Case Jx80
 

Case Jx80

  • 4716 wyświetleń

Kolejny zestaw :) Jeszcze w międzyczasie przewinął się Massey Ferguson 5612 z pługiem pronara i Zetor 7745 ale niestety nie zdążyłem im pstryknąć fotki :)


Informacje o zdjęciu Case Jx80

Zrobione z SONY DSC-HX300

  • 184.3 mm
  • 1/250
  • f f/6.3
  • ISO 200

Rekomendowane komentarze

  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9804

Trochę niebezpieczny sposób odśnieżana według mnie. Ładowacz czołowy jest bardzo wrażliwy na boczne przeciążenia które raczej w pługu nie są małe. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ksiezopolanin
  • 133 2425

Tutaj lepszy bylby plug dwustronny przez co sila pchania rozklada sie rownomiernie na ładowaczu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9804

Otóż to. No ale dopóki nie ma oblodzonych zasp, albo słupków granicznych, krawężników czy studzienek to taki też daje rade :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

Odśnieżani pługiem zawieszonym na ładowaczu czołowym to chyba najlepszy i najszybszy sposób na dobicie tego ładowacza i samego ciągnika...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • adi00290
  • 18 430

My mamy też na tura dwustronny i idzie napewno lepiej niż na jedną. No ale odsnieżamy tylko nasze drogi polne a przy publicznych na dwie strony byłby problem :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

A co myślicie o płógu zawieszonym na przednim tuzie przy ciagniku?

Jeśli TUZ jest porządny i dobrze spasowany z ciągnikiem czyli dzięki przemyślanej konstrukcji równomiernie przenosi obciążenia to jest to najlepsza opcja co oczywiście nie oznacza,że nie trzeba już się martwić i myśleć przy odśnieżaniu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 2081 11823

Panowie co do pługów zawieszanych na tura to jak najbardziej się z Wami zgadzam i moim zdaniem nie ważne czy będzie to pług jednostronny czy strzałka tak czy siak można tura uszkodzić. Tylko jeszcze zależy czy będzie on używany "usługowo" czy tylko na własne potrzebny na swoim podwórku tak jak właśnie w tym przypadku ;) Sąsiad jeździ rozważnie i spokojnie...teren zna więc tak jak pisałem na swoje potrzeby jak się jeździ z głową to też się nic nie powinno stać.

 

Jeśli miał bym brać się za usługowe odśnieżanie to tylko i wyłącznie z pługiem zawieszanym na przedniego Tuza ale tak jak pisze   @Extrabyk takie rozwiązanie wcale nie zwalnia od myślenia.Jest gdzieś filmik jak Gość odśnieża JD z pługiem na Tuz i po spotkaniu z krawężnikiem obrywa całe ramiona od Tuza.U mnie też już dwa razy  oberwałem mocowanie pługa raz na korzeniu a drugi raz na zamarzniętej zbrylonej ziemi fakt nie mam gumowego lemiesza i prędkości też wielkiej nie było ale to tym bardziej  pokazuje jakie tam siły działają..

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

na drogi moim zdaniem faktycznie trochę niewypał na turze, ale żeby sobie posesje odśnieżyć, a nie ma się nigdzie tuza, tylko tur, to moim zdaniem dobre i to, jak się ostrożnie posesji będzie odśnieżać to się nie powinno nic stać.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

Jeśli do odśnieżania jest mała powierzchnia na swojej posesji czy dojazd do niej to jeśli nie mamy przedniego TUZ to już lepiej pług zawiesić na tylnym TUZ i odśnieżać tyłem.

Na większych powierzchniach odśnieżanych usługowo tylko porządny i profesjonalnie zamontowany przedni TUZ.

Pod śniegiem zawsze są ukryte niespodzianki połączone w na tyle trwały sposób z ziemią,że dobrze jeśli skończy się na urwaniu jakiegoś elementu z TUZa ale bardzo często kończy się to pęknięciem wspornika przedniej osi, bloku silnika lub obudowy skrzyni biegów. Wszystko zależy od prędkości oraz masy ciągnika a reszty dokonuje już naprężenie materiału. Zwłaszcza przy niskich temperaturach na które różnie reaguje stal oraz żeliwo.

Jak dla mnie do profesjonalnego odśnieżania nadają się jedynie ciągniki z konstrukcją w pełni ramową.

Dużego wyboru nie ma bo kilka modeli JD ale to nie do końca taka konstrukcja oraz stare MBTrack i z nowszych to JCB Fastrack oraz Mercedes Unimog.

Reszta ciągników to półśrodki.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

Jeśli masz na myśli TUZ fabryczny taki jaki oferują między innymi ciągniki z koncerny AGCO czyli MF, Valtra i Fendt to na pewno jest on lepszy niż coś co się dokłada później ale przy pracach takich jak odśnieżanie również w tym wypadku zdarzają się poważne awarie, które są zdecydowanie droższe w usunięciu. Wynika to z faktu,że odlewy żeliwne są droższe niż konstrukcje spawane ze stali i praktycznie nie nadają się do naprawy tylko trzeba je wymieniać w całości. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9804

U siebie mam zintegrowany i całość jest z żeliwa, ale ramiona są stalowe więc prędzej one pękną/przegną się niż pęknie cała rama. Jeśli pług ma lemiesz gumowy i do tego jest amortyzowany na sprężynach to nie ma szans żeby coś pękło, chyba że ktoś faktycznie przywali w wysoki pieniek czy studzienkę. W dokręcanym TUZie już prędzej może popuścić jakaś śruba, tak jak to dzieje się w ładowaczach czołowych przy intensywnej pracy. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ZimowyZolnierz
  • 12 149

Nawet zabezpieczony pług może ulec uszkodzeniu przy nawet byle przeszkodzie tu naprężenia bywają kosmiczne

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj