Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam pytanko co do mojego Agrofarm'a 85GS otóż można powiedzieć, że syczy mi coś w nim w okolicach lewego tylnego koła (mam go dopiero od paru dni) i nie wiem czy to tak ma być czy nie?? po prostu nie zwróciłem na to uwagi jak mi go przywieźli i jak byłem u dealera liczę na waszą pomoc

Opublikowano

zależy jak syczy ale w r3 u mnie też różne rodzaje dzwięków się wydobywały jak jakieś syczenie itp raczej to normalne jak pracuje chydraulika i się nie przejmuj w okresie docierania różne jeszcze inne odgłosy zaobserwować możesz

Opublikowano

ale to syczy gdy ciągnik jest na wolnych obrotach bez włączonych rzeczy no i tylko z lewej strony koła a z prawej nic no i to całkiem nie tak cicho (jesli stoisz z przodu ciągnika to nie slychac)

Opublikowano
witam

mam pytanko co do mojego Agrofarm'a 85GS otóż można powiedzieć, że syczy mi coś w nim w okolicach lewego tylnego koła (mam go dopiero od paru dni) i nie wiem czy to tak ma być czy nie?? po prostu nie zwróciłem na to uwagi jak mi go przywieźli i jak byłem u dealera liczę na waszą pomoc

 

Nie przejmuj się u mnie też syczy i nic się w związku z tym nie dzieje bo to na pewno jest zawór bezpieczeństwa od pneumatyki, który jest właśnie z lewej strony gdześ tam koło zbiornika z powietrzem. Ten typ tak ma:)

Opublikowano

Jeśli chodzi o ekspluatację ciągników z turbiną czy samochodów to jak go odpalisz to go od raz nie gazujesz tylko spokojnie ruszasz. Natomiast jak chcesz zgasić silnik to musi popracować na wolnych obrotach i dopiero go gasisz. Np jak wieżdżasz do garażu to możesz go zgasić odraz gyż manewrujesz na małych obrotach silnika, ale np jak jedziesz w transporcie czy pracujesz z jakąś maszyną to przed z gaszeniem trzeba trochę poczekać.

 

Jeśli chodzi o odgłosy syczenia to w R3.100 znajomego jest tak samo, a ponadto słychać pracującą sprężarkę od układu pneumatycznego. Natomiast w R2 jest to inaczej rozwiązane i nie ma już tego odgłosu.

Opublikowano

Głównie chodzi o to, żeby nie gasić silnika na rozpędzonej turbinie gdyż przestanie ona mieć smarowanie i po kilku takich katuszach szlag ją trafi...

PS: Jeśli pracujesz np. na polu w pługu przy obciążeniu bliskiemu maksymalnemu i po pracy wracasz do domu ciągnikiem z pola to wcale nie musisz już studzić turbiny wystarczy, że przed bramą swojej posesji zejdziesz z wysokich obrotów ciągnika i wjedziesz na podwórko na obrotach na których turbina nie pracuje :) W czasie jak Ty będziesz wpadał na podwórko turbina zdąży się ochłodzić :)

Opublikowano

A jak w odwrotnej sytuacji, np rozworze obornik i 10 min pracuje z rozrzutnikiem 10 min zgaszony na załadunek i tak z 15 razy to co lepiej nie gasić za każdym razem na załadunek, czy moge spokojnie gasić, bo w większości pracuje na obr 1200-1400 obr bo na mój rozrzutnik tyle styknie, a turbo załącza się po przekroczeniu 1500 obr, a więc jeśli nie przekraczam tej granicy za którą silnik dostaje kopa od turbo to dla turbiny nei zaszkodze częstym gaszeniem?

 

2ga sprawa po odpaleniu zimnego ciągnika ważne żeby jak naszybciej "złapał" te 80stc więc jazda na niskich obr i niższym biegu owocuje tym że po 20-25 min ciągnik zaczyna sie rozgrzewać, a praca na obr 1600-2000 obr po krótkim czasie po odpaleniu sprawia że w 4-5 min mam odpowiedniątemp więc która opcja zdrowsze dla turbo i silnika?

Opublikowano

@Ferdek07 jak odpalasz zimny silnik to go nie gazujesz, gdyż zanim olej dotrze do najdalszych punktów to zajmuje mu to trochę czasu tak około minuty.

Poprostu jak go odpalisz to możesz odraz jechać. Zalecają pozostawić silnik na obrotach biegu jałowego np. w koparkach żegy złapał temeratury gdyż tam nigdzie nie jedziesz i odrazu dajesz obciązenie. Natomiast w samochodach czy ciągnikach nie daje się odraz obciążenia, najpierw jedziesz czy zapinasz maszynę mija wtedy kilka minut silnik złapie trochę temperatury olej dojdzie do najdalszych punktów i można wtedy zwiększać stopniowo obciążenie, a po osiągnięciu np. 80*C można już obciążyć silnik.

Jeśli chodzi o gaszenie przy wożeniu obornika to powinieneś gasić ciągnik możesz tego nie robić przy pierwszym ładowaniu, a przy następnych to i tak silnik masz ciepły i Ci nie zdąży wystygnąć :)

 

A jeśli chodzi o załączanie turbiny nie jest to prawdą, że przy mniejszych obrotach nie pracuje. Turbina przy mniejszych obrotach silnika obraca się powoli ale nie tłoczy powietrza, dopiero przy większych obrotach zaczyna doładowywać silnik.

Jak silnik pracuje to jego obroty to około 2000obr/min, a turbiny nie pamiętam dokładnie ale bliski 8000-10000obr/min w samochodach osobowych są jeszcze większe to jak zgsisz silnik to zanim tyrbina się zatrzyma mija trochę czasu, a jak silnik nie pracuje to nie daje oleju i turbina kręci się bez smarowania. Kilka takich manewrów i po turbinie :)

Opublikowano

Pewnie chodziło Ci o mojego posta w którym pisze, że turbina "nie pracuje", a nie, że się nie kręci lecz jak sam napisałeś, że turbina podczas pracy(doładowując) osiąga nawet i 10k obrotów więc dużo dłużej jej zejdzie zatrzymać się z tych 10k obr. niż z np. 1500-2000 obr/min i właśnie o to mi chodziło, że przed zgaszeniem silnika dobrze jest utrzymać jej (turbinie) obroty takie na których nie wykonuje swojej zamierzonej pracy.

większości pracuje na obr 1200-1400 obr bo na mój rozrzutnik tyle styknie, a turbo załącza się po przekroczeniu 1500 obr

Twoja turbina przy tych 1500 obr/min także pracuje tylko po prostu dopiero zaczyna ona doładowywać silnik i przy czym samym osiąga większe obroty.

Poniżej tych 1500 obr/min oczywiście się ona obraca lecz nie "pracuje"-nie spełnia określonej roli.

 

Czyli wnioskując czym mniejsze obroty silnika masz przed zgaszeniem ciągnika tym krócej musisz "studzić" turbinę.

Opublikowano
Jeśli chodzi o ekspluatację ciągników z turbiną czy samochodów to jak go odpalisz to go od raz nie gazujesz tylko spokojnie ruszasz. Natomiast jak chcesz zgasić silnik to musi popracować na wolnych obrotach i dopiero go gasisz. Np jak wieżdżasz do garażu to możesz go zgasić odraz gyż manewrujesz na małych obrotach silnika, ale np jak jedziesz w transporcie czy pracujesz z jakąś maszyną to przed z gaszeniem trzeba trochę poczekać.

 

Jeśli chodzi o odgłosy syczenia to w R3.100 znajomego jest tak samo, a ponadto słychać pracującą sprężarkę od układu pneumatycznego. Natomiast w R2 jest to inaczej rozwiązane i nie ma już tego odgłosu.

 

 

U mnie też w R3100 słychać spręrzarke jak chodzi. I zawsze po robocie trzeba z trzy minuty poczekać i potem go zgasić.

Opublikowano

oleje gdy są zimne stawiają duży opór szczególnie przy bardziej rozbudowanych skrzyniach... może to mieć jakiś wpływ na te trudności z włanczaniem...

Opublikowano

jak ciągnik się rozgrzeje to też ciężko wrzuca się jedynkę, ale dzwignia od reduktora już sie dotarła i przełącza się zakresy bardzo lekko.

ps. czy zdażyło się komuś też przy dużej szybkości wpadnie się w bardzo duże wyboje i odruchowo ujmuje gazu to kabina potrafi wybić 5tkę lub rewers na luz ?

Opublikowano
jak ciągnik się rozgrzeje to też ciężko wrzuca się jedynkę, ale dzwignia od reduktora już sie dotarła i przełącza się zakresy bardzo lekko.

ps. czy zdażyło się komuś też przy dużej szybkości wpadnie się w bardzo duże wyboje i odruchowo ujmuje gazu to kabina potrafi wybić 5tkę lub rewers na luz ?

 

Jak wzuczasz jedynke to rewers weż na luz .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v