Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam Forterrke 11441 z sierpnia 2007r.Podczas cięzkiej pracy wskaźnik od temperatury wchodzi na żółte pole prawie za połowe by po chwili wrócić na zielone. Serwis twierdzi że to normalne i Zetor Polska w Kaliszu też - podobo te egzamplarze tak mają- termostat otwiera się na 106'C.

Opublikowano

Ja mam 12441 i proxime 7441 i też temperatura wchodzi mi na żółte pole i później spada na zielone. W serwisie powiedzieli mi to samo co Tobie więc to chyba normalne.

Opublikowano

Wiecie ja mam z 2003r i w instrukcji pisze to co piszecie że 106 stopni to się otwiera termostat ale u mnie nigdy nie weszła z zielonego na żółte nawet na 10 sekund może to u was normalne ale moja instrukcja obsługi mówi że taki sam mam termostat i tą samą temp. otwarcia a nie mam takiego wskazania na liczniku jak wy, lepiej sprawdzić dokładnie czy to ok.

Opublikowano
Wiecie ja mam z 2003r i w instrukcji pisze to co piszecie że 106 stopni to się otwiera termostat ale u mnie nigdy nie weszła z zielonego na żółte nawet na 10 sekund może to u was normalne ale moja instrukcja obsługi mówi że taki sam mam termostat i tą samą temp. otwarcia a nie mam takiego wskazania na liczniku jak wy, lepiej sprawdzić dokładnie czy to ok.

 

U mnie też nie wchodzi nigdy na żółte. Dodam, że 11441 jest z 2006 roku

Opublikowano

Moja 11441 z 2004 r. również nie miała nigdy kłopotów z temp. a wskazówka też nigdy powyżej 80 C się nie opuszczałą :) Tak wnioskuje że te nowsze modele to tak po prostu mają albo Firma zmieniła rodzaj czujników...

Opublikowano
Mam Forterrke 11441 z sierpnia 2007r.Podczas cięzkiej pracy wskaźnik od temperatury wchodzi na żółte pole prawie za połowe by po chwili wrócić na zielone. Serwis twierdzi że to normalne i Zetor Polska w Kaliszu też - podobo te egzamplarze tak mają- termostat otwiera się na 106'C.
musiałaby być dość spora różnica w temperaturze otwarcia a później zamknięcia termostatu i dlatego do chwili jego otwarcia ( czyli te 106 st. C ) wchodzi na żółte a jak już otworzy to spada do tej dolnej zamknięcia . Musiałbyś zobaczyć charakterystykę pracy termostatu bo są to dość nietypowe zachowania
Opublikowano

zaatakowałem ostro serwis i wymienili mi termostat.zachowanie podobne (otwiera i zamyka jak wyżej) tylko w niższym przedziale temperatur.teraz otwiera ok 95oC czyli o 10 mniej niż ten stary.poprostu do bani mają termostaty i tyle.pozdrawiam.

Opublikowano

no i stalo sie. termostat sie niezalonczyl i zetorek zagotowal sie przy pracy w polu ze srednim zapotrzebowaniem mocy:( odrazu zadzwonilismy do serwisu i powiedzielismy co i jak. jutro maja przyjechac. ale skoro kolega przedemna napisal, ze po naciskach wymieniaja na inne (raczej lepsze) termostaty to jak jutro przyjada to odrazu im to powiem zeby wymieniali, a nie szukali innych przyczyn.

Opublikowano

Ja mam Zetora Forterrę 10641 z 2003 roku i też zawsze jest na 80 stopni , nigdy jeszcze nie było więcej ,nawet gdy obciążenie silnika było w granicach 100% i temp. powietrza około 30 stopni .

Opublikowano

"Silniki wyposażone są w wentylator, który zawiera sprzęgło temperaturowe mające duży wpływ na ekonomiczne użytkowanie ciągnika i obniżenie poziom hałasu." co znaczy że wentylator załącza się na wyższe obroty dopiero wtedy gdy temperatura wzrośnie i dlatego potem gwałtownie spada.

Opublikowano

Możliwe że wiskoza też ma na to wpływ ale mam ciągnik bez wisko i wskaźnik zachowuje sie podobnie, podczas rozgrzewania od zimnego silnika idzie do góry nieco powyżej typowego poziomu podczas pracy i po otwarciu termostatu spada. Jest to jakieś 90-pare stopni i spada poniżej 90 i już tak zostaje, tyle że to nie Zetor, ale zjawisko podobne :P

 

Jak przy rozgrzewaniu wskakuje Wam na ponad 100 st.C to może nie pracujcie wtedy pod dużym obciążeniem, tylko poczekajcie aż termostat sie otworzy i dopiero wtedy pełna kita :) Wogóle tak jest zdrowiej dla silnika, olej łapie temperaturę "roboczą" troche później jak ciecz chłodząca.

Opublikowano

panowie to jest tak: do pewnego momentu zetor momtował termostaty 78C (taka temperatura otwarcia) a teraz montują 92C . tłumaczą że lepsze spalanie ekologia bo lepiej dopala itd. wiem bo mam 7441 i miałem wymieniany termostat bo sie zabloknął

Opublikowano

znajomy ma frotke 10441 przy pierwszych pracach przestraszył się wysokiej temperatury i dzwonił do serwisu ale powiedzieli mu że temperatura pracy tego ciągnika wynosi 95C. I tak robi do tej pory i nic się nie dzieje. Moim zdaniem do trochę za wysoka temp. no ale.. Jak mam zetora 8540 i temperatura czasem nawet nie wchodzi na zielone (wymieniona chłodnica) We wcześniejszym 7211 cały czas trzymała się na początku zielonego. Ale to są tak jak już kolego wspomniał te starsze termostaty 78C :D . Pozdrawiam

Opublikowano

Ja mam forterre 10641 z 2004roku i maksymalna temperatura jaką miałem to ok 83 nigdy więcej. W RPT (dokładnie nie pamiętam w którym numerze ale z 2009r) opisywali coś o nowych zetorach i zbyt wysokiej temp. pracy i że jednemu gościowi też się zagotował przy pracy a innemu bardzo dużo spalał powodem była zbyt wysoka temp. po wymianie termostatu spalał mu już mniej. Mi się wydaje że oni podwyższyli temp. po to by zmieścić się w normach emisji spalin. Nie wiem czy moja teoria jest dobra jeśli nie to niech ktoś mnie poprawi.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam forterre 115 od września 2009, jeżeli chodzi o temperaturę to w czasie prac polowych utrzymuje się na poziomie 100 stopni bywa że nawet chwilowo przekracza. Według mnie powodem tego jest wentylator który za późno się włącza. Jednak według serwisu oczywiście wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Opublikowano

U mnie Proxima nawet w ciężkiej robocie (nawet jak już zaczyna beeeczec...)dochodzi do max. 90' nigdy wskazówka nie wyszła na żółte, ale co mi się nie bardzo podoba to bardzo powoli łapie temperaturę i podczas transportu trzeba przejechac ze 2-3 kilometry żeby dopiero wskazówka pokazała 80' ( co mnie trochę irytuje bo z porządnym ładunkiem trochę nie chcę nią wchodzic na wysokie obroty przy zimnym silniku)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

to masz idealną temperaturę,u mnie jest stanowczo za wysoka i myślę że to źle wpłynie na trwałość silnika.

Opublikowano

Nie miałem styczności z tymi zetorami ale przeglądając opinie ciągników przed zakupem własnej maszyny trafiłem na artykuł o zetorach Forterach w których zostały zamontowane termostaty wadliwe fabrycznie które po pewnym czasie nadawały się tylko do wymiany lub otwierały się przy zbyt wysokiej temperaturze przez co silniki były przegrzewane, w przypadku "bohaterów" tamtego artykułu serwis mówił im ze jest to celowy zabieg zetora żeby podnieść temperaturę silnika, niestety zbyt wysoka temperatura nie wychodzi silnikowi na zdrowie :rolleyes:

 

Podkreślam ze są to informacje przeczytane w internecie i nie wiem na ile są wiarygodne :blink: ale problem temperatury podobno znika gdy przypiłuje sie serwis żeby wymienili termostat

Opublikowano

wg mnie ta temperatura w forterrach tj stały temat i każdy ma podobnie...jak i ja otwiera się na 95stopni potem spada i można cisnac ale uwazam ze nie wypłynie to pozywynie na wieloletnia prace silnika;/:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v