Skocz do zawartości

Problem z niedziałającą kontrolką ładowania w Ursus C-360


Buszido007

Ktoś wie gdzie ten brązowy przewód powinien być podpięty?
Bo przestała mi działać kontrolka ładowania (nie świeci się na postoju). Sprawdziłem bezpieczniki, żarówkę - wszystko ok.
Przejrzałem instalację i jedyne co mi się rzuciło w oczy to ten luźny przewód. Instalacja jest nowa a alternator ma swój regulator napięcia.




Rekomendowane komentarze

A może on jest od alternatora przynajmniej w t25 jeden od alternatora idzie na kontrolke

Odnośnik do komentarza

za tymi dwiema śruba przy bendiksie jest na ten kable miejsce powinna tam być wtyczka do niego lecz to raczej do ładowania nic nie ma, przyczyny szukaj w alternatorze jak na obrotach nie świeci a na wolnych zaczyna świecić to masz spaloną jedną diodę czy jak to się tam nazywa dać do elektryka wymieni 

Odnośnik do komentarza

Jak problem z diodami to powinna się żarzyć. Po prostu nie zgaśnie do końca i alternator nie będzie doladowywal. też miałem problem z nie gasnącą kontrolką bo miałem zalany alternator

Odnośnik do komentarza

Dotknij tym brązowym masy, powinna się zapalić kontrolka. Zaizoluj go bo jakiś amator zapomniał o tym. Sprawdź czy ten brązowy gdzieś przed alternatorem się nie przetarł czy coś (odkręć go od alternatora i zaś dotknij masy... jak zapali się kontrolka to znaczy ze alternator zdechł - brak wzbudzenia)

Odnośnik do komentarza

Kolego wyjmij przewód ten który idzie od kontrolki do alternatora i przyłóż do masy ciągnika(po wcisnięciu stacyjki oczywiście) i wtedy będziesz wiedział ,czy z przewodem wszystko ok jak zaświeci się kontrolka :) W takiej sytuacji przyczyną może być alternator. A prąd w ogóle po wciśnięciu stacyjki jest na jednym przewodzie w kontrolce ? Instalacja  import no name ? 

Odnośnik do komentarza

Pierwszą rzeczą jaką sprawdź to czy pasek jest dobrze naciągnięty od wału silnika ten który napędza alternator. Jak bedzie słabo naciągnięty nawet  jak dasz duze obroty na silniku to i tak obroty na alternatorze bedą zbyt niskie więc nie bedzie wzbudzenia.

Odnośnik do komentarza

haha kurna sam se naciąg pasek miedzy swoimi kółkami w mózgu, bo ewidentnie funkcja myślenia nie nadąża za pisaniem pierdół a potem naucz się czytać ze zrozumieniem :D

limit głupot w jednym poście przekroczyłeś kilka razy

Odnośnik do komentarza

jak kolega wyzej napisal wsowka na alternatorze do masy zobaczysz czy kontrolka sie zaswieci . lub druga kontrolke podlacz do plusa u wsowki alternatora . powinna sie zaswiecic . jesli masz hamerykanski alternator to wyciagnij regulator ze szczotkami i zobacz czy masz przejscie na wirniku bo chinole sie rozpadaja na wirnikach slabo sklejone i peka zwoj . ja jak mam kupic nowy chinski to jade na szrot i zakladam z auta

Odnośnik do komentarza

a za przeproszeniem co to za przewód jest w miescu czujnika ciśnienia oleju? tam idzie z wiązki jeden przewòd. a reszte to ja niewiem u mnie tak niema.

Odnośnik do komentarza

nie no ludzie rozkminiacie wszystkie możliwe możliwości przez jeden głupi kabelek. a on ma iść za te dwie śruby!!! między nimi a blokiem silnika na bendiksie alternator jak wgl kontrolka nie swieci to albo źle podłączony i się nie wzbudza jesli tak jeździłeś to już pewnie diody spaliłeś daj go do elektryka to go obejrzy. z alternatora z mniejszej śrubki idzie prąd na aku a tej mniejszej to jest do wzbudzenia, czyli na kontrolkę ale 100% pewny nie jestem jak tam masz podłączone i nie świeci to alternator do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza

a za przeproszeniem co to za przewód jest w miescu czujnika ciśnienia oleju? tam idzie z wiązki jeden przewòd. a reszte to ja niewiem u mnie tak niema.

 

no co może być tam podłączone jak nie czujnik lub zegar ciśnienia oleju default_facepalm.gif

Odnośnik do komentarza

@BomV z tym przewodem masz racje u mnie troche inaczej to podłączenie wygląda. @izydor6280 to jest prawda że zegar chyba że sprawdzał coś w momęcie robienia zdięcia bo ja w swojej okolicy widziałem mase C-360 ale nikt z tym nie jeździ zakładają to tylko w razie wątpliwości

Odnośnik do komentarza

przecież ja go za to karał albo obrażał niebęde bo za co nie mój ciągnik tylko jego więc jeździ jak chce wyraziłem tylko moje zdziwienie bo się z tym niespotkałem i tylko tyle

Odnośnik do komentarza

więc daruj sobie kolejne wywody bo już wiemy, że w dddd byłeś i ggg widziałeś a zabierasz głos w diagnozie jakże skomplikowanej instalacji rzadko spotykanej maszyny

Odnośnik do komentarza

Dla twej wiedzy w moim C-360 sam rozprowadzałem całą instalacje i zapewne niemile cię zaskocze ale wszystko działa bez problemu. Po drugie po to jest forum by się wypowiadać i mimo błędu przyznałem racje poprzednikom z kulturą choć jak widze tobie tej kultury brakuje w wypowiedziach lub zapomnieli Ci ją wpoić w szkole. Więc daruje sobie następne komentarze co do twoich wypowiedzi

Odnośnik do komentarza

Więc tak... dotykałem dzisiaj tym brązowym przewodem do masy ( i tym wystającym i tym z alternatora) i kontrolka nie reagowała... Ten wystający przewód był owinięty w większości taśmą izolacyjną, więc pewnie to nie on jest przyczyną awarii..(podejrzewam że powinien być do niego podłączony regulator z prądnicy) Dotykałem również tej małej śrubki na automacie rozrusznika - nic. Kabel się na pewno się przetarł bo w całości leci jeszcze w plastikowej otulinie. Więc pozostaje wymontować alternator i do weryfikacji?

 

Sama awaria kontrolki nastąpiła nagle - nie zauważyłem nawet kiedy - alternator padł?

 

Jeśli chodzi o przewód wychodzący z miejsca gdzie powinien być czujnik ciśnienia oleju to na jego końcu jest zegar ;)

Odnośnik do komentarza

Ze stacyjki przychodzi zasilanie na kontrolkę?

pociągnij nowy przewód od kontrolki do alternatora zamiast tego brązowego i tyle.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v