Skocz do zawartości

Problem z niedziałającą kontrolką ładowania w Ursus C-360


Buszido007

Ktoś wie gdzie ten brązowy przewód powinien być podpięty?
Bo przestała mi działać kontrolka ładowania (nie świeci się na postoju). Sprawdziłem bezpieczniki, żarówkę - wszystko ok.
Przejrzałem instalację i jedyne co mi się rzuciło w oczy to ten luźny przewód. Instalacja jest nowa a alternator ma swój regulator napięcia.




Rekomendowane komentarze

za tymi dwiema śruba przy bendiksie jest na ten kable miejsce powinna tam być wtyczka do niego lecz to raczej do ładowania nic nie ma, przyczyny szukaj w alternatorze jak na obrotach nie świeci a na wolnych zaczyna świecić to masz spaloną jedną diodę czy jak to się tam nazywa dać do elektryka wymieni 

Dotknij tym brązowym masy, powinna się zapalić kontrolka. Zaizoluj go bo jakiś amator zapomniał o tym. Sprawdź czy ten brązowy gdzieś przed alternatorem się nie przetarł czy coś (odkręć go od alternatora i zaś dotknij masy... jak zapali się kontrolka to znaczy ze alternator zdechł - brak wzbudzenia)

Kolego wyjmij przewód ten który idzie od kontrolki do alternatora i przyłóż do masy ciągnika(po wcisnięciu stacyjki oczywiście) i wtedy będziesz wiedział ,czy z przewodem wszystko ok jak zaświeci się kontrolka :) W takiej sytuacji przyczyną może być alternator. A prąd w ogóle po wciśnięciu stacyjki jest na jednym przewodzie w kontrolce ? Instalacja  import no name ? 

jak kolega wyzej napisal wsowka na alternatorze do masy zobaczysz czy kontrolka sie zaswieci . lub druga kontrolke podlacz do plusa u wsowki alternatora . powinna sie zaswiecic . jesli masz hamerykanski alternator to wyciagnij regulator ze szczotkami i zobacz czy masz przejscie na wirniku bo chinole sie rozpadaja na wirnikach slabo sklejone i peka zwoj . ja jak mam kupic nowy chinski to jade na szrot i zakladam z auta

nie no ludzie rozkminiacie wszystkie możliwe możliwości przez jeden głupi kabelek. a on ma iść za te dwie śruby!!! między nimi a blokiem silnika na bendiksie alternator jak wgl kontrolka nie swieci to albo źle podłączony i się nie wzbudza jesli tak jeździłeś to już pewnie diody spaliłeś daj go do elektryka to go obejrzy. z alternatora z mniejszej śrubki idzie prąd na aku a tej mniejszej to jest do wzbudzenia, czyli na kontrolkę ale 100% pewny nie jestem jak tam masz podłączone i nie świeci to alternator do sprawdzenia.

Dla twej wiedzy w moim C-360 sam rozprowadzałem całą instalacje i zapewne niemile cię zaskocze ale wszystko działa bez problemu. Po drugie po to jest forum by się wypowiadać i mimo błędu przyznałem racje poprzednikom z kulturą choć jak widze tobie tej kultury brakuje w wypowiedziach lub zapomnieli Ci ją wpoić w szkole. Więc daruje sobie następne komentarze co do twoich wypowiedzi

Więc tak... dotykałem dzisiaj tym brązowym przewodem do masy ( i tym wystającym i tym z alternatora) i kontrolka nie reagowała... Ten wystający przewód był owinięty w większości taśmą izolacyjną, więc pewnie to nie on jest przyczyną awarii..(podejrzewam że powinien być do niego podłączony regulator z prądnicy) Dotykałem również tej małej śrubki na automacie rozrusznika - nic. Kabel się na pewno się przetarł bo w całości leci jeszcze w plastikowej otulinie. Więc pozostaje wymontować alternator i do weryfikacji?

 

Sama awaria kontrolki nastąpiła nagle - nie zauważyłem nawet kiedy - alternator padł?

 

Jeśli chodzi o przewód wychodzący z miejsca gdzie powinien być czujnik ciśnienia oleju to na jego końcu jest zegar ;)


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v