Skocz do zawartości

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Kupiłem ciągnik jak w temacie ,mam tylko problem bo do zwykłej 90.34 są dokładne dane a ta ma silnik TD226-4 i nie wiem czy sugerować się danymi(głownie chodzi mi o skrzynię i wagi czy np rozmiar kół) bo silnik wiadomo turbo z serii 103/52/54 więc jasna sprawa.

 

Nigdzie nie ma wzmianek o takim modelu.

 

W zasadzie chciałem zwykłą 83 konną ale jakoś wyszło że mam taką.

 

Jaka tu jest skrzynia??Mam dwie wajchy po 4 przełożenia(16+16??) z serii 103?

 

Ale znów nie za bardzo by pasowały koła bo mam na przodzie 14.9-28 a na tyle jest co prawda szerokie koło ale R34?

Trochę się martwię bo żeby było to wszystko zgrane ale sprzedawca twiedzi że tak było ,nic nie zmieniał,opony starte normalnie.

Nie chciałbym zajechać nie potrzebnie napędów.

 

Coś więcej ktoś wie???

Opublikowano

Szczerze handluję troszkę ciągnikami  i naprawiam ale jeszcze nigdy nie widziałem renówki wersji export (choć nie twierdzę, że takiej nie ma )

a także nigdy nie widziałem żeby jakaś renówka miała różnice opon o 6 a nie o 10 (co innego deutz ) ja na twoim miejscu zadzwonił by do jakiegoś  serwisu  claasa z numerem VIN i dopytał .

Druga sprawa skąd jest sprowadzona jeśli z Francji to Kurw... jaki export (Eksport (z łac. ex „poza” + portare „nieść”) – sprzedaż towarów lub usług wytwarzanych w danym kraju podmiotom zagranicznym)

a trzecia sprawa to jeśli koła by się nie zgrywały to było by to widać w miękkim terenie że któreś zrywają 

 

Z ciekawości czekam na rozwinięcie tematu 

Opublikowano

Dlatego właśnie pytam ;)

 

No w danych z tractoor są i takie z różnicami o np. 4 bądź 6 rozmiarów,więc jednak zdarzają się.Ale chodzi mi tylko o to żeby było zgrane ok.

 

Z tyłu i tak będą inne bo raz ,że są łyse dwa za szerokie dla mnie.

Opublikowano

Witajcie,

Kupiłem ciągnik jak w temacie ,mam tylko problem bo do zwykłej 90.34 są dokładne dane a ta ma silnik TD226-4 i nie wiem czy sugerować się danymi(głownie chodzi mi o skrzynię i wagi czy np rozmiar kół) bo silnik wiadomo turbo z serii 103/52/54 więc jasna sprawa.

 

Nigdzie nie ma wzmianek o takim modelu.

 

W zasadzie chciałem zwykłą 83 konną ale jakoś wyszło że mam taką.

 

Jaka tu jest skrzynia??Mam dwie wajchy po 4 przełożenia(16+16??) z serii 103?

 

Ale znów nie za bardzo by pasowały koła bo mam na przodzie 14.9-28 a na tyle jest co prawda szerokie koło ale R34?

Trochę się martwię bo żeby było to wszystko zgrane ale sprzedawca twiedzi że tak było ,nic nie zmieniał,opony starte normalnie.

Nie chciałbym zajechać nie potrzebnie napędów.

 

Coś więcej ktoś wie???

 

Staraj się być precyzyjnym i napisz to, co wiesz o tym ciągniku. Jeśli chcesz uzyskać dobrą odpowiedź, musisz zadać odpowiednie pytanie.

Napisz: Jaki rocznik? Jaki silnik? Jaka kabina MX, czy TX? Gdzie napisane jest "export"? Masz tylko dwie wajchy? Jest rewers, gdzie i jaki? ... Im więcej napiszesz tym odpowiedź może być precyzyjniejsza.

 

Standardowo opony powinny być: przód 13,6x24 (380/70R24), tył 16,9x34 (480/70R34).

Wersje eksportowe miały szkrzynie 40km/h.

Zależnie od roku i rodzaju kabiny wyposażenie i skrzynie były różne.

 

Opublikowano (edytowane)

Rok 1992,silnik MWM TD226-4 ,kabina powiedziałbym "specjalna" nie MX i nie typowo TX,jedne drzwi(prawe) z drugiej strony duża szyba.Ciągnik chodził z kosiarką boczną.

Skrzynia w pełni mechaniczna,dwie wajchy od biegów,na jednej 4biegi i na drugiej też 4 przełożenia.Rewers mechaniczny,półbieg również,te wajchy z prawej strony kierownicy,ta od rewersu duża długa.

Koła przód 14.9-28 tył,jak dobrze pamiętam 520/70 R34 ,ale zapomniałem spisać i dokładnie szerokość i wys,może być inna ale na pewno R34.

Instalacja hydrauliki przyczepy jest.Przód załączany guzikiem.

 

Na osłonach bocznych silnika napisane 90.34 Turbo a niżej Export.

 

Co więcej?

Edytowane przez MarcinKa
Opublikowano

Nie spojrzałem jaki jest symbol na kabinie.Tabliczka była.

 

Jaki numer czterocyfrowy i skąd go sczytać?Nie załapałem...

 

Ciągnik jeszcze nie stoi u mnie niestety więc póki co nie mam jak zobaczyć.

Opublikowano (edytowane)

Jak będziesz wiedział coś więcej to napisz. Pracuję na danych sprawdzalnych empirycznie nie na przypuszczeniach.

 

Silnik MWM TD226-4 jest typowy dla modelu 90.34 Turbo. Jednakże, w tym czasie nie wypuszczano tego modelu z kosiarką. W 1989 roku wyszły modele: 750MI (R3143) i 754 MI (R3144) i one nie miały prawych drzwi, tylko szeroką szybę, ale skrzynia była inna.

Edytowane przez AlaCapone
Opublikowano (edytowane)

Jak szczęśliwie dotrze to opiszę dokładniej co i jak.

 

Teraz pasuje szukać płużka bo obecny będzie za mały(a był za duży)hehe

 

Taki 3x40 obrotowy pójdzie?trochę górki też mam jakby co.

 

Na tabliczce na kabinie jest R7824.

 

Żadnych innych oznaczeń nie znalazłem.

 

Nie wiem czy to normalne ale jednak mam tylko dwie wajchy od biegów ,nie ma połówek,Rewers jest.

 

Koła przód 14.9-28 tył 520/70 R34.Z tyłu chciałbym dać 420/85(16.9-r34) max,nie potrzebuję aż tak szerokich opon.Zgra się ?

Martwią mnie te koła bo żadna takich nie ma,jakieś dziwne zestawienie.

 

Co oznacza pierwsza kontrolka przy tej od ręcznego na tablicy??Niestety nie mam zdjęcia.Taka strzałka w dól z kropkami w środku..

 

Gdzie jest czujnik ręcznego.nie świeci się kontrolka.Lampka ok.

Edytowane przez MarcinKa
Opublikowano (edytowane)

Jak szczęśliwie dotrze to opiszę dokładniej co i jak.

 

Teraz pasuje szukać płużka bo obecny będzie za mały(a był za duży)hehe

 

Taki 3x40 obrotowy pójdzie?trochę górki też mam jakby co.

 

Na tabliczce na kabinie jest R7824.

 

Żadnych innych oznaczeń nie znalazłem.

 

Nie wiem czy to normalne ale jednak mam tylko dwie wajchy od biegów ,nie ma połówek,Rewers jest.

 

Koła przód 14.9-28 tył 520/70 R34.Z tyłu chciałbym dać 420/85(16.9-r34) max,nie potrzebuję aż tak szerokich opon.Zgra się ?

Martwią mnie te koła bo żadna takich nie ma,jakieś dziwne zestawienie.

 

Co oznacza pierwsza kontrolka przy tej od ręcznego na tablicy??Niestety nie mam zdjęcia.Taka strzałka w dól z kropkami w środku..

 

Gdzie jest czujnik ręcznego.nie świeci się kontrolka.Lampka ok.

Przepraszam ,coś pokombinowałem z cytowaniem.Dlatego tak dziwnie dodało.

 

Czekam na odp ,bo chyba mam jakiś "dziwny" model Renówki.

Edytowane przez MarcinKa
Opublikowano

zwykle żółta lampka, niedrożność filtra powietrza, w niektórych modelach byłą spięta razem z czujnikiem oleju

czujnik ręcznego musisz sam szukać, bez modelu dokładnego miejsca nie podam, zapewne przykręcony jest gdzieś do skrzyni czy mostu obok dźwigienek ręcznego

Opublikowano

Tak, jak podejrzewałem to jest seria MI a tak konkretnie 954MI (R7824),  wyszła w 1991 roku. To nie jest dziwny model tylko, jak najbardziej podstawowy. Zapewne napis "90.34 Turbo" oraz "Export" to twórcza fantazja poprzedniego posiadacza. O ile pamiętam to opony powinien mieć: przód 28", zaś tył 38" oraz szerokość 480 i 520.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki,teraz już wiem jaki mam.No tak z nazwą ktoś zaszalał,choć napisy jakby oryginały ,albo dobrze zrobione.Ale to nie istotne dla mnie.

 

Niestety martwi mnie tylko fakt posiadania opon R34 z tyłu a nie 38,a co za tym idzie nie ma dobrego zgrania z przodkiem.Skoro powinny być R38.

Już miałem kupować opony ale tak to jestem trochę w kropce.

Dziwnym jest fakt że raczej chodziła na nich bo starte i felgi normalnie pasują.Sprzedawca zarzekał się ,że nic nie zamieniał...

W tym momencie przód będzie bardziej ciągnął jak tył?Będzie więcej "wyprzedzał"?Jak to dobrze policzyć o ile mu zmieniono tolerancję??

 

Druga sprawa,mam dwa baki ale na 99% nie oryginalny chyba ten dolny bo mocowania dorabiane a na górnym wężu zawór kulowy jak do wody.Wskazówka poziomu leży w zerze,żadnych przełączań poziomów nie mam(nie znalazłem nic takiego) więc chyba to nie oryginał i wywalać co?

 

Obrotomierz sprawny nie do dostania jak się zorientowałem?Czy macie jakieś namiary na części nowe i używane??

Edytowane przez MarcinKa
Opublikowano

Osłony silnika zapewne wymienił ze względu na uszkodzenia.

 

W Twoim przypadku przedni napęd będzie ciągnął bardziej (szybciej) niż tylny. Zgrywanie się opon musisz sprawdzić doświadczalnie, ale nie na asfalcie tylko na nawierzchni szutrowej lub drodze polnej piaskowej. Jeśli nie są dobrane będzie to widać po pozostawionych śladach oraz lekkim szarpnięciu w przód lub tył, czyli zmianie prędkości. Sprawdź to przy prędkości 10-12 km/h rozłączając przedni napęd. Załączanie proponowałbym przy mniejszej prędkości 5-6km/h.

 

Renault kupiony w Polsce? Jeśli tak to wiele tłumaczy i wyjaśnia całą sytuację. :D

 

Części dostępne są u handlarzy, gdyż wiele ciągników jest sprowadzanych wyłącznie na części i można coś dobrać. Tylko pytanie jest następujące: Czy to rzeczywiście wina obrotomierza?

 

Osobiście oponowałbym za oryginalnym zbiornikiem paliwa, ale jeśli obecne nie sprawiają problemów (nie ciekną) a ciągnik nie ma problemów z porannym odpalaniem to możesz zostawić.

 

Wracając do doboru opon. Jeśli obecnie masz następujące opony: przód 14.9-28, tył 520/70R34. Jeśli tylne opony masz zamiar wymieniać to proponowałbym 520/85R34, czyli profil 85 zamiast 70. Spowoduje to, że opona będzie wyższa, obwód dłuższy, czyli bardziej podobna do R38 z profilem 70.

Napisz na priv do kolegi marcin0926, on posiada taki model i podpowie, jakie ma opony.

Opublikowano

Z oponami już doszedłem co i jak. Jeszcze sprawdzę to praktycznie,czyli na polu jak wjadę ale poszukałem w necie policzyłem trochę i damy radę.Tylko chciałem go choć trochę sprawdzić w polu czy jest coś wart dalszego inwestowania.Dziś już może bym coś więcej pojeździł ale okazało się że łożyska dolne na zwrotnicach w przodku rozsypane i trzeba to zrobić.Do tego standardowo luz na uchu tłoka od kierowania.....takie tam.

 

Ten bak to może i bym zostawił ale chcę mieć wskazanie skoro je mam w kabinie a tak to wskaźnik jest a my na "oko" wiemy albo nie wiemy ile ON jest.Z górnego zleci a potem na domysł.

Paliwo ciągnie z dolnego ,to muszę to tam po przepinać dobrze.

 

Z pozostałymi drobnostkami typu obrotomierz itp fakt muszę podzwonić po składnicach szrotach z częściami.Tak najprędzej coś dostanę.

 

Martwi mnie jeszcze dość spory wyciek oleju pod spodem pod skrzynią jest mocno ulane ,na pewno olej ze skrzyni to jest najwięcej tutaj jak podpora wału i w stronę wyjścia napędu na przód ze skrzyni.Są tam jakieś newralgiczne miejsca w tych skrzyniach??

Opublikowano

Z obrotomierza nie wiele będzie bo ma uwaloną zębatkę od nabijania mtg,chyba ,że znajdę inny coś poprzekładam to może uda się uruchomić.Są nowe w ogłoszeniach,pomijam cenę ale wszędzie jest na kostkę kwadratową a u mnie jest okrągła.Zależne od roku czy modelu?Przeważnie występują jako do serii 1xx 14-54 itp.

 

Odpiąłem dolny bak paliwa,miałem nieoryginalny tzn kształtowo to tam pasował ale wygląda mi na samoróbkę bo nie ma w nim żadnych czujników do wskazania paliwa.Jak to jest w oryginale??

 

1.Mam podpięty tylko ten pod kabiną,niestety wskaźnik nie ożył nic(wlałem tylko 20l) ale chyba powinien drgnąć?Do pływaka jak się najlepiej dostać,bo przeglądając posty wychodzi,że powinien być od góry??Chyba nie trzeba kabiny drzeć?Ile ten ma pojemności?

 

2.Ręczny jest na jedno koło ,jak zajrzeć co z taśmą bo zdaje się od ręcznego jest taśma?

 

3.Szukałem również ale nie znalazłem jednoznacznej odp. Czy ta dźwigienka z tyłu siedzenia po prawej stronie to od szybkości opadania czy blokada mech różn?

 

Jeśli nie to gdzie jest w ogóle blokada??Nie mam żadnego"trzeciego" pedału pomiedzy sprzęgłem a hamulcem.

Opublikowano

Dobra, na część pytań znalazłem odp sam ale jest jeszcze jedna sprawa której szukałem ale nie było albo nie znalazłem właściwej odp.

 

Ciągnik popracował trochę w orce i trochę martwi mnie dość głośne brzęczenie,grzechotanie w okolicach pompy wtryskowej,przy silniku.Wszystko niby ok,sam silnik chodzi normalnie nie wydaje jakichś stuków czy coś pod obciążeniem nic się nie dzieje,tylko to grzechotanie.Co to jest??To w pompie coś??

 

 

Opublikowano

Grzechocze na wolnych czy na wysokich też? Przyczyną mogą być luzy w układzie wyważającym, mam podobny objaw w MF-ie. Ale grzechocze tylko na niskich obrotach. Miałem go wyjętego i luzy są na tyle małe że nic z tym nie robiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v