Skocz do zawartości

Pytania o zaczepy w C360 dla nowicjusza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, założyłem tutaj konto bo mam kilka pytań na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w instrukcji obsługi.

 

1. Mam przy podnośniku belkę polową z otworami, przeglądając internet i instrukcję wyczytałem że przy podczepianiu przyczep warto podnośnik podnieść do góry i założyć belkę nad hakiem przyczepy aby w razie zakopania się dociążyć tył opuszczając podnośnik do dołu co wywrze nacisk na hak przyczepy i dociąży koła tylne. 

Ale po co w belce polowej jest aż tyle otworów? W ruskich ciągnikach można spotkać oryginalne zaczepy montowane na belkę polową, domyślam się że i w Ursusie podobnie ale instrukcja nic o takim zaczepie do belki nie mówi. Zakładając nawet że jest, to do czego taki zaczep na belce polowej się używa? Ma ona jakiś inny cel prócz dociążania?

 

2. Widziałem automatyczny zaczep w tym ciągniku do przyczep z jedną osią (nawet jeden z użytkowników na forum taki ma), dużo jeżdżę z takimi przyczepami i zdarza się podczepiać beczkowóz czy rozrzutnik. Warto go założyć do ciągnika bo na temat jego jest bardzo mało informacji i chyba jest mało popularny a jest do kupienia nawet nowy za około 200zł. Tylko nie wiem czy można kupić tą blokadę co go blokuje. Normalny zaczep pękł mi gdzieś na wybojach a był już spawany w innym miejscu więc muszę kupić nowy tylko myślę nad tym automatycznym i nie wiem który lepszy czy zwykły czy automatyczny.

 

3. Wie ktoś może jak naprawić te kulki w cięgnie dolnym? Mają bardzo duży luz, kulki są jeszcze dobre ale te obudowy są chyba wyrobione bo ktoś tam kiedyś już coś spawał ale i tak nic to nie pomogło. Z jednej strony w dobrej kulce jest taka jakaś podkładka z jednej strony co chyba usztywnia tą kulkę, da się ją dokupić to by może je przyspawał w te popsute?

 

Już więcej pytań nie mam. Dziękuje za odpowiedzi

Opublikowano

W 1 to belka polowa powinna być pod dyszlem przyczepy aby razie czego podnosząc podnośnik dociążyć traktor. To co ty napisałeś nic ci nie da, na logikę . Czasami ktoś ciąga na niej tą polską gwiazdówke, wtedy dziury są przydatne. Też zakłada się ją na ramiona tuz żeby nie latały na boki :) 2 zwykły moim zdaniem jest bardziej popularniejszy ją mam zwykły i chyba jest lepszy, ale nie wiem bo automatycznego nie posiadam ;) 3 nie wiem ale jakoś są się na pewno :D

Opublikowano

2. Automatyczny zaczep hitch często stosowany np. w Zetorze ma dużo zalet ale przede wszystkim nie musisz wychodzić z ciągnika aby podpinać maszyny i przyczepy zawieszane na tzw. dolny zaczep ( wystarczy zwolnić zapadkę, cofnąć pod ucho zaczepu i podnieść podnośnik co spowoduje poniesienie i zabezpieczenie zaczepu ). Szukaj używanego z Zetora tylko coś mi się wydaje że to 200 zł nie będzie kosztowało. Komplet to zaczep z mocowaniem plus przejściówka z haka na standardowe mocowanie. Takie zaczepy były montowane w standardzie do MF 255.

Na pozostałe pytania masz już dokładne odpowiedzi.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuje za odpowiedzi, byłem przekonany że dociążanie podnośnikiem właśnie wygląda od góry bo wtedy wywieramy nacisk na hak.

Jeśli chodzi o zaczep automatyczny to według katalogu od Ursusa w tym nowszym typie zaczepu można przełożyć sam "środek" czyli wyjąć listwę a wstawić hak a sam hak można kupić nowy za około 200zł. Problem chyba tylko z tą blokadą.

Był taki zaczep automatyczny w starszych C360 jak np. w C355? Bo chyba na stary tyl zaczepu dolnego nie ma możliwości go zamontowac.

 

Edytowane przez Alvera
Opublikowano (edytowane)

Nie było takiego zaczepu c-355 bo tam był mocniejszy i takich cudów na kijów nie było robione.Ja taki mam kompletny hitch  jest automatyczny pod warunkiem że cięgla dolne się odczepia na miejsce  cięgieł  blaszki do hitcha i do wieszaków mocowane za pomocą bolców  oraz zatrzask sterowany za pomocą Linki.Ogólnie ta automatyka polegała na tym że zwalniałeś zapadkę za pomocą linki podnośnikiem w dól i zaczep na dole jak podjechałeś pod dyszel podnośnik w górę i w tym momencie zwalniasz zatrzask i hitch zaskakuje i jeszcze podnośnikiem lekko w górę żeby mieć pewność że zaskoczył  i nie tylko do rozrzutnika ale do przyczep jednoosiowych które wytrzymują spore ładunki do 5 do 6 ton  bo ten zaczep wahliwy do 1,5 tony jest

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Ja bym na twoim miejscu zainwestował  w stary typ bo  części dostaniesz praktycznie od ręki  nie dzwoni nic nie lata jest bardziej sztywny a jak ci się zdarzy większe ciężary ciągać to nie będziesz musiał się przeczepiać, po drugie żeby mieć kompletny hitch to jest naprawdę spore wyzwanie bo nie ma prawie nigdzie zapadek oraz tych blaszek żeby on był zautomatyzowany.Ludzie starszej daty  głównie co pracowali SKR  PGR mówili że od c-355 jest wytrzymalszy i lepszy ogólnie c-355 jest wykonanym  ciągnikiem niż c-360 jak już w to wchodzimy.

Opublikowano

Tylko czy u mnie ten od C355 podejdzie bo mam "nowy typ" i z tyłu mam te uszy przykręcane na dwie śruby więc łącznie 4. W tej pokrywie wokół WOM nie mam więcej śrub a te stare zaczepy mają albo 4 albo nawet 10 śrub

Opublikowano

To chyba oczywiste że tego nowego typu musisz odkręcić  mocowania a cały ten duży wspornik starego typu przykręcić.Jest dużo zdjęć na internecie  tyłu ciągnika na bank znajdziesz z tym starym typem dwa są też katalogi i długość śrub też znajdziesz i kup twardość minimalnie 8,8 a gdzie większe 10,8 twardsza śruba nie  zaszkodzi.Ja za ciebie nie będe robił i podawał  jak na tacy bo wszystko jest dostępne  tylko trzeba chcieć  to ty masz zmieniać  udoskonalać.

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi, byłem przekonany że dociążanie podnośnikiem właśnie wygląda od góry bo wtedy wywieramy nacisk na hak.

 

 

 

W ten sposób podnosiłbyś tył ciągnika, zamiast go dociążać.

Opublikowano

To chyba oczywiste że tego nowego typu musisz odkręcić  mocowania a cały ten duży wspornik starego typu przykręcić.Jest dużo zdjęć na internecie  tyłu ciągnika na bank znajdziesz z tym starym typem dwa są też katalogi i długość śrub też znajdziesz i kup twardość minimalnie 8,8 a gdzie większe 10,8 twardsza śruba nie  zaszkodzi.Ja za ciebie nie będe robił i podawał  jak na tacy bo wszystko jest dostępne  tylko trzeba chcieć  to ty masz zmieniać  udoskonalać.

Zgadza się, ale nie chodzi mi o montaż tylko o ilość śrub w tym korpusie przez którą przechodzi wałek WOM. Te stare zaczepy w tym korpusie wokół wałka WOM mają od 6 do 10 otworów na śruby do zaczepu starego typu a u mnie jest tylko 4 które trzymają wieszaki nowego typu. Więc u mnie ta obudowa zaczepu będzie się trzymała tylko na 4 śrubach stąd nie wiem czy to wytrzyma skoro w starszych było ich więcej.

Opublikowano

Duże różnice są miedzy zaczepem od 4011 a c355.C355 ma dane po skosie wzmocnienia oraz gdzie otwory są listwa jest dana wyżej i lepiej się rozkłada ciężar po moście.Dzięki za zdjęcie  Izydor.Bears  wspominał o zmianach ale nigdy  tym się nie interesowałem 

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedź. Zaczep dolny udało mi się kupić za "normalne" pieniądze, w stanie dobrym,  Jedynie lekko czop wyrobiony oraz otwór w obudowie zaczepu ale wszystko do naprawienia.

Cięgła dolne można zregenerować wymieniając przeguby wraz z kawałkiem cięgła do "wspawani" w miejsce starych. Taka końcówka z przegubem  u mnie kosztuję 20zł. Tego się dowiedziałem od sprzedawcy ze sklepu.

Jeydnie co to brakuje mi zaczepu na belkę oraz samej belki która już się nie nadawała do niczego, nie wiem dlaczego tak nagminnie się wyginają, przecież to kawał metalu.

Opublikowano

Bo jak ciągasz powyżej 300 kg to się wygina.Belka to jest żeby coś podczepić a nie ciągać  czy nią dociążać tył ciągnika.Te przeguby wspawania za 20 zł nie można się spodziewać nic dobrego  bo wsio import 

Opublikowano (edytowane)

np gdy ciągniesz drzewo w kawałku to jak podniesiesz belkę zahaczy o linkę i tył dociążysz. Gdzieś widziałem skrzynie transportowe zaczepiane na belkę i np ładowacz na tył ciągnika

Edytowane przez zaku1990
Opublikowano

Panowie czy moze mi ktos zrobic zdjecie zaczepu dolnego od c355 i tego sworznia pod skrzynia? Jak to u was wyglada bo ja musialem zmienic zaczep i okazuje sie ze cos jest nie tak...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PAATRYKK5
      koledzy czy ta szyba:
      http://allegro.pl/szyba-tylna-c-360-kabina-sokolka-st-34-i1440306806.html
      będzie pasowała do tej kabiny:
      http://www.bankfotek.pl/view/890742
      ta kabina wszystkie szyby ma w osobnych ramkach przykręcanych do głównych ram kabiny
    • Przez tomb2
      Poszukuje w trbie pilnym sybole lakierów do C-360 Głównie chodzi mi o zółty ktorym malowane były blachy. Jakby ktoś miał jeszcze symbol siwego (blok silnika) i kremowego (felgi) Będe bardzo wdzięczny.
      Pozdrawiam
    • Przez tomb2
      A więc szukam jakiejś nowej kabiny do mojej 60-tki teraz mam takie zerdzewiałe blaszane starocie więc czas na nowe blachy. Nie będę pakował w c-360 niewiadomo jakiej kasy ale może macie jakieś spostrzeżenia na temat rzemieślniczych kabin, na co zwrócić uwage jakich unikać ?
       
      Lekko zejde z tematu jaki kolor C-360 preferujecie ? Bo nowe blachy muszą być pomalowane oczywiście żółty czy czerwony
       
      Temat dotyczący starszych kabin:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/31223-stare-kabiny-wygluszanie-starszych-kabin/
    • Przez Logan93
      Witam. Nie wiem czy dokładnie powinien się ten temat znajdować.
      Potrzebuje wymiary lub link do uszczelek do kabiny Ursusa 4011 typu ORZESZEK. Kupiłem niedawno traktorek bez kabiny i postanowiłem odbudować go do oryginalnego stanu. Zakupiłem i kabinę i drzwi lecz niestety są bez uszczelek. 
    • Przez Celownik07
      Jak osiagnac taka wysokosc siedzenia jak na zalaczonym obrazku- to jest "fabryczna" wysokosc? Aktualnie u mnie lezy na plecaku a nie widze mozliwosci jakiejkolwiek regulacji. Dzis troche tam podlubalem : sworznie( te grube)  troche zpracowane ale nie jakos drastycznie- fabrycznie poblokowane, tulejki kompletne, sprezyny nie wyciagniete. Szukam jakiegos punktu zaczepienia od czego zaczac remont by osiagnac to co na zdjeciu. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v