Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Zimą ściągnęliśmy Zetora 6245 z Norwegii. Odremontowaliśmy i cały czas mamy problem ze wspomaganiem. Nie można jeździć.

Jak to w remontach wymieniliśmy uszczelniacze w tłoczysku wraz z pierścieniami. Zakupiliśmy nowy drążek drgań, bo stary był pęknięty.

Złożyliśmy zetora wyregulowaliśmy tłoczysko i Ciągnik ciągnął w prawą stronę. Rozebraliśmy tłoczysko włożyliśmy 2 zestaw naprawczy problem nie znikł.

 

Kolejnym krokiem było nowe tłoczysko, serwomechanizm z Kalisza za 1250zł... niestety problem dalej nie zniknął, zmieniliśmy pompę, na oryginalną Czeską też coś ok 1000zł i nic, próbowaliśmy tego wszystkiego na rożnych olejach.

 

Można wyregulować siłownik tak aby nie ściągał, ale nie można wtedy kręcić w prawą stronę.

Jeśli uniesiemy przód do góry można lekko i swobodnie kręcić kierownicą. Niestety nie wiem już w czym problem siedzi.

 

Nie dzień dzisiejszy nowy serwomechanizm poleciał na gwarancje  bo zaczął ciec i jest wsadzony stary, z którym najwidoczniej jest wszystko OK.

Opublikowano

Reguluje się to nakrętką na gwincie siłownika .Miałem to samo w 7211.Gdy go odpaliłem wyrywało kierownice w prawo. Wkręciłem lub wykręciłem trochę gwint i było dobrze.

Opublikowano

szkoda ze sie wczesniej nie zorientowales ze sa ludzie ktorzy to juz przerabiali i nie nauczyles sie na ich bledach tylko je powieliles-dokladnie ja tak mialem-tylko wtedy internet nie byl powszechnie znany,

nie ma takiej obcji zeby serwo dobrze ustawione nie dzialalo, bedzie latal po calej drodze ale musi sie krecic, wystarczy milimetry przekrecic i bedzie problem , ja serwo 2 razy na gwarancji naprawialem- do dzisiaj lezy w czesciach w garazu a ciagnik ze starym sprzedalem, 3 pompy zdarlem, ile oleju  zmarnowalem to juz nie licze, raz nawet cudem uniknalem smierci jak 0,5 m przed mostem uszczelnienie wystrzelilo i sam skrecil w lewo.

Opublikowano

Odzywam się po roku. Kierownicą dalej ciągnie. Roczne Serwo było w Tucholi na  regulacji. Ściąga dalej. 

Wymieniony olej

Serwo sprawdzone i wyregulowane przez fachowca.

Nic nie pomaga, ktoś ma pomysł w czym tkwi problem?

 

Opublikowano (edytowane)

Możesz skręcić w lewo do końca, w prawo do końca bez problemu ? Jedynie problem tkwi w tym że podczas jazdy nie można utrzymać prostego toru jazdy bo ucieka w którąś stronę ?  Jeżeli fachowiec nic nie zaradził to wątpię żeby tu ktoś Ci podał odpowiedź na odległość :). Ewentualnie poradź się innego fachowca. 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

załóź orbitol, posiadałem podobnego zetora i powiem tak że luzy na kierownicy ktorych nie dalo sie zlikwidować były przyczyną pozbycia się tego cudu :D w pewnym momencie myslalem ze ten ciągnik chce zrobić na mnie zamach :D

Opublikowano

Bez problemu moge skręcić w prawa i w lewo. Powyżej 1300obr. Kierownica  uciekaw prawą stronę. Jeśli Ciągnik pyrka  na wolnych obrotach wszystko jest w porządku. Zawór przy pompie? 

Dodam że pompa była nowa. Na starej probowalem podregulowac podkladką.

2 godziny temu, tommy66692 napisał:

załóź orbitol, posiadałem podobnego zetora i powiem tak że luzy na kierownicy ktorych nie dalo sie zlikwidować były przyczyną pozbycia się tego cudu :D w pewnym momencie myslalem ze ten ciągnik chce zrobić na mnie zamach :D

Mógłbyś podpowiedzieć jaki orbitrol i siłownik?

Czy lepiej kupić skompletowanego gotowca ?

Opublikowano

do tego wspornik silownika,weze , kolumna kierownicy- nie wiem czy da sie do starej kolumny przykrecic orbitrol-nigdy tego dokladnie nie sprawdzalem-na szczescie dziala bez problemow. koszty spore ale jak masz wzgledem niego" powazne zamiary" to warto.

silownik serwo jest zle ustawiony- nie ma innej opcji , pompa jak siadnie to ament i nie ukrecisz. zawor to ostatnia mozliwa opcja...

szwagier pozyczyl raz mojego sprzeta i w srodku wsi go zostawil- bo bal sie smierci w rowie:D, ale za to nie balem sie ze go ktos ukradnie:13_upside_down:.

Opublikowano
2 godziny temu, kamil43 napisał:

Bez problemu moge skręcić w prawa i w lewo. Powyżej 1300obr. Kierownica  uciekaw prawą stronę. Jeśli Ciągnik pyrka  na wolnych obrotach wszystko jest w porządku. Zawór przy pompie? 

Dodam że pompa była nowa. Na starej probowalem podregulowac podkladką.

 

A jak mocno Ci ucieka do prawej strony ? Rozumiem, że jak stoisz w miejscu, ustawisz koła prosto, i dodasz gazu powyżej 1300obr to Ci kierownica ucieka w prawo ? 

Opublikowano

Poszukaj dobrze. Na AF było o takich objawach . Koledzy opisywali jak to naprawić .

Opublikowano

Przejrzałem AF i nic nie znalazlem.

Mam jeszcze Stary siłownik może spróbuję wymienić jeszcze raz zestaw naprawczy i zobaczę, nowego serwa nie chce rozbierać. 

Opublikowano (edytowane)

A spróbuj dać te 1300obr i niech Ci ucieknie kierownica do prawej strony i wtedy reguluj siłownikiem ? 

Z tego co wyczytałem to trzeba podnieść przód, dać gazu i regulować siłownikiem dotąd aż koła nie będą skręcać, ustawisz je w pozycji środkowej. U mnie i tak co jakiś czas muszę regulować siłownik. Ustawię, jest ok ale po pewnym czasie znowu ucieka :) 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Mogę wyregulować to tak że nie ucieka, ale wtedy nie wspomaga w prawą stronę...

Ale poprópopróbuję.

W Tucholi ustawili na maszynie i niby powinno być ok.

Ktoś wie jakie ciśnienie powinna zadawać pompa? Podepne manometr i sprawdzę 

 

Opublikowano

17 mpa -pompa nic do tego nie ma, chyba musze duzymi literami napic ZLE USTAWIONY SILOWNIK-zeby sie dowiedziec czemu po wymianie uszczelnien przod ciagnika lata tam i z powrotem jak szalony 10 lat temu zarejestrowalem sie na af- i od tej pory temat byl przerabiany ze 100 razy i nic nie pomoze oprocz zegarmistrzowskiego wyregulowania silownika-na chwile , to serwo to chyba najgorszy wynalazek zetora.

troche cierpliwosci i precyzji, wystarczy minimalnie przekrecic tlok i bedzie znosil. nieraz po 10 razy krecilem zanim bylo dobrze-no przesadzilem ten wynalazek nigdy nie bedzie dobrze pracowal.......

Opublikowano

też tak miałem że raz mi na lewy pas uciekł na szczeście nic z przeciwka nie jechało wyregulowałem i za chwile znów to samo. Skręciłem tą obejme tak mocno że gwint sie zerwał i nie trzymie, można ręką krecić siłownikiem co najdziwniejsze od tego czasu sam sie tak jakby reguluje bo nigdy mi go juz nie ściągało

Opublikowano

Powracam razem z sukcesem!

Trochę  głupie, ale wada była w wężu od powrotu, po prostu w środku  był  zarobiony tak że zaciśnięty. Na 1 rzut oka waz okej ale po wsadzeniu  precika do środka, wszystko wyszło...

20180201_161657.jpg

Opublikowano

Jacyś jak to się może zbijac?  To olej by to wyciągnął, tam jest gwint

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v