look19 30 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zaczep pancer normalnie. W 1224 był podobny, tylko gięty i to co u Ciebie jest uspawane z doły, tam było przykręcone na śruby m22 z góry, czy zda egzamin, się okaże. 5 leci! Odnośnik do komentarza
matisz 127 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Obróc go wtedy na bank go nic nie ruszy a tak spawy moga puscic... Odnośnik do komentarza
SZYMANOX 480 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Mi się to nie podoba . Ciężar powinien spoczywać na belce ,ta dospawana dolna część , chyba się podda na spawach po zaczepieniu jakiejś lepszej jednoosiówki albo i 2 osiówki Więc albo to obróć albo wzmocnij. Odnośnik do komentarza
sznajdik 573 Opublikowano 10 Grudnia 2013 U mnie w MF-ie jest odwrotnie materiały podobnych wymiarów stal na pewno lepsza i przez 4 lata używania jednoosiówki 6-cio tonowej widać że cię podgiął więc jak masz zamiar używać jedoosiowej albo tandemu lepiej obróć to unikniesz niepotrzebnych wrażeń Odnośnik do komentarza
AdeXZet 168 Opublikowano 10 Grudnia 2013 normalnie powinien być odwrócony ale potrzebowałem niżej do klatki bo za wysoko było dlatego odwróciłem (po bydło jeździłem proxą na dotarciu jeszcze ) podczepiłem też beczkę 4000 tak jak jest i nic się nie stało jest solidnie pospawane i płaskowniki mają 2,5 cm i 6 cm na tą głupszą belkę mogę nawet beczkę 10 tyś podczepić i nic się nie stanie (sprawdzone u pana od którego zamawiałem zaczep) sznajdik, zaczep wcale nie jest podgięty (tak tylko wygląda na zdjęciu) Odnośnik do komentarza
seweryn20 825 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Wspawaj jeszcze od dołu trójkąty. Bo ja jakoś w te spawy nie wierzę. Może pod ciężarem nie uleci ale jak na nierównościach zwantuje na bolcu może naruszyć spawy. I Pojedzie na drodze w swoją stronę. Odnośnik do komentarza
look19 30 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Jakby nie było zawsze skręcane będzie mocniejsze niż spawane, ponieważ materiał nie jest przegrzewany. Tak powie każdy tokarz i ślusarz. Odnośnik do komentarza
CBMarek 4 Opublikowano 10 Grudnia 2013 orginał z mocowaniem do szyny prawie 2000 zł maluje tego czasem dziennie kilka set sztuk Odnośnik do komentarza
AdeXZet 168 Opublikowano 11 Grudnia 2013 CBMarek nie wiem gdzie malujesz ale mi diler za listwę zaczepową zaśpiewał 1300 zł (bez piton fix-a), a ja za ten zapłaciłem 1200 z przesyłką Seweryn20 na zdjęciu listwa jest odwrócona bo potrzebowałem niżej do klatki, teraz jest tak jak powinno być czyli grubszym do dołu Look19 jakoś trudno mi uwierzyć że skręcane jest mocniejsze od spawanego, przecież chociażby hartowanie polega właśnie na rozgrzaniu i szybkim ostudzeniu elementu przez co staje się on mocniejszy Odnośnik do komentarza
look19 30 Opublikowano 11 Grudnia 2013 CBMarek nie wiem gdzie malujesz ale mi diler za listwę zaczepową zaśpiewał 1300 zł (bez piton fix-a), a ja za ten zapłaciłem 1200 z przesyłką Seweryn20 na zdjęciu listwa jest odwrócona bo potrzebowałem niżej do klatki, teraz jest tak jak powinno być czyli grubszym do dołu Look19 jakoś trudno mi uwierzyć że skręcane jest mocniejsze od spawanego, przecież chociażby hartowanie polega właśnie na rozgrzaniu i szybkim ostudzeniu elementu przez co staje się on mocniejszy Tak, tylko że hartowanie uodparnia na tarcie, a nie wzmacnia konstrukcję. Hartowany metal pęknie, a nie hartowany wygnie się. Gięty zaczep znów będzie wytrzymalszy niż prosty. Dlatego też na dach kładzie się blachę trapezową, a nie gładką. Odnośnik do komentarza
seweryn20 825 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Spawając stal konstrukcyjną nic się nie hartuje. ten rodzaj stali jest totalnie niepodatny na ten zabieg. I na pewno ślusarz mający pojecie czegoś takiego nie powie. Ogólnie spaw składa się z trzech warstw. Jedna to spoina, druga wtopienie czyli miejsce gdzie spoina miesza się z materiałem spawanym i trzecia to strefa przegrzana. To jest najsłabszy punkt po spawaniu. W walcowni gdy robią płaskownik, kątownik czy cokolwiek innego nadają metalowi ułożoną strukturę. W strefie przegrzania jest ona zburzona, chaotyczna i temu jest to słabsze miejsce. Dla tego spawając trzeba zachować zasady dotyczące wymiaru spoiny pachwinowej, odpowiednio fazować czy robić odstępy. Jeśli zrobisz to zgodnie z zasadami żaden spaw nie puści, materiał się pognie wszędzie tylko nie na spawie. Odnośnik do komentarza
Waldekps2 2 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Ja do swojej Proxy dokupiłem oryginalny dolny zaczep. Po jakimś czasie jak przyjechałem na serwis to mi sie pytali co na nim zaczepiam i powiedzieli mi że np były przypadki że rozrzutnik 6t potrafił ten zaczep złamać. W starszych proximach jest inny duzo solidniejszy. U nas niektórzy ciągają 6 tonowe rozrzutniki c-360 i nic nie pęka wiec zetor zrobił badziewie i żałuję że wogóle kupowałem ten zaczep. Odnośnik do komentarza
AdeXZet 168 Opublikowano 14 Grudnia 2013 w instrukcji jest napisane ze zetoroska listwa zaczepowa wytrzymuje tylko 500 kg nacisku :blink:, pytam się co to za wytrzymałość w ciągniku który ma ciągać chociażby rozrzutnik 6 czy 8 ton, śmiech na sali Odnośnik do komentarza
Suchy 1 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Oryginalna listwa wytrzymuje tak moło bo w ofercie mają zapewne zaczepy przeznaczone do większych obciążeń pionowych jak chodźby hitch. Jeżeli chodzi o spawanie to przyjmuje się, że miejsce spawania jest słabsze zazwyczaj o około 30%. Nie obrażając ślusarza, który to wykonał, ale wątpię żeby ten spaw był idealny. Wpływ spoiny na materiał można zmiejszać po przez odpuszczanie. I tu przehodzimy do obróbki cieplnej. Hartowanie to jeden z procesów takiej obróbki i nie jest prawdą że materiał po hartowaniu nie jest wytrzymalszy. Jest wytrzymalsz i twardzy ale za to bardziej kruchy. Sprzężyny też są oibrabiane cieplnie a są sprężyste . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się