joxer

Members
  • Ilość treści

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

1 obserwujący

O joxer

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. Mojemu koledze Polonez pali 5l w miescie ... bez komentarza. Mojego brata ZUK tez pali 5 ... co 10km. Jak wy to mierzycie? Moja Toyota z silniczkiem jak od motoroweru na jalowym biegu pali ok 1.1 l/h. 8 czy 10 litrowy silnik traktora napedzajacy bez przerwy cala hydraulike i pozostala mase zelastwa tez bedzie palil 1.1? Hmm ... perpetum mobile? Jesli dane sa prawdziwe i wiarygodne to jestem zaskoczony. Byc moze sprowadza sie to do jakiejs regulacji. Tu niestety moja wiedza nie siega i pozostaje mi zazdroscic.
  2. z tym JD 3040 moglem zle zapamietac typ. Faktycznie, to bylo ladnych lat temu. Podkuszony zadzwonilem do brata. Zerknal na kilka starszych zdjec to na masce ma napisane 4240s, a nie 3040. Mea kulpa. Pamietam, ze mial silnik 6 cylindrowy z turbina i wg dokumentacji jaka mialem mial 130KM. Wystepuja rozne wersje tych ciagnikow, spotkalem sie tez z takim samym, ale bez turbiny. Dokladnie tak wygladal: http://photos02.otomoto.pl/photos/original...2/B111257_1.jpg , tylko mial calkiem inne opony, nie pamietam juz rozmiaru, ale bylo to szerokie niskoprofilowki. w moim wystepowal ... Guru mogl sie domyslec, ze chodzi o inny model, niz faktycznie napisalem, co wyjasnilem powyzej Ja bym tu postawil raczej na rozdzielacz czy w zasadzie zespol rozdzielaczy, choc w nowszych konstrukcjach se juz elektrozawory, ktore zachowuja gazoszczelnosc. Sila rzeczy szczelnosc zachowuja tez dla cieczy. Pompa ma sie nijak do tego, ze podnosnik opada pod obciazeniem. Pompy we wszystkich ciagnikach, z ktorymi sie zetknalem, bylo w doskonalym stanie. Na jalowych obrotach dzwigaly spore obciazenia. Przykladowo Deutz, wazac sam 5300kg, z tym plugiem Overum 4x50 i balastem na przodzie 500kg podczas wyciagania pluga z ziemi na jalowych obrotach spokojnie unosi przod w gore - niestety , ale mam raczej ciezkawa ziemie. W wiekszosci to gliny i ily. Jednak jesli plug jest uniesiony to co chwile widac jak plug opada i zostaje podniesiony spowrotem. Podobnie w Fiacie. w JD nic takiego sie nie dzialo. Oceniam po tym jak sie sprawuje a nie jak ja zachwala producent. Poza tym czy Czy ja napisalem, ze JD nie ma tego? Napisalem, ze OA mial. Mial tez cala mase innych dupereli, jak chocby sledzenie predkosci obrotowych wszystkich wirujacych elementow. Przeciazenie np elewatora klosowego i spadek predkosci obrotowej slimaka dolnego o wiecej niz 10% byly natychmiast sygnalizowane wlaczeniem sie swiatla ostrzegawczego i sygnalem dzwiekowym. Podobnie zabezpieczone byly wszystkie inne elementy wirujace. Przeciez nie napisalem, ze we wszystkich JD nie ma tego czy tamtego. Napisalem tylko, ze OA mial pewne rzeczy, ktore sprawialy, ze kosilo sie nim przyjemnie a chyba takie zdanie wolno mi miec? Czy ja gdzies napisalem, ze JD sa do kitu? Mateusz, czytaj ze zrozumieniem. To, ze sam masz JD nie uprawnie cie zaraz do tego, zeby wszystko co nie jest JD traktowac jako zlom a ludzi pracujacych na takich maszynach za niedorozwinietych debili. Sa inne rzeczy, ktore wcale JD nie ustepuja i o podkreslenie tego faktu mi tu chodzilo. Ty sam nie jestes zas pepkiem swiata i takie zachowanie jak Twoje tez powinno byc karane. Oczekuje, ze administrator tego forum, zwroci ci uwage na przesadne chamstwo w wypowiedziach. Z tego co czytam na forum, nie jest to Twoja pierwsza taka wypowiedz i jestes tu jak widze znany z tego znany. Dziwie sie tylko, ze Administracja to toleruje.
  3. Mam pewne porownanie: Mialem przyjemnosc pracowac na: JD 3040, Fiat DT 115-90, Deutz DX110 w pracach zuzywaja paliwa: prasa rolujaca: JD 8-9l/h, FIAT/DEUTZ 5-6l/h orka gleboka na zime (JD i FIAT jezdzily jednoczesnie orzac to samo pole jeden za drugim z ta sama predkoscia i z identycznymi plugami Kverneland 5x40 (polzawieszany zagonowy) - ok 1,2ha/h): JD palil ok 16l/h, FIAT palil 11l/h Detz orze z plugiem Overum 4x50 (zawieszana obrotowka) pali ok 10-11l/h (Deutz orze pole 4,5ha z poprzeczniakami 4h). Mam tez kawalki ziemi, ze Deutz spala tam 36l/ha :-D i zeby toto sensownie zaorac, to musze odjac 1 lub jak jest mokro nawet 2 skiby :-D. Warto tu dodac, ze JD mial silnik z turbina o nieco wiekszej mocy (130kM), Fiat i Deutz maja silniki wolnossace o mocach odpowiednio 115 i 110 kM. Fiat ma delikatna skrzynie, w Deutzu w warunkach polowych lepiej nie uzywac biegow szasowych - przelaczenie wsteczne -> szosowe nie jest synchronizowane (biegi pelzajac tez nie - synchronizowane sa tylko biegi wsteczne i polowe, tego polaczenia uzywa sie jako forward i rewers) i w moim wypadku (tesc jechal) skonczylo sie remontem skrzyni. Fiat i Deutz nie posiadaja wzmacniacza momentu Power Shift, co w JD czesto sie przydaje. JD dysponuje tez wiekszym zapasem mocy. JD maja bezkonkurencyjna hydraulike. Zdazylo mi sie zapomniec oposcic agregat i zostawic wiszacy na podnosniku - stal tak do rana i nie opadl nawet o cm. W Fiacie i Deutzu opadal na ziemie po zgaszeniu w ciagu minuty czy dwoch. Mam tez pewne porownanie co do zuzycia paliwa w kombajnach. Zdazylo mi sie kosic Overum Active, Bizonem, Volvo 950, Volvo 830, a teraz kosze JD 1055. Poza Volvo 830 pozostale kombajny maja zblizone parametry, Rozni sie od nich Overum, bo mial naped hydrostatyczny. Zuzywaja paliwa: OA ok 9l/h, Volvo 950 ok 10l/h, JD ok 14l/h, Bizon ok 14l/h. JD nie sa zbyt ekenomiczne ale sa chyba najbardziej niezawodne i bardzo odporne na bledy operatora - duzo wybaczaja, choc najlepiej mi sie kosilo Overum Active, byc moze dlatego, ze to byl nowiutki kombajn, ktory przestal po smierci wlasciciela 15 lat w stodole i mial nakoszone 300 mth - kosilem nim 3 sezony i gdyby nie operator koszacy nim w 4 sezonie pewnie kombajn kosilby do dzis. Overum tez kosil stosunkowo najczysciej. W kombajnie JD tak samo jak w ciagniku jest doskonala hydraulika, choc Overum mial w niczym nie ustepujaca. Overum mial dodatkowo ciekawe zabezpieczenie, ze bez odpowiednio wysokich obrotow silnika nie dzialaly zadne urzadzenia hydrauliczne a po zgaszeniu silnika nic nie dawalo sie zrobic, nic opuscic czy wlaczyc. Overum byl bardzo lekki, pomimo mozliwosci prawie identycznych jak JD wazyl troszke wiecej niz polowe jego masy (3800kg). Kosilem nim nawet 1,3ha pszenicy na godzine sypiacej ok 5-6t/ha. W zycie ok 1ha/h. Overum Active i JD 1055 szczerze polecam - moja ocena 5, Volvo 4+, Bizon ... bez jaj, tego sie nie da ocenic - pod mur konstruktorow. Overum ma jedna w zasadzie wade - trzeba dbac wyjatkowo o olej hydrauliczny, ma dosc delikatna pompe wielotloczkowa o zmiennej wydajnosci i zmiennym kierunku tloczenia f-my Vickers. Zaniedbanie sprawy oleju bedzie kosztowac wlasciciela jakies 20000 na wymiane pompy. Zadbana bedzie dzialac wieki i nie nalezy przejmowac sie wyciem pompy - wielotloczki tak maja, jednak zla lepkosc oleju powoduje powstawanie kawitacji na sciankach i szybkie zniszczenie pompy - odradzam stosowania zamiennikow oleju.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj