Polecane posty

Misiaul    16

Otóż nie mam ogrzewania w MFie 3060. W ogóle woda nie dochodzi tam do góry. Ostatnio jechałem po drodze i na polu wszedłem tam do góry to ta nagrzewnica była tak lekko letnia. A teraz to nawet wody nie ma tam u góry jak zdjeme przewód to nic nie leci. Stan płynu jest OK.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    12

sprawdź drożność przewodów w kabinie te co dochodza do nagrzewnicy

kiedy czyściłeś/płukałeś chłodnicę ostatnio?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    810

może masz węża zagniecionego pod kabiną.

Termostat sprawny? bo jeśli nie, to chociażbyś na uszach stanął w kabinie będzie zimno

Byleś na dachu, trzeba było zobaczyć gdzie węże są poprowadzone

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

A jeśli nie będzie termostatu(nie wiem czy jest nie sprawdzałem twego) to woda nie będzie dopływała do góry?
Węże wchodzą w słupek albo coś takiego i tyle. Może gdzieś tam w środku są zagięte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    810

U mnie przy otwartym termostacie po prostu nie zagrzał i tyle. W słupku z rurkami nic Ci się nie stanie.. jakby skorodowała to by ciekło i tyle ale to nie możliwe. My Ci zagiętych wężów szukać nie będziemy na pewno. Spuść płyn, dmuchnij w węża i wyciągnij wnioski a potem szukaj dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1106

Bez termostatu nagrzewnica będzie ciepła ale nie na tyle żeby kabinę nagrzac. Zapowietrzone albo zagiety wąż, bo pompa nie będzie chyba tak zajechana żeby wody na górę nie popchnac.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    12

co wy z tym zgietym wężem? od czego  ma się nagle zgiąc

odepnij końce przy silniku i nagrzewnic i sprawdź drożność  najczęściej zapycha się osad z chłodnicy w kolankach,

węże idą w słupku od zewnętrznej -  dostęp p o po zdjęciu koła i blach pod błotnikiem

daj znać czy drożne

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    845

termostat sprawny to podstawa. po za tym nagrzewnice trzeba odpowietrzyc bo na bank jest zapowietrzona. przecież jest ponad metr wyżej od pompy która sama w sobie nie będzie w stanie przepchnac płynu i ja odpowietrzyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Nagrzewnicy nie trzeba odpowietrzać!!! Znalazłeś tam odpowietrznik? W sprawnym układzie do odpowietrzenia wystarcza przegazówka i odpowiednia ilość płynu w chłodnicy.

 

Nikt nie wspomniał o zaworze, żeby sprawdzić czy się otwiera do końca, bo linka się przestawi i d..a, a zawór otwiera się dopiero przy samym końcu gdy dzwigienka dochodzi do ogranicznika. W innym położeniu przepływ jest bardzo ograniczony przez kombinacje specjalnych kanałów, chodzi o to by regulować temp. nagrzewnicy. Zawór rozbierałem, dlatego wiem.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    810

no tez czekam z niecierpliwością aż ktoś mi napisze jak się odpowietrza coś co nie ma prawa się zapowietrzyć :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Nalej płyn pod korek , otwórz zawór nagrzewnicy do końca i rozgrzej dobrze silnik . Najlepiej całkowicie zasłoń chłodnicę migiem uzyskasz wysoką temperaturę. Jeśli masz drożne przewody , zawór i nagrzewnicę to po wyłączeniu i ochłodzeniu silnika poziom płynu zmaleje .W nagrzewnicy może być syf blokujący przepływ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    845

nie trzeba to ciekawe czemu w autach są odpowietrzniki. wystarczy trochę powietrza i juz słabo będzie grzać. jest jeszcze możliwość ze nagrzewnica zaszła mułem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

Dobra juz wszystko jasne, odkręciłem wąż na silniku i zakręciłem inny i po podniesieniu na ok 1 m nad silnik woda nie płynęła. Tak jak któryś kolega pisal pewnie wina pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Tylko który wąż, bo jak powrotny to nie popłynie. Wąż zasilający jest na rurce która początek bierze z pompy wodnej i z tego powinno pchać wodę gdy silnik na obrotach.

 

@iron nie każdemu psu Burek na imię, więc porównywanie samochodu z ciągnikiem nie zawsze się sprawdza. W tym konkretnym przypadku nie ma odpowietrznika, podobnie w Zetorach (nagrzewnica w dachu), w zasadzie to jeszcze nie spotkałem się z ciągnikiem w którym się odpowietrza nagrzewnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

O kurde powiadasz od pompy idzie rurka :wacko:  O kurde to ja sprawdzałem ten drugi co jest wkręcony w blok silnika. Dzięki, a nóz akurat może będzie grzało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

Sprawdziłem i z tego drugiego przewodu jest to samo. Jak podniosłem węża trochę ponad silnik to woda już nie płynęła. Ma ktoś jakiś pomysł żeby grzało? Konieczna wymiana pompy wody? Czytałem w innym temacie i podobno w niektórych ciagnikach byla jakas pompa wspomagajaca przy nagrzewnicy żeby zassać tą wodę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Jest tak jak piszesz ale nie zawsze, np: w Zetorze gdzie nagrzewnica jednym wężem jest podłączona do kolektora wodnego głowicy to się zgadza. W MF natomiast jest miedzy pompą a termostatem "by pass" i termostat z grzybkiem:http://allegro.pl/termostat-mf-massey-ferguson-1447384m1-2485613-i4928769869.html. Gdy termostat jest zamknięty to pompa pcha wodę tym baj pasem do nagrzewnicy (chłodnica odcięta) z nagrzewnicy wraca do dolnej części silnika, gdy termostat się otwiera (grzybek zamyka baj pas) kierunek się zmienia i jest jak piszesz.

 

W każdym razie jak @Misiaul zdejmuje węże to najprostszym sposobem jest  porządne dmuchnięcie w wąż nagrzewnicy. Będzie wiedział czy jest drożność, bo coś mi się zdaje że winny jest nie do końca otwarty zawór przy nagrzewnicy i dmuchnięcie to wyjaśni. Wykluczam padniętą pompę bo by zagotował silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdamigo6    0

Panowie popatrzcie dokładnie na układ grzania - pompa ciągnie wodę z bloku poprzez nagrzewnicę . Z tego a nie innego powodu jeśli odkręcimy przewód przy nagrzewnicy to płynu tam nie ma. @Misiaul szukaj nieszczelności w układzie ewentualnie sprawdź zawór czy jest otwarty. Po odpaleniu zagrzej motor i przytrzymaj go z minutę na średnich obrotach i powinno zassać . Przerabiałem to u siebie miesiąc temu i trochę się nad tym głowiłem -teraz działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez celeron59
      Witam mam pytanie czy na zalaczonym zdjeciu to jest pompa wody i czy ona powinna sie tak mocno nagrzewac po odpaleniu silnika doslownie 5 min i jest gorąca. Dodam ze wcziraj przy koszeniu plyn w chlodnicy sie zagotowal

    • Przez rolnik2102
      Witam, wymieniłem wczoraj pompę hydrauliczną w MF'ie i chcialbym się dowiedzieć czy trzeba jakoś odpowietrzyć układ, bo kontrolki od filtrów nie świecą a ciągnik nie chce jechać i nie robi ciśnienia w ukladzie.
    • Przez michaszek832
      Panowie Tak jak w temacie nie mogę rozłączyć napędu w mf 3070 co może być przyczyną ?
    • Przez adrian7211
      Witam. Mam taki problem w mf-ie że sam załącza napęd, blokadę podczas jazdy, sam zmienia półbiegi od A do D , i teraz nie załącza się wałek wom. I jak tak się dzieje zaświeca się czerwony trójkąt. Pytam bo może ktoś miał podobny przypadek.           Z góry dzięki za odpowiedzi. 
    • Przez RafaKluczyski
      Witam. Nie chce mi zmieniać biegów z żółwia na zająca, czasami działa, ale nie zawsze. Dzisiaj jak jechałem na zającu to chciałem zmienić bieg z trójki na dwójkę, dźwignia zmiany biegów miała opór, z trójki na luz ładnie wyszło, ale już na płaszczyźnie luzu żeby dojść do biegów 1 i 2 to z oporem, ale po chwili puściło i dźwignia doszła do zmiany z zająca na żółwia. Zmieniło mi na żółwia i już nie chciało zmienić na zająca. Próbowałem kilkakrotnie- zero efektu. Dodam, że wcześniej świeciły kontrolki od zająca bądź żółwia, a po tym zacięciu znikły.
      Gdzie szukać przyczyny? Czyjnik/elektrozawór przy skrzyni biegów zmieniony, ale nie dało to efektu. Może ma ktoś schemat elektryki od danego modelu?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.