Skocz do zawartości

Silnik do Ursusa C-360


Mentos223

Zaczynamy składanie panowie mam pytanie po dokręcaniu z momentem 51 nm korbowodów nie idzie ruszyć całością takim kluczem jak na zdjęciu po popuszczeniu wszystko ładnie się kręci jakieś sugestie ?


Rekomendowane komentarze

Tak tak kręcił się sam wał ale już po problemie wszystko kręci się jak trzeba :) widocznie nie mogło się ułożyć popuściłem panewki i zrobiłem kilka obrotów wałem dokręciłem z momentem 60 nm i jest git :)

Odnośnik do komentarza

to jeszcze go nie poskładałeś 60nm na korby to trochę mało ja dokęcam w granicach 100-115nm główne 180nm ale twój cyrk twoje małpy

Odnośnik do komentarza

chłopie...jak ty dokrecasz z momentem powyżej 100 nm to gratuluję :) ciekawe jaki bedzie żywot takiego silnika ...

Odnośnik do komentarza

ja wKsiążce nie widziałem momentu 60 nm na korbowodyy na główne i korby było coś około80 90nm.





a co do mojego stylu dokrecania to kupa silników które zrobiłem. chodzą już długo i nic żadnemu nie jest

Odnośnik do komentarza

Ale przed złozeniem silnika kazda powierzchnie pracujaca (np na panewkach głownych i korbowych) musisz dac choc troche oleju silnikowego aby przy rozruchu silnika nie pracował na sucho.... Oczywiscie jeszcze przed dokreceniem srub siła koncowa kazda czesci krecaca przekrecic....

Odnośnik do komentarza

zawsze przed złoźeniem silnika ,pod ciśnieniem czyszczę kanaliki smarowania,przy skręcaniu panewki smaruje olejem a dodatkowo wstrzykuję do otworów w wale olej,chodzi oto ,aby przy pierwszych obrotach nie pracował wał na tzw sucho.a po dokręceniu jeśli się obraca wał swobodnie to jest ok.

Odnośnik do komentarza

Ja mam takie male pytanko ogladalem twoj filmik z remontu na you tubie i zauwazylem ze masz fajne takie cuś do blokady ja to jest zamontowane i duzo przerabiania jak bys mogl to dodaj zdjecie z gory dzieki

Odnośnik do komentarza

@borek niby piszesz, że jesteś mechanikiem z zawodu, ale fachu to chyba u jakiegoś partacza się uczyłeś.

Odnośnik do komentarza

@borek niby piszesz, że jesteś mechanikiem z zawodu, ale fachu to chyba u jakiegoś partacza się uczyłeś.

czemu tak sądzisz  bo dokręcam korbowody i główne  po swojemu no cóż taki jestem jedni wieża tylko w ksiązki inni nie  i ja jestem z tych co nie zawsze robią wszystko według ksiązki  ale  nikt z reklamacją nie wrócił jeszcze do mnie czy  to z ciągnikiem czy  z samochodem

 

 

 

 

a  zawodu uczyłem się w autoryzowanym serwisie fiata

Odnośnik do komentarza

kolego powyżej, a powiedz mi jakie tam są śruby na stopach głównych i korbowych? bo nie mam książki pod ręka, ale wydaje mi sie ze 12 i 10, więc nie masz bladego pojęcia o składaniu silników, i dodatkowo albo masz słaba pamięć, albo nic nie warty klucz DNm...  gdybyś dokręcił z takim momentem, to wał by wypadł po postawieniu silnika do pionu, a na pewno juz drugi raz śrub byś tam nie wkręcił... :D

Odnośnik do komentarza

kolego powyżej, a powiedz mi jakie tam są śruby na stopach głównych i korbowych? bo nie mam książki pod ręka, ale wydaje mi sie ze 12 i 10, więc nie masz bladego pojęcia o składaniu silników, i dodatkowo albo masz słaba pamięć, albo nic nie warty klucz DNm...  gdybyś dokręcił z takim momentem, to wał by wypadł po postawieniu silnika do pionu, a na pewno juz drugi raz śrub byś tam nie wkręcił... :D

złożyłem kupę silników dokręcając takimi momentami i każdy chodzi jak zegarek   śruby korbowodu są 12 a szpilki bloku 14    i te śruby są  tak twarde że takie momenty im nie straszne

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v