Skocz do zawartości

Ursus 912



Taki tam chwilowy odpoczynek od pracy :)

  • Like 2



Rekomendowane komentarze

Setik

Opublikowano

Moje też odpoczywają ale w tym tygodniu pewnie będę bobik orał u wujka a na przyszły tydzień trzeba talerzówkę na ugorach przetestować :P

cashpoint

Opublikowano

wiatru mało w tylnym kole :D nie stęka Ci ciągnik przy mokrej sianokiszonce ? u mnie sie szykuje wymiana pompy bo ledwo co dyga, aż żal patrzeć czasami

WitekRolnik

Opublikowano

Kurde, co wam wszystkim zawsze powietrza mało, radialne opony to musi być mniej, a nie napompowane nie wiadomo ile. Tur chodzi aż miło popatrzeć. W jakim sensie miałby stękać? Pompa była wymieniana kilka lat temu więc na razie chodzi świetnie :)

cyprian1219

Opublikowano

Mało by było jak by na feldzie siedział :P tak jest ok.
A u mnie wolne do 2 pokosu, no może jakieś opryski w międzyczasie.

Uziu92

Opublikowano

ja w mf powietrza poupuszczalem to od razu sie lepiej jezdzi :D a co do ciagnika to pewnie nie ma opcji zeby w nim dupke poderwalo co ?

Pigmei

Opublikowano

przy sianokiszonce to nie ale przy oborniku to poderwie  mu bez problemu 

Co do ciśnienia w tylnych oponach to niskie powinno być do pracy maszynami w polu, przy turze to jest bardzo niebezpieczne. Jak wysoko podniesiesz to na oponach mocno się buja, większy dołek i ciągnik leży. 

Karol323

Opublikowano

Sąsiad ma knocha tura na 8111 i przy belach ok ale obornik to na tylek wrzuca bele i jazda :) No i że czasami przyda się napęd... ale ja może będę miał do dyspozycji 912 to będę się zastanwial czy tura wrzucić na Jumza czy 912 :)

WitekRolnik

Opublikowano

@cyprian1219 Dokładnie, jak na feldze by prawie się spierało to można byłoby wtedy mówić, że jest mało, a tak to norma zachowana więc nie wiem o co niektórym chodzi smile.png

@Uziu92 Przy takim poziomie powietrza to o wiele lepszy komfort pracy ciągnikiem, jak nabierze się zbyt dużo obornika to potrafi poderwać

@Pigmei Przy sianokiszonce nie podrywa, a przy oborniku delikatnie tył za lekki się robi. Jakoś 8 lat jeżdżę z turem przy takim ciśnieniu i jeszcze nie miałem niebezpiecznej sytuacji.

"Jak wysoko podniesiesz to na oponach mocno się buja, większy dołek i ciągnik leży." przy takim działaniu to sam sobie kusisz los, jak widać że nierówny teren to po co zadzierać wysoko tura.

Mam już ten ciągnik 14 lat i ani razu go nie wywróciłem, a z turem pracuje już od 8 lat.

A jeszcze co do niskiego ciśnienia i pracy ciągnikiem z turem na niskim ciśnieniu, to w niektórych dekadach różnych miesięcy musiałbym wielokrotnie upuszczać i dopompowywać powietrza, a takie działanie byłoby mocno czasochłonne

@Karol323 Ja jednak wolę jak jest tur na 912 smile.png No napęd też w niektórych sytuacjach by się przydał smile.png

Pigmei

Opublikowano

Przy ładowaniu obornika na polu nigdy nie jest równo, czasem się grzebnie kołami i dołek gotowy, a na rozrzutnik trzeba wrzucić więc co nieco trzeba unieść do góry. Jak na jednoosiowy rozrzutnik sie wrzuca to jeszcze jeszcze ale wrzuć na forszaja na tandemie to kończy się śmiech. Napęd 4x4 w warunkach polowych jest u mnie koniecznością

WitekRolnik

Opublikowano

No w moim przypadku nie składuję obornika na polu więc problemów z tym nie mam, wszystko składuję na płycie gnojowej przy oborze więc na betonie świetnie się ładuje :) Każdy ma inne warunki i inna już jest wtedy gadka :) A i nawet jeśli już podajesz przykład ładowania no polu obornika to przy ładowaniu dużej prędkości nie rozwijasz tylko wszystko dzieje się pomału więc też i ryzyko przewrotki jest mniejsze :)

Pigmei

Opublikowano

wypada potwierdzić to co napisałeś :)  choć wyższe ciśnienie w kołach  wyraźnie poprawia  stabilność,

ale i tak nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i zwykłej ostrożności  :)

WitekRolnik

Opublikowano

Właśnie nawet i jakby było fest powietrza, a pracując na maszynie nie robi się z głową to i tak może się zdarzyć niebezpieczna sytuacja.

Jednak po przemyśleniach jeśli byłoby więcej powietrza to byłaby lepsza stabilność zestawu ale znowu to zmniejsza uciąg i komfort jazdy, trzeba z ciśnieniem iść na kompromis i ustawić pośrednie między pracą w polu a pracą w turze :)

Gość

Opublikowano

tur w takiej 80tce to fajna sprawa u mnie 60tka słabo sobie z nim radzi, w tym roku wyszły mi trochę ciężkie bele sianokiszonki i tur w 60tce nie dał im rady.

WitekRolnik

Opublikowano

Ten ciągnik wprost stworzony do tura :) Hydraulika wydajna, świetna zwrotność itp.

Pigmei

Opublikowano

nie żartuj, te ursusy mają więcej wad przy pracy z turem niż zalet 

brak 4x4 ale znowu one są mało zwrotne, brak rewersu, przełozenia skrzyni w przód i tył nie są sobie bliskie i ciągle hebluje się obiema dźwigniami  zwykłe sprzęgło dostaje  dobrze po d... i za długo nie żyje,  słaba widoczność tego co tuż przed maską ;)

ale co tu narzekać, lepsze to niż widełki i prace ręczne  :D

cyprian1219

Opublikowano

I to jest najważniejsze :D

Gość

Opublikowano

4x4 może i jest zaletą ale bez tego da się sprawnie funkcjonować ;) w 60tce przy turze i tak używam zazwyczaj biegów 1 i wstęcznego a to się bardzo szybko przebija :D prawie jak rewers :P a tur jest 4 lata i jeszcze sprzęgło nie było robione :D

 

chociaż ja się wypowiadam na temat 60tki ;) gdyby miała wspomaganie wydajniejszą pompę i większy udźwig to nic więcej do szczęścia by mi nie było potrzebne :D

darek3

Opublikowano

Pigmei ma trochę racji, ja w swojej 912 odkąd mam na niej tura to sprzęgło już dwa razy robione, raz to całą okładzinę zerwało z tarczy, także jest to słaby punkt tego ciągnika, chociaż zależy ile kto używa tego ciągnika, u mnie chodzi non stop w turze, w polu mało co ale wszystkie załadunki/rozładunki, zwożenie bali itp wykonuje, no i dwie budowy obsłużył od A do Z :D ale zaletą jest jego waga, bo ciężki to on jest i go tak tur nie rzuca  :P 

WitekRolnik

Opublikowano

@Pigmei U mnie ten ciągnik w turze sprawdza się rewelacyjnie :) Brak 4x4 w niektórych pracach podczas załadunku jest atutem; ala rewers masz na lewej dźwigni, ze sprzęgłem i słabszą widocznością się zgodzę ale co do heblowania dźwigniami to nie podzielam twej opinii, gdyż załóżmy ładujemy obornik to na prawej dźwigni mamy załączony 2 bieg i tylko lewą dźwignią w większym wymiarze czasu operujemy, tak samo tyczy się np ugniatania pryzmy, łożenia bel na owijarkę i wielu innych prac...

@cyprian1219 No tak no :D

@songo c360 to też dobry ciągnik :)

@darek3 I właśnie przez swoją wagę idealnie pasuje do tura. A do niektórych mankamentów podczas dłuższego użytkowania idzie się przyzwyczaić i w miarę komfortowo pracować

Pigmei

Opublikowano

2 polowa i 2 wsteczna? No nie, aż tak wolno to nie pracuję, w takim przypadku to musiał bym albo na wysokich obrotach go trzymać albo godzinę rozrzutnik ładować ;) Dla mnie radością jest szybki i sprawny załadunek a nie siedzenie w toczącym się ciągniku, ale jak co komu pasuje :)

WitekRolnik

Opublikowano

Źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli 2 szosową i 2 wsteczny, na lewej dźwigni aby przełączyć ze wstecznego na szosowe to tylko chwila i o to mi chodziło z tym ala rewersem :D Ogólnie to z szosowych na wsteczny jest krótszy zakres ruchu dźwigni jak z polowych na wsteczny. To co ładujesz na 3 biegu wstecznym jak na 2 to za wolno?

Ja też szybko ładuję rozrzutnik, nie musząc trzymać na wysokich obrotach, wgl lubie szybką jazdę ciągnikiem gdy warunki na to pozwalają :)

Gość

Opublikowano

Ja sobie zawsze ustawie zeby miec blisko i przy ładowaniu obornika używam w 60tce 1 szosowej i wstecznego szosowego, a przebicie tej kombinacji trwa 5sekund. :D

malopolanin64

Opublikowano

@up to co ty tyle czasu robisz przy zmianie z 1 na wsteczny i naodwrót ?:P

pawlus224

Opublikowano

...biegi odblokowywuje ;D


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v