Skocz do zawartości

Zaczep w proximie


AdeXZet

Zaczep zamawiany przez internet cena jak za fabryczny ale wytrzymałość o niebo lepsza, no i cenie piton fix :)(na zdjęciu zaczep jest odwrócony)

Jeśli ktoś jest zainteresowany mogę podesłać link do ogłoszenia


Rekomendowane komentarze

Zaczep pancer normalnie. W 1224 był podobny, tylko gięty i to co u Ciebie jest uspawane z doły, tam było przykręcone na śruby m22 z góry, czy zda egzamin, się okaże. 5 leci!

Odnośnik do komentarza

Mi się to nie podoba . Ciężar powinien spoczywać na belce ,ta dospawana dolna część , chyba się podda na spawach po zaczepieniu jakiejś lepszej jednoosiówki albo i 2 osiówki ;) Więc albo to obróć albo wzmocnij.

Odnośnik do komentarza

U mnie w MF-ie jest odwrotnie materiały podobnych wymiarów stal na pewno lepsza i przez 4 lata używania jednoosiówki 6-cio tonowej widać że cię podgiął więc jak masz zamiar używać jedoosiowej albo tandemu lepiej obróć to unikniesz niepotrzebnych wrażeń

Odnośnik do komentarza

normalnie powinien być odwrócony ale potrzebowałem niżej do klatki bo za wysoko było dlatego odwróciłem (po bydło jeździłem proxą na dotarciu jeszcze :D) podczepiłem też beczkę 4000 tak jak jest i nic się nie stało jest solidnie pospawane i płaskowniki mają 2,5 cm i 6 cm na tą głupszą belkę mogę nawet beczkę 10 tyś podczepić i nic się nie stanie (sprawdzone u pana od którego zamawiałem zaczep) sznajdik, zaczep wcale nie jest podgięty (tak tylko wygląda na zdjęciu)

Odnośnik do komentarza

Wspawaj jeszcze od dołu trójkąty. Bo ja jakoś w te spawy nie wierzę. Może pod ciężarem nie uleci ale jak na nierównościach zwantuje na bolcu może naruszyć spawy. I Pojedzie na drodze w swoją stronę.

Odnośnik do komentarza

Jakby nie było zawsze skręcane będzie mocniejsze niż spawane, ponieważ materiał nie jest przegrzewany. Tak powie każdy tokarz i ślusarz.

Odnośnik do komentarza

CBMarek nie wiem gdzie malujesz ale mi diler za listwę zaczepową zaśpiewał 1300 zł (bez piton fix-a), a ja za ten zapłaciłem 1200 z przesyłką

Seweryn20 na zdjęciu listwa jest odwrócona bo potrzebowałem niżej do klatki, teraz jest tak jak powinno być czyli grubszym do dołu :)

Look19 jakoś trudno mi uwierzyć że skręcane jest mocniejsze od spawanego, przecież chociażby hartowanie polega właśnie na rozgrzaniu i szybkim ostudzeniu elementu przez co staje się on mocniejszy

Odnośnik do komentarza

CBMarek nie wiem gdzie malujesz ale mi diler za listwę zaczepową zaśpiewał 1300 zł (bez piton fix-a), a ja za ten zapłaciłem 1200 z przesyłką

Seweryn20 na zdjęciu listwa jest odwrócona bo potrzebowałem niżej do klatki, teraz jest tak jak powinno być czyli grubszym do dołu :)

Look19 jakoś trudno mi uwierzyć że skręcane jest mocniejsze od spawanego, przecież chociażby hartowanie polega właśnie na rozgrzaniu i szybkim ostudzeniu elementu przez co staje się on mocniejszy

Tak, tylko że hartowanie uodparnia na tarcie, a nie wzmacnia konstrukcję. Hartowany metal pęknie, a nie hartowany wygnie się. Gięty zaczep znów będzie wytrzymalszy niż prosty. Dlatego też na dach kładzie się blachę trapezową, a nie gładką.

Odnośnik do komentarza

Spawając stal konstrukcyjną nic się nie hartuje. ten rodzaj stali jest totalnie niepodatny na ten zabieg.

I na pewno ślusarz mający pojecie czegoś takiego nie powie.

Ogólnie spaw składa się z trzech warstw. Jedna to spoina, druga wtopienie czyli miejsce gdzie spoina miesza się z materiałem spawanym i trzecia to strefa przegrzana. To jest najsłabszy punkt po spawaniu. W walcowni gdy robią płaskownik, kątownik czy cokolwiek innego nadają metalowi ułożoną strukturę. W strefie przegrzania jest ona zburzona, chaotyczna i temu jest to słabsze miejsce.

Dla tego spawając trzeba zachować zasady dotyczące wymiaru spoiny pachwinowej, odpowiednio fazować czy robić odstępy. Jeśli zrobisz to zgodnie z zasadami żaden spaw nie puści, materiał się pognie wszędzie tylko nie na spawie.

Odnośnik do komentarza

Ja do swojej Proxy dokupiłem oryginalny dolny zaczep. Po jakimś czasie jak przyjechałem na serwis to mi sie pytali co na nim zaczepiam i powiedzieli mi że np były przypadki że rozrzutnik 6t potrafił ten zaczep złamać. W starszych proximach jest inny duzo solidniejszy. U nas niektórzy ciągają 6 tonowe rozrzutniki c-360 i nic nie pęka wiec zetor zrobił badziewie i żałuję że wogóle kupowałem ten zaczep.

Odnośnik do komentarza

w instrukcji jest napisane ze zetoroska listwa zaczepowa wytrzymuje tylko 500 kg nacisku :blink:, pytam się co to za wytrzymałość w ciągniku który ma ciągać chociażby rozrzutnik 6 czy 8 ton, śmiech na sali

Odnośnik do komentarza

Oryginalna listwa wytrzymuje tak moło bo w ofercie mają zapewne zaczepy przeznaczone do większych obciążeń pionowych jak chodźby hitch.

Jeżeli chodzi o spawanie to przyjmuje się, że miejsce spawania jest słabsze zazwyczaj o około 30%. Nie obrażając ślusarza, który to wykonał, ale wątpię żeby ten spaw był idealny. Wpływ spoiny na materiał można zmiejszać po przez odpuszczanie. I tu przehodzimy do obróbki cieplnej. Hartowanie to jeden z procesów takiej obróbki i nie jest prawdą że materiał po hartowaniu nie jest wytrzymalszy. Jest wytrzymalsz i twardzy ale za to bardziej kruchy. Sprzężyny też są oibrabiane cieplnie a są sprężyste :) .

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v