Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. pisze nowy temat bo nigdzie nie mogę znaleźć mojego przypadku.
Koledzy mam problem z C-385 a mianowicie zgubiły mi się wszystkie biegi.
przedstawię sytuację pojechałem normalnie sprawnym ciągnikiem do sąsiada zgasiłem go potem tak normalnie do niego wsiadam zapalam i lipa wkładam biegi wszystkie i nic nie działa sprzęgło niby wysprzegla biegi niby wchodzą czuć ruch wodzików, tylko mikropompka niby jakby przestała działać. tylko że nawet jak by się uszkodziła tak nagle to nie powinna chyba unieruchomić całkiem ciągnika prawda? Dodam że przez cały czas używania tzn. ok 12lat nic się nie działo oprócz takiego jarmolenia chyba w skrzyni pośredniej na niskich obrotach po włączeniu sprzęgła lub dodaniu gazu jarmolenie ustawało (ponoć te typy tak mają) a teraz przestało jarmolić...
Wieczorem odkręciłem pokrywę w skrzyni biegów i bez pokrywy zapalam ciągnik i nic wszystkie tryby stoją i tak jak by reduktor nie trybił dziwi mnie tylko że mikropompka nie działa. zaznaczam że wspomaganie działa, podnośnik działa i wałek wom też się kręci a wzmacniacz momentu był sprawny do końca. macie jakieś pomysły, raczej jestem pewny że bez rozpoławiania się nie obędzie.

Edytowane przez Laakiluk
Opublikowano

Spróbuj przełączyć na żółwia. Jeżeli to nie pomoże to pewnie ścięło nity na tarczy sprzęgłowej albo urwał się wałek sprzęgłowy.

 

Dzięki za zainteresowanie tematem :)

Przełączanie żółw - zając nic nie daje żadnego odzewu. jak wszystko było ok to przy przerzucaniu z żółwia na zająca było nawet czuć i słychać po silniku że się wzmacniacz załączył (silnik poczuł opór) a teraz kompletnie nic.

 

Opublikowano

Nity na tarczy sprzęgłowej raczej się nie obcięły bo na wciśniętym sprzęgle by jarmoliło. Wg mnie wałek sprzegłowy się ukręcił. Spuść olej, odkręć pokrywę na 8 śrub z prawej strony i odpal na CHWILĘ ciągnik i zobacz czy bęben się kręci tylko nie ten co na nim jest taśma tylko ten z przodu. Jeżeli się nie kręci to wałek się ukręcił.

Opublikowano

Wiadomo już co było przyczyną ?

 

Miałem kiedyś podobną sytuację, ukręcił się wtedy jeden z wałków w skrzyni.

0086.120.008 lub 0080.121.171 chyba któryś z tych, ładnych parę lat minęło więc dokładnie nie pamiętam.

Opublikowano

Wiadomo już co było przyczyną ?

 

Miałem kiedyś podobną sytuację, ukręcił się wtedy jeden z wałków w skrzyni.

0086.120.008 lub 0080.121.171 chyba któryś z tych, ładnych parę lat minęło więc dokładnie nie pamiętam.

Kolego jeszcze nie rozkręcalem jego bo mam inną pracę poza rolniczą, ktora muszę wykonać i czas mnie goni dlatego nie wiem czy dam radę ruszyć ten temat we wrześniu. Dziękuje za podpowiedź jak będę robił to na pewno napisze info z naprawy. Jak byś miał jeszcze jakieś sugestie pomysły to chętnie posłucham chociaż by to na ile części rozpoławiałeś ciągnik.

Opublikowano

U mnie też nie było żadnego zgrzytu szarpnięcia czy jakiś hałasów, ciągnik po prostu się zatrzymał tak jakby bieg wyskoczył, a biegi lub reduktor było można przełączać bez sprzęgła i nie było przy tym żadnego zgrzytu czy oporu.

Na początek sprawdź to co pisał pawel94  będziesz wiedział czy to sprzęgło i czy odjechać samym silnikiem czy ze skrzynią pośrednią. Albo włącz wysoki bieg, trzymaj wałki z góry jak już masz zdjętą górną pokrywę a ktoś niech obraca kołem zamachowym w okienku.

Mikropompka to wom, napęd i wzmacniacz. Jak skrzynia się nie kręci to chyba nie wyczujesz czy działa wzmacniacz, ale pisałeś że wom się kręci, więc chyba mikropompka jest ok. Wspomaganie to inna pompa z prawej strony, a podnośnik to jeszcze inna z lewej strony. Pompy mają osobny napęd.

Jarmolenie przy zbyt niskich obrotach jest normalne, jak teraz jest cisza to ewidentnie nie kręci skrzynią.

ok więcej nie piszę bo zaraz coś pokręce.

Opublikowano

U mnie też nie było żadnego zgrzytu szarpnięcia czy jakiś hałasów, ciągnik po prostu się zatrzymał tak jakby bieg wyskoczył, a biegi lub reduktor było można przełączać bez sprzęgła i nie było przy tym żadnego zgrzytu czy oporu.

Na początek sprawdź to co pisał pawel94  będziesz wiedział czy to sprzęgło i czy odjechać samym silnikiem czy ze skrzynią pośrednią. Albo włącz wysoki bieg, trzymaj wałki z góry jak już masz zdjętą górną pokrywę a ktoś niech obraca kołem zamachowym w okienku.

Mikropompka to wom, napęd i wzmacniacz. Jak skrzynia się nie kręci to chyba nie wyczujesz czy działa wzmacniacz, ale pisałeś że wom się kręci, więc chyba mikropompka jest ok. Wspomaganie to inna pompa z prawej strony, a podnośnik to jeszcze inna z lewej strony. Pompy mają osobny napęd.

Jarmolenie przy zbyt niskich obrotach jest normalne, jak teraz jest cisza to ewidentnie nie kręci skrzynią.

ok więcej nie piszę bo zaraz coś pokręce.

Dziękuje Ci bardzo za tak obszerny opis zrobię tak jak podpowiadacie i opiszę jak tylko się za niego wezmę. Pozdrawiam ☺
Opublikowano

jak mówiłem tak opisuję co i jak.

Awaria była "banalna" tzn nigdy bym nie przepuszczał że może wypaść w z rowka pierścień osadczy nr 80.126.116 z koła koronkowego co napędza satelity w wzmacniaczu i w związku z czym sprzęgło rozłączyło się ze skrzynią.
Nie wiem czy to dobry sposób opiszę ale pomógł mi też w wykluczeniu reduktora tzn na podniesionym tylnym kole włączałem wodziki reduktora i biegów i patrzyłem czy się tryby kręciły wszystko było ok także uznałem że skrzynia jest ok. to tak na marginesie.

mam jeszcze 2 pytania
pierwsze jak odpowietrzyć mikropomkę? ponieważ na razie nic nie daje oleju przypuszczam że jest zapowietrzona bo olej był spuszczony a miałem podobnie jak po zimie ciągnik stał dłuższy czas wtedy to po uruchomiłem to ze dwa kilometry zając nie chciał zaskoczyć dopiero po jakimś czasie może jak się olej nagrzał, dlatego zakładam że może być zapowietrzona.
drugie jak pozbyć się jęku na chyba wzmacniaczu przy wciśniętym sprzęgle jest takie nie to wycie nie miauczenie takie "yyyyyyyyyyyyyyy" :) jak puszczę sprzęgło jest ok. dodam że taśmy nic nie regulowałem może to być przyczyną?
 

 

Opublikowano

Tak więc bez rozjechania się nie obyło...

Co do pytań.

ad1. ja po żadnym remoncie lub wymianie mikropompki nie przypominam sobie by była kiedyś odpowietrzana.

ad.2 czy to na pewno coś przy wzmacniaczu ? może to po prostu łożysko sprzęgła.

Opublikowano (edytowane)

Już wszystko działa bez problemu ☺ z jednym małym ale...
Bez rozjechanie może i by się udało i przez to okienko na 7 śrub by tego pierścionka włożył z męka, ale rozjechalem i przy okazji uszczelniacz na walku sprzeglowyn wymieniłem.
Tę jęki to były pewnie dlatego że powietrze było w układzie bo się uspokoił i żółw i zajac zaczął działać. Odpowietrzenie było w sposób taki że musiał pochodzić troszkę, ponieważ na początku zajac nie działał. Mam teraz tylko tak że podczas orki jak już się dobrze sprzęt rozgrzeje to po wciśnięciu sprzęgła na zajacu nagle hamuje skrzynię po oddaniu gazu do ok 1500 obr. Hamowanie puszcza i jest wtedy normalnie do nastepnego wcisniecia (na zolwiu jest noemalnie nic nie hamuje) obstawiam albo już zużyta mikropomkę albo wina oleju za gorący a niestety nie montowali w tych modelach chłodnicy albo źle wyregulowana taśma hamulca. Jak myślisz? ☺
Sorki za błędy w pisowni pisałem przez telefon

Edytowane przez Laakiluk
Opublikowano

Wydaje mi się że to wskazuje na niskie ciśnienie. Na zającu taśma powinna być luźna bo tłoczek cofa sprężynę, na żółwiu nie ma tego problemu bo taśma jest zaciśnięta.

Ale to nie od razu musi być mikropompka, Wymieniałeś uszczelniacze w całym wzmacniaczu przy okazji rozpołowionego ciągnika ? , i pod kopułką gdzie jest sprężyna i tłoczek od taśmy ? może na tym tłoczku przepuszczać i nie do końca luzuje się taśma. Dajesz większe obroty więcej oleju na tłoczek i przestaje taśma hamować.

Hamująca taśma na pewno będzie grzała olej, ja też nie mam chłodnicy i gorący olej nawet bardzo ale nie wpływa to na żółwia napęd czy wom.

Jak w orce przełączysz na żółwia i nie czujesz poślizgu to taśma ok, ewentualnie możesz lekko popuścić i zobaczyć co będzie.

Trzy śruby ustalające po 1,5 obrotu a ustawienie śruby napinającej według instrukcji sprawdza się tylko przy nowej taśmie.

Nie upieram się na 100% ale ja bym od tego zaczął.

Opublikowano

przemo8126 widzę że masz pojęcie w tym temacie i nie raz już się z tym sprzętem bawiłeś :)
Przy okazji rozpołowienia nic we wzmacniaczu nie ruszałem bo stwierdziłem że chodził do końca to i dalej się będzie bujał :) i tak się na razie buja zaorałem 7h i na razie wszystko ok nie schodzę poniżej 1000 obr i da się jeździć czasem hamulec złapie, czasami nie, a na żółwiu nic się nie ślizga kręci kołami jak głupi.
Na chwilę obecną myślę że możemy temat zamknąć bo i tak nie będzie na razie czasu na naprawy ponieważ czas goni i pszeniczkę należy siać i może po sezonie zajrzę jeszcze raz.
Ważne że najistotniejszy problem tematu braku biegów rozwiązany dlatego
Dzięki Ci za zainteresowanie tematem i skuteczną pomoc, i liczę na to w przyszłości :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v