejek to jednak za mało...

Odnośnie zakupów z zagranicy, to we Francji ceny wysokie. Spadek sprzedaży o 40% na rynku nowych kombajnów jest odczuwalny.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • iron
  • 674 8571
Bo we Francji nie oszczędza się maszyn tam jest ogień na tłoki cały czas a do tego każdy kombajn w kuku napierdala.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Thomas2135
  • 2368 12578
Mogli koła położyć jedno ja drugim i obyłoby się bez cięcia wózka. Widać, że jest sporo miejsca nad kołem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marl
  • 16 465

Załadunek był trudny, spedytor zapewniał, ze kierowca samochodu będzie miał wszystko ( klucz udarowy, kołki itp) okazało się , ze tylko łańcuchy i kilka dreniaków na podłożenie osi... Ale jakoś się udało. Prawde mówiąc, kierowca TIRa odpowiada, za przewóz. Na szczęscie poprzedni własciciel miał ładowarke teleskopową i pomógł.Drewnianych beli też użyczył... :) Kombajn jest z PL od nowości, stan b. dobry. Do przeglądu ogólnego, kilka łożysk do zmiany ( głownie wysyp zboża i na zmijkach w zbiorniku ), pasy stan bdb, klima nie działa, oświetlenie tyłu kombajnu tez nie chodzi, jedna kose hedera trzeba zrobić nową ( 2 sa ale mam zastrzeżenia, ta gorsza zrobimy od nowa ) . W pakiecie gratis dostałem przezbrojenie do kuku (blachy młocarni i "gwiazdki klepiska"), stół do rzepaku ZURN na kosach mechanicznych i skrzynke "na jabłka" róznych cześci zapasowych do niego,

Edytowano przez Marl

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 3482 6447

Jak daleko go wiozles ? Bo tak myślę że ja wolałbym wynająć busa i przywieźć te koła drugim kursem, niż ciąć świeży zakup, tym bardziej że chodzi o dyszel . Chyba ze wózek po przewiezieniu  do domu ląduje  na zawsze w krzakach, a hedera nie zamierzasz odpisać, to rozumiem 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marl
  • 16 465

Przewieziono go 430 km. Heder ma 5,5 m wiec czasem wózek bedzie używany. Kupiłem już stal, bedziemy go spawać,składać. Planuje go zrobić tak jak mają maszyny Claas, czyli skrecany dyszel. Oczywiście wolałbym nic nie poprawiać w tym wózku.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 3482 6447

Jak i tak miałeś w planach  przeróbkę to ok, ale gdyby miał zostać bez cięcia to ja wolałbym oo koła pojechać jeszcze raz, albo wysłać kurierem jak czasu szkoda

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • limousine
  • 4 418

Gdzie go kupiłeś? Bo się rozglądam za czymś podobnym i parę dni temu na olxie wskoczył taki na chwilę gdzieś koło Ostrowa W.?

Mam na oku kombajn JD sprowadzony z Francji i nawet nie zmęczony i nie kosił kuku.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marl
  • 16 465

Kupiony na wschodzie PL, od spółki rolnej. Pod konie września już go zadatkowałem. Miałem problem własnie z transportem do mnie i jeszcze pompa hydrostatu była uszkodzona ( wyciekał z niej olej, prezes spółki zachował się honorowo i ta usterka została naprawiona na koszt sprzedającego ). Tu nieco wyżej kolega pisał o kombajnach z Francji. Nie wierz w to, ze kuku nie kosił. na Youtube jak są filmy z Francji to sporo własnie w kuku. Oczywiście to nie wyrocznia z filmu. Obejrzyj dokładnie, weź kogoś kto oceni chłodnym okiem. Ogólnie to w kombajnie to są cześci wymienne :) tylko, zaraz po zakupie wydać 20 tyś na części to trochę przykro. Każdy kombajn z Francji ma max 2800/3200 h, oglądałem kilka sztuk i powiem, ze zużycie większe niż w tym moim, a ma 4920 h na bębnie :) zapytaj @ironco sądzi o nich. Jakoś nie wierze handlarzom, wole od rolnika :) 

Edytowano przez Marl

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marl
  • 16 465

Wiesz, ja nie krytykuje kombajnów " z kuku" bo i ten mój JD kuku kosił. Pisałem wczesniej o tym, ze dali mi całe przezbrojenie gratis do qq. Tylko uważać na zniszczone egzemplarze czyli przetarte klawisze, klepisko i cepy do wymiany, czy marny stan blacharki przenośników, zbiornika ziarna i rury wysypowej. Polecam też w hederze obejrzeć slimak, bo to drogi jest element w razie zmiany. Ja widziałem jeden taki co się urwany palec przedziurawił cały bęben slimaka, dziurki były co 4 cm a sprzedający handlarz mówi do mnie " Panie, zadna szkoda, podkleić blachami i prawie jak nowy :/ . Takie dziwadła widziałem na żywo, ze szkoda nawet pisać o każdym przypadku...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • qqq
  • 18 816

Mam takiego samego , mocne maszyny :) . Możesz podać przybliżoną cenę za ten kombajn??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marl
  • 16 465

Koledzy, wziąłem sie za rozbieranie wariatora młocarni. Bo cieknie olej. nie podoba mi się to. Wyjąłem flansze ( w katalogu Z 11572 ) i tłok (  Z44827 ). uszczelki zjechane ale martwi mnie dośc duży luz pomiedzy flansza i tłokiem. Czy ktoś wie jakie powinny być wymiary flanszy? Albo może podeśle link do jakiejś opisówki,w której bedą rysunki techniczne tego. Można takie rzeczy regenerować? Bo nowa flansza 2180 PLN a tłok 1130 PLN. Nie ma od ręki u dealeró JD aby porównać nowe ze starym. Pomoże ktoś?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • szlachcic666
  • 3 98

jak są uszczelniacze zjechane to lekki luz moze byc zamów nowe i koniecznie te pierścienie z tworzywa tez wymień i powinno być oki, to mankament tych modeli że pocą sie na wariatorze

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marl
  • 16 465

Te z tworzywa to takie białe "sprężynki"? Ten luz to duży mi się duży widzi po wyjęciu tych wszystkich uszczelniaczy pomiędzy flanszą a tłokiem.

Robię generalny przegląd,narazie zająłem się prawą strona kombajnu: zdjąłem elewator kłosowy ( zmieniam tam łożyska ). Kusi mnie aby zmienić tez łożyska od żmijki w zbiorniku , bo teraz jest dobry dostęp. Powiedzcie mi, co robić: Łożysko wygląda dobrze, po zdjęciu nie ma luzu, jednak gdy oderwałem osłonke metalową, widze w takim łożysku sporo kurzu i zastygnięty smar. Po umyciu  luz w łożysku jest, zużycie szacuje na 30%. Mój tato twierdzi, żeby takie łożyska wyrzucić, wstawić nowe z firmy INA ( jakośc oryginału, kupiłem w JD łożysko które jest przy kole pasowym napędy elewatora kłosowego i po wyjęciu z opakowania producentem to firma INA ). W normalnym sklepie INA tańsza o 20-25% i od ręki  można kupić

Pas na młocarni zmieniał ktoś? Mój jest przypalony i zgubił nieco ząbków. Jak zdjąć z tego drugiego koła, trzeba ściągnąc tą podpore razem z łożyskiem? Bo innej opcji nie widzę, wczoraj zrezygnowałem, bo segera nie mogłem zdjąć ( za duży, a kleszczyki mam za małe). Jak ktoś ma wskazówki to prosze napisać. NA necie nie znalazłem opisu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • szlachcic666
  • 3 98

olej uszczelni ten luz więc jak wymienisz uszczelniacze to będzie oki, żeby wymienić pas na młócarni musisz tą podpore odkręcic i próbować pas przecisnąć ale najprościej zdjąć podajnik kłosowy i jest super dojście a trwa to jakieś 20-30 minut, tylko ciężko go założyć z powrotem min trzy osoby żeby poszło to sprawnie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • szlachcic666
  • 3 98

odnośnie tych łożysk co pisałeś to oczywiście jak smar zastygły tzn że łożyska się grzały i najlepiej wymienić

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marl
  • 16 465

Przenośnik kłosowy mam zdjęty, bo wymieniam tam łożyska i zębatkę. Od razu jest fajny dostęp do mechanizmu wysypu zbiornika. Zmienię tam łożyska :) Ta podpora to element nr Z12263 QUILL. To trzeba chyba jakiś ściągaczem zdejmować? seger zdjąłem ale trzeba łożysko z oprawą/podporą razem zdjąć. Teraz pomyślałem, ze może unieść tą podporę w góre za pomoca lewarka i kawałka deski i wsunąć nowy pas. Da się tak? Dziękuje @szlachcic666  za pomoc :) aha, nie ma śladów demontażu na kołach, możliwe byłoby, ze pas młocarni wytrzymał ponad 4900 godzin?? na pusto młocarnia kręci około 910-920 obr/min. Pas ma sznurki na wierzchu i na odcinku 20 cm brakuje juz "zębów" które sa wewnątrz pasa.W tym sezonie kosił zboża.Ja bym z takim pasem w pole nie pojechał :/

Edytowano przez Marl

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • szlachcic666
  • 3 98

tak jak piszesz sprobuj tylko unieść tę podpore odkręcając te dwie śruby z dołu, nie warto zbijać łożyska jeżeli jest dobre, chociaż akurat ja wymieniałem w dwa sezony temu bo się rozdupcyło:P koniecznie rozkręć przekładnie kątową co podaje ziarno do zbiornika, sprawdz luzy na łożyskach jak jest już delikatny to wymień, bo tryby są drogie:O

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Marl
  • 16 465

Udało się zdjąc tą podpore z łożyskiem. Troche ciezko było. Łożysko jest ok, umyjemy i nowy smar załadujemy, stary smar wyglądał normalnie jak w nowym. Zajrze tam do tej przekładni ziarnowej ale to kiedyś pożniej. Sporo porozkręcałem,jak przyjdą cześci to będę montował. W pózniejszym etapie "drewno" na klawiszach wymieniać bedę i łożyska na końcach wałów wytrząsaczy. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.