Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam.

w moim ursusie c 385 akumulatory nie są dostatecznie ładowane :(

niby na amperomierzy wskazówka idzie w górę ale dopiero przy wysokich obrotach , ponadto jak idzie to bardzo (nie to że drgnie tylko "wali" stanowczo na + ...

 

a tak poza tym chciałbym się dowiedzieć jak operować poprawnie hydrauliką , jak zmieniać biegi bez zgrzytów i usłyszeć opinie jak radzi sobie ten ciągnik w polu w głębokiej orce na ciężkiej ziemi 4 grudziądzkimi ...

 

dziekuje za odp z góry .

POZDRAWIAM :)

Opublikowano

moze ja zaczne, z tym doładowaniem akumulatorów to mooze czas wymienic na nowe?? biegi bez zgrzytów? trzeba go poprostu wyczuc i 2 razy wysprzeglac to pomaga i to duzo, a w polu z 4 skubami radzi sobie róznie na równych kawałkach to nawet i na 2 II pujdzie ale na góry to zbyt mułowaty silnik i szybko z obrotów zchodzi ja w redzinie to i czasem pod góre musze 3 I urzyc bo nie daje rady, jesli w pole to traktor moze byc ale jesli do transportu to nawett 60 lepiej sobie poradzi , bo ona jest ciezki i ma mułowaty silnik.

Opublikowano

podepnę się pod temat żeby nowego nie zakładać.

otóż, czy można do starej 385 założyć kompletne sprzęgło nowego typu (takie jak miały nowsze 914), mechanik mierzył i niby 3 cm za mało miejsca, ale czy gdyby założyć też koło zamachowe nowego typu to wejdzie? teraz patrzyłem w grene w internecie to koszt cześci około 2 tys. ale do ciągnika z turem może warto się skusić

Opublikowano

Zależy z jakiego ciągnika się przesiądziesz na osiemdziesiątkę. jak z 60 czy 30 to na pewno mulem c-385 nie będzie. Jak byś porobił na większych ciągnikach i spadł na nią to wtedy takie uczucie jest.

Możesz kupić taki traktorek bo jak masz mniejsze to duża różnica jest.

Opublikowano

To jest racja :) zmieniać biegi się trzeba nauczyć tak jak napisał wojteczek11 2 razy wysprzęglać przy zwiększaniu przełożeń, a przy redukcji tylko wysprzęglić, a następnie wrzucać biegi bez sprzęgła. Wczodzą bez zgrzytnięcia :) u mnie jest równo więc z pługiem 4x40 jakoś tam sobie radzi. Ale co najważniejsze wzmacniacz musi być sprawny na górki. W transporcie sobie dobrze radzi ciągnąc po 16-18 ton ziemniaków czy wysłodków. A co do pytania pawlus224 o ciśnienie, to mam właśnie problem, bo z dnia na dzien z 4,5 spadł na 2 przy rozgrzanym silniku i 1600 obr. a przy niskich obrotach spada nawet do 0 :) pewnie czeka go w końcu remont :)

Opublikowano

nom właśnie bo u mnie na rozgrzanym silniku na wysokich obrotach jest około 5,5-6 atm a na zimnym bije do końca ...

 

a co do ursusa 385 jako takiego to Ja sam przesiadłem sie z 360 3p na osiemdziesiątkę i nie narzekam :) ceną są podobne a masz lepsze warunki pracy ,wspomaganie , dobry uciag , większy udżwig tuz i rejestrujesz na 2 osoby (pasażer) , prawda ze wiecej spali ale bez przesady :)

muł ? ja wiem napewno nie to co perkins na pusto ale tragedii nie ma , z 2 przyczepami mieszanki po ściernisku szedł 4 :)

Opublikowano

EDIT:@Yoda co do nowego typu sprzęgła (słoneczko - jednostopniowe), to nie polecam go, gdyż gorzej wysprzęgla od starego typu. W 8145 mam słoneczko, a w 1224 łapkowe(stary typ) i w 1224 lepiej się zmienia biegi, mniej zgrzyta i ogólnie lepiej się sprawuje stary typ sprzęgła niż nowy.

Opublikowano

Mam pytanie. Jak skończe prace polowe chciałbym zrobić silnik w 385 -tzn zmienic tłoki z tulejami bo strasznie olej bierze i dmucha z odmy ( pali tak 2 litry oleju na 10 godzin pracy) i przy okazji może by dało rade zmienic panewki na wale i czy aby wymienic panewki trzeba wał całkowicie wyjąć czy można go jakoś przesunąć i jak sparwdzić który szlif ma juz za sobą?

Opublikowano

Ja nawiąże do wypowiedzi kolegi odnośnie spadku ciśnienia. Więc aby ciśnienie wzrosło i oby silnik w miarę dlugo popracował należy wywalić filtr odsierodkowy oleju gdyż on nawet po wyczyszczeniu szybko sie zabija i przestaje kręcić a poo drugie nie trzyma ciśnienia oleju. Ja przprowadziłem taki zabieg u siebie wymieniłem podstawę pod filtr koszt 290zł + 2 razy filtr PP i odrazu zaobserwołem skok ciśnienia o 2 at. Na moim przykładzie na zimnym silniku maiłem cisnienie 4at a po kilku godzinach pracy w polu spadalo do 2at. Natomiast teraz zaczyna sie od 6at i spada do 4 at i to po morderczej kilku godzinnej orce i niżej nie spada także polecam zainwestować te 300zł i oszczedzić swój silnik :)

Opublikowano

nom a jak u mnie jest ciśnienie w orce przy 1500rpm jakieś 5,5 atm a mam filtr odsrodkowy i jakbym zmienil to by bylo ok 7 atm to według niektorych to zabójcze ciśnienie dla silnika :)

 

mam jeszcze taki problem z podnosnikiem ... ostatnio zaczeło mi walić olejem z tego pokretla co sie reguluje prędkość opadania ramion tuz . bylo to tak że zabrakło mi paliwa a nie chcialem żeby podnośnik opadl wiec pokreciłem tym pokretlem do oporu (nie pamietam już w ktorą strone ) a jak ciagnk odpalił to zaczelo walić olejem a zauważylem to dopiero jak kałuża sę zrobiła pod ciagnikiem :)

jeszcze jedno pytanie : gdzie się sprawdza poziom oleju w tylnym moscie w 80 ???

Opublikowano

Maciula, właśnie w podstawie filtra olejowego znajduje sie zaworek który u Ciebie pewnie już nie trzymał ciśnieia, i dlatego po wymianie tej podstawy tak wzrosło cisnienie :)

Ja właśnie jestem po remoncie i docieram 914 :)

Teraz zimny ma 6at,a rozgrzany 5,5at i juz dymka nie puszcza :)

Opublikowano

do Pawła

Możliwe ze wykręciłeś do końca zamiast wkręcić ten zawór dławiący i jakiś brud się dostał i teraz nawet po wkręceniu leci. U mnie tak też było z tym że u mnie to ten zawór się wykręca i wypada (kiedyś 20 l oleju tak straciłem) więc go wyjąłem i wyczyściłem wszystko, zakręciłem z powrotem i już nie leciało.:)

 

do Bartek.

może coś więcej o tym zaworku, samemu się go reguluje czy kupuje nowy, jeżeli on jest nie regulowalny to jak go sprawdzić czy działa poprawnie?

Opublikowano

chyba masz rację Łukasz ... za bardzo go wykreciłem (nie wiedzialem ze jest jakieś ograniczenie , cóż czlowiek uczy sie cale życie :) )a gdzie się sprawdza stan oleju ??? bo po tym wypadku trochę oleju ubylo i chcialbym sprawdzić czy jest stan czy nie .

 

p.s. jak sie czysci filtr oleju silnikowego BĄK ?

Opublikowano

musisz go po prostu rozkręcić pokrywę a w środku znajduje się właśnie ten bąk na górze ma 2 dysze napędowe-wprawiajace go w obrót to je się czyści i w środku go, tam odwirowuje się syf tylko zanim go rozbierzesz sprawdź znaki na nim bo jest wyważony

Opublikowano

do Pawel. ten zawór oryginalnie powinien sie wykręcać ile trzeba a potem się blokować ale jak się nim kręci przez 30 lat to się zabezpieczenie zetnie i się do końca wykręca. U mnie to już się przyzwyczaiłem i jak robię to go kontroluje co jakiś czas bo sam pod wpływem wibracji się odkręca i można się wykąpać :)

a co do miarki to pewnie chodzi ci o olej przekładniowy bo to on związany jest w wyciekiem, więc za pedelem od blokady koło siedzenia masz w podłodze mały dekielek na 2 śrubki 6. jak go odkręcisz ukaże ci się śruba wkręcona w skrzynie i ona ma miarkę w sobie. tak jak w c-330

Opublikowano

Łukasz, sam dokładnie nie wiem czy idzie wymienic ten zaworek, czy jest zespolony razem z obudową. Mechanik jak mi robił remont silnika to go sprawdzał, bo mowi ze te zaworki sie czasami lubia zawieszać, i wtedy gu. Po odkręceniu całej podstawy "bąka" dmuchnął w któryś otwór i powiedział że jest dobry :)

Opublikowano

sam mysle nad 385

ale czy warto go kupić

znajomy miał i mówił że jest muł jak nic

kupił zetora 7711 i mówi że o niebo lepszy prosze o wypowiedzi użytkowników c 385

 

to lepiej kup większego trochę ursusa ja mam i mie narzekam na mula a co do zetora to paliwa więcej ciągnie a zetory lepsze nie są

Opublikowano

Witam.

Jestem nowy na AF.Mam problem z ładowaniem w swoim ursusie,czyli niby laduje ale w czsie zimowej orki zauważylem gdy jeszcze nie bylo mocno ciemno nie mialem jeszcze wlaczonych swiatel zauwazylem ze na wolnych obrotach zarzy sie zarowka a na duzych obrotach juz nie ale jak wlaczylem swiatla to juz sie nie zarzyla na wolnych obrotach!!! Prosze o pomoc i poradę....Alternator mam zawsze zimny a powinien byc min.lekko cieply.Twierdze ze jak go zalozylem przed zniwami tego roku to juz nie ladowal tak jak powinien

Alternator od poloneza numer z przodu alternatora a124n 14v 44a nie ma regulatora nabudowanego tylko dodatkowy...

Założony mam regulator elektroniczny nie wiem czy nie powinien byc mechaniczny...

Prosze o odpowiedz i pomoc

Szukalem na AF ale nie znalazlem zadnego podobnego tematu!!!

Opublikowano

Witam najprawdopodobniej masz uszkodzone diody wzbudzania w alternatorze bo regulator elektronik czy mechaniczny to nie ma znaczenia. jeżeli chcesz sprawdzić czy ładuje to odpal ciągnik włącz światła a następnie odłącz akumulator jeżeli światła zgasną to znaczy że nie ładuje. jeżeli zdecydujesz się na naprawę to mogę ci opisać co masz zrobić

Opublikowano

Jeszcze zapomialem napisac ze odlaczylem regulator(zlaczylem kabel 15 z 67 na regulatorze) na chwile aby sprawdzic czy laduje to okazalo sie ze laduje pieknie ale po dluzszym ladowaniu nagrzala sie stacyjka!!!Ale jesli mowisz ze to diody jutro sprawdze i dam znac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ferguzon123
      Witam, chciałbym zapytać pod który bezpiecznik najlepiej podłączyć gniazdo zapalniczki a gdzie masę w Zetorze 7711.
    • Przez rolnikokos
      Witam, Panowie może ktoś z was wie od czego w Ursus 1234 / bison 416 na pulpicie pali się kontrolka zaznaczona zielonym kółkiem. O czym ona informuje? Dziękuję za pomoc

    • Przez Bartizi00m
      w moim ursusie chyba jest cos z rozrusznikiem bo raz zalapie a raz nie jak naciskam starter to slychac takie tykanie tylko czasami odpali za pierwszym razem a tak to trzeba wciskac ten starter i wciskac
      pomocy!! pewnie odpowie mi arosso
    • Przez easy_rider91
      Witam serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum i chciałem się przywitać. Jestem początkującym rolnikiem na 15 ha. Pół na pół sady i orne. Niedawno kupiłem Ursusa c385 z 1980 r(ale silnik na tabliczce ma 1976) i wymaga paru napraw m.in nie pokazuje temperatury na zegarze. Wstępnie diagnozowałem wskaźnik i wskazówka wychyla się na max po zetknięciu z masą. Więc wskaźnik jakby dobry. Czujnik, który jest zamontowany, ma 5 Mohm i wskaźnik do niego podłączony nie podnosi się w ogóle. Zaś na kupionym zamienniku czujnika jest 150 ohm i wskaźnik jest wychylony na max cały czas bez różnicy czy w temperaturze otoczenia czy wrzucony do gorącej wody. Wskaźnik oryginał PAL Czechosłowacja. Skąd taka różnica oporności obu wskaźników? Oba reagują na podnoszenie temperatury przez zwiększanie rezystancji. Proszę o poradę jaką może być przyczyna. ile Ohm powinien mieć wskaźnik?
    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v