News

Problem z niedziałającą kontrolką ładowania w Ursus C-360

Ktoś wie gdzie ten brązowy przewód powinien być podpięty?
Bo przestała mi działać kontrolka ładowania (nie świeci się na postoju). Sprawdziłem bezpieczniki, żarówkę - wszystko ok.
Przejrzałem instalację i jedyne co mi się rzuciło w oczy to ten luźny przewód. Instalacja jest nowa a alternator ma swój regulator napięcia.





Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • BomV
  • 118 633

za tymi dwiema śruba przy bendiksie jest na ten kable miejsce powinna tam być wtyczka do niego lecz to raczej do ładowania nic nie ma, przyczyny szukaj w alternatorze jak na obrotach nie świeci a na wolnych zaczyna świecić to masz spaloną jedną diodę czy jak to się tam nazywa dać do elektryka wymieni 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tadzik332
  • 27 578

Jak problem z diodami to powinna się żarzyć. Po prostu nie zgaśnie do końca i alternator nie będzie doladowywal. też miałem problem z nie gasnącą kontrolką bo miałem zalany alternator

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Buszido007
  • 55 698

Sprawa wygląda tak że ani na postoju ani podczas pracy kontrolka się nie świeci (niezależnie jakie obroty) :/

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukbold
  • 715 4475

Dotknij tym brązowym masy, powinna się zapalić kontrolka. Zaizoluj go bo jakiś amator zapomniał o tym. Sprawdź czy ten brązowy gdzieś przed alternatorem się nie przetarł czy coś (odkręć go od alternatora i zaś dotknij masy... jak zapali się kontrolka to znaczy ze alternator zdechł - brak wzbudzenia)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 55 857

Kolego wyjmij przewód ten który idzie od kontrolki do alternatora i przyłóż do masy ciągnika(po wcisnięciu stacyjki oczywiście) i wtedy będziesz wiedział ,czy z przewodem wszystko ok jak zaświeci się kontrolka :) W takiej sytuacji przyczyną może być alternator. A prąd w ogóle po wciśnięciu stacyjki jest na jednym przewodzie w kontrolce ? Instalacja  import no name ? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • piter12185
  • 0 1

Pierwszą rzeczą jaką sprawdź to czy pasek jest dobrze naciągnięty od wału silnika ten który napędza alternator. Jak bedzie słabo naciągnięty nawet  jak dasz duze obroty na silniku to i tak obroty na alternatorze bedą zbyt niskie więc nie bedzie wzbudzenia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Departament
  • 202 299

haha kurna sam se naciąg pasek miedzy swoimi kółkami w mózgu, bo ewidentnie funkcja myślenia nie nadąża za pisaniem pierdół a potem naucz się czytać ze zrozumieniem :D

limit głupot w jednym poście przekroczyłeś kilka razy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • grzesmaly
  • 692 4059

jak kolega wyzej napisal wsowka na alternatorze do masy zobaczysz czy kontrolka sie zaswieci . lub druga kontrolke podlacz do plusa u wsowki alternatora . powinna sie zaswiecic . jesli masz hamerykanski alternator to wyciagnij regulator ze szczotkami i zobacz czy masz przejscie na wirniku bo chinole sie rozpadaja na wirnikach slabo sklejone i peka zwoj . ja jak mam kupic nowy chinski to jade na szrot i zakladam z auta

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • grzesmaly
  • 692 4059

bizon1201 to czyli ma ladowanie nawet na zgaszonym ciagniku moim zdaniem powinien poluzowac pasek hihi

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • grzesmaly
  • 692 4059

departament nie obraz sie ale przeczytaj moje wypowiedzi pod zdjeciem jeszcze raz tylko ze zrozumieniem

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Damianb89
  • 79 544

a za przeproszeniem co to za przewód jest w miescu czujnika ciśnienia oleju? tam idzie z wiązki jeden przewòd. a reszte to ja niewiem u mnie tak niema.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • BomV
  • 118 633

nie no ludzie rozkminiacie wszystkie możliwe możliwości przez jeden głupi kabelek. a on ma iść za te dwie śruby!!! między nimi a blokiem silnika na bendiksie alternator jak wgl kontrolka nie swieci to albo źle podłączony i się nie wzbudza jesli tak jeździłeś to już pewnie diody spaliłeś daj go do elektryka to go obejrzy. z alternatora z mniejszej śrubki idzie prąd na aku a tej mniejszej to jest do wzbudzenia, czyli na kontrolkę ale 100% pewny nie jestem jak tam masz podłączone i nie świeci to alternator do sprawdzenia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • izydor6280
  • 698 7255

a za przeproszeniem co to za przewód jest w miescu czujnika ciśnienia oleju? tam idzie z wiązki jeden przewòd. a reszte to ja niewiem u mnie tak niema.

 

no co może być tam podłączone jak nie czujnik lub zegar ciśnienia oleju default_facepalm.gif

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Damianb89
  • 79 544

@BomV z tym przewodem masz racje u mnie troche inaczej to podłączenie wygląda. @izydor6280 to jest prawda że zegar chyba że sprawdzał coś w momęcie robienia zdięcia bo ja w swojej okolicy widziałem mase C-360 ale nikt z tym nie jeździ zakładają to tylko w razie wątpliwości

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Damianb89
  • 79 544

przecież ja go za to karał albo obrażał niebęde bo za co nie mój ciągnik tylko jego więc jeździ jak chce wyraziłem tylko moje zdziwienie bo się z tym niespotkałem i tylko tyle

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Departament
  • 202 299

więc daruj sobie kolejne wywody bo już wiemy, że w dddd byłeś i ggg widziałeś a zabierasz głos w diagnozie jakże skomplikowanej instalacji rzadko spotykanej maszyny

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Damianb89
  • 79 544

Dla twej wiedzy w moim C-360 sam rozprowadzałem całą instalacje i zapewne niemile cię zaskocze ale wszystko działa bez problemu. Po drugie po to jest forum by się wypowiadać i mimo błędu przyznałem racje poprzednikom z kulturą choć jak widze tobie tej kultury brakuje w wypowiedziach lub zapomnieli Ci ją wpoić w szkole. Więc daruje sobie następne komentarze co do twoich wypowiedzi

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • grzesmaly
  • 692 4059

z tego co widze ten brazowy przewód idzie do przodu ciagnika to szybko znajdziesz gdzie jest podpiety

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Buszido007
  • 55 698

Więc tak... dotykałem dzisiaj tym brązowym przewodem do masy ( i tym wystającym i tym z alternatora) i kontrolka nie reagowała... Ten wystający przewód był owinięty w większości taśmą izolacyjną, więc pewnie to nie on jest przyczyną awarii..(podejrzewam że powinien być do niego podłączony regulator z prądnicy) Dotykałem również tej małej śrubki na automacie rozrusznika - nic. Kabel się na pewno się przetarł bo w całości leci jeszcze w plastikowej otulinie. Więc pozostaje wymontować alternator i do weryfikacji?

 

Sama awaria kontrolki nastąpiła nagle - nie zauważyłem nawet kiedy - alternator padł?

 

Jeśli chodzi o przewód wychodzący z miejsca gdzie powinien być czujnik ciśnienia oleju to na jego końcu jest zegar ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukbold
  • 715 4475

Ze stacyjki przychodzi zasilanie na kontrolkę?

pociągnij nowy przewód od kontrolki do alternatora zamiast tego brązowego i tyle.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.