Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

 

Mam taki problem w mf 6180, mianowicie wszytko działa prócz przebijania biegów szosowe/polowe.

Wykluczamy usterkę mechaniczną, wszytko sprawdzone.

Przewody czujnik przebicia---->moduł sprawdzone, moduł----> cewka również są ok., czujnik przebicia ok, elektrozawór ok. 

 

Sprawa wygląda tak, po odpaleniu ciągnika nie świeci się żółw(ale tak było w sumie zawsze) skrzynia jest na żółwiu, po próbie przebicia nic się nie dzieje, czasami ale to naprawdę trzeba sie postarać wbiję na tego zająca(zapala się zając i skrzynia przebija się ładnie) utrzymuje się zając, ponowne przebicie na żółwia bez najmniejszego problemu ale na zająca znów problem, praktycznie nieosiągalne.

 

Napięcie na przewodach cewki (cewka wypięta), utrzymuje się jakoś 0,4V i teraz tak, w czasie próby przebicia widać że impuls z czujnika do sterownika wchodzi bo napięcie na cewce rośnie do ok 1,7V , znów przebijamy i spada do 0,4 i tak analogicznie (czyli sterownik "zmienia" stan na wyjściu), ale jest to losowe przy jednym odpalaniu jest tak, przy drugim wgl nie reaguje.

 

Wygląda na to jakby nie miał "styku" na vcc akurat od tej sekcji (żółw/zając) albo jest delikatne przejście bo "jakieś tam skoki napięc są "

 

Teraz takie pytanie, czy jeżeli reszta cewek smiga ok, to wygląda ,że akurat ta ostatnia (czyli wyżej wymieniona  ) albo każda z osobna  ma zasilanie +12V z innego pinu lecz akurat od zasilania (chyba tranzytora żółw/zając) się gdzieś upalił/przetarł . Wydaje mi się to mało prawdopodobny taki podział na piny zasilające, chociaż jest to w sumie może w celu zabezpieczenia, że jedno zwarcie nie wypali wszystkiego lecz tylko daną sekcje.

 

Wie ktoś może coś na ten temat jak to wygląda z tym zasilaniem ?, będę naprawdę wdzięczny !  

 

Kolejne pytanie, kontrolki informacyjne żółw/zając na jakiej zasadzie są one załączane, (pomiar napięcia na cewce ? 12v zapala zająca GND  żółwia? ) czy moduł wystawiając na cewke 12v automatycznie odpala jeszcze jakiś stan na innym pinie w celu zapalenia kontrolki? (mało prawdopodobne ponieważ wtedy by mi się na pulpicie zmieniały kontrolki ale tego nie robią wiec pierwsza opcja bardziej prawdopodobna) Ktoś coś ? :)

 

I jeszcze jedno i ostanie pytanie :D Z tego co wyczytałem na forum, moduł zabezpiecza przed przełączeniem na żółwia przy zbyt wysokiej prędkości ciągnika, są jeszcze jakieś inne zależności czy tylko to ? Jeżli tylko to, to czujnik prędkości jaki sygnał podaje na "swoim wyjściu", jest to typowy on/off indukcyjny, czy jakaś  analogówka (wątpię bo tylko 2 przewody ale kto pyta nie błądzi :D), pytam bo jak się nie dojdzie co boli ten sterownik to machnę chyba jakiś prosty sterowniczek specjalnie dla tej sekcji mosfet/mosfety(jeżeli konieczne zwieranie do masy przy żółwiu + jakiś mały procek i pod ten czujnik prędkości bym się wpiął jeszcze na wszelki wypadek... (ja będę pamiętał ale ktoś może próbować przebić :D

 

 

Panowie z góry wielkie dzięki, mam nadzieję, że jakoś damy radę. 

 

ps, tak czytałem inne tematy :D

 

Pozdrawiam ! 

 

 

Właśnie rozebrałem moduł, nic szczególnego "wypalonego :D" nie widać, lecz są tam jakieś dziwne układy (chyba zalanych mosów, pewnie nie do dostania .. ), Możliwe cze w takim scalonym układzie mógł paść jeden mosfet akurat od tej cewki ? ale znów jeżeli padł to dlaczego czasami.... przełączy.. jak mosy zdychają to już na amen a nie.. coś z zasilaniem tego musi być albo to jakiś dziwny układ ..     

 

 

Edytowane przez patrykt25
Opublikowano (edytowane)

Żółw Ci nie świeci bo w zegarach nie ma kontrolki od żółwia. Jest tylko kontrolka od zająca, a obok jest ślimak ( biegi pełzające )

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Z tego co pamiętam, sam moduł kosztuje ok. 400zł, no i jak oddasz do naprawy to z 700zł wyjdzie lekko. Jeżeli potrafisz sam to weź sam moduł i sobie sam wymienisz. Ktoś tu podał numer telefonu do Pana który się tym zajmuje, zadzwoń bardzo przystępny, dogadacie się :)

 

Ja osobiście robiłem obejście na Atmedze 8/16(nie pamiętam) , dwóch mosfetach i chyba nawet bez drivera się obeszło, ładowane były zwykłym smd BCxxx. Nie było czasu się bawić w wpinanie pod czujnik prędkości wiec zrobiłem tak : kiedy trzymasz dźwignię w celu przebicia pol/szos to miga kontrolka na pulpicie przez ok 7s po czym dopiero wtedy następuję przebicie skrzyni, każde puszczenie zeruje odliczany czas. Takie zabezpieczenie przed przypadkowym przebiciem, koszt to nie wiem 50-100zł max. Aaaa jakbyś tak kombinował to pamiętaj o jakimś kondensatorze na wyjściu i to sporym bo ten elektromagnes przy wyłączeniu potrafi ostro cofnąć i mosy pójdą... u mnie filtr DC zdał egzamin.             

Opublikowano

Ja w 6140 też miałem problem ze zmiana polowe szosowe. Powód był jak sie okazało prosty. Czujnik był na zbyt grubej podkladce i nie zawsze sie udawalo go uruchomić. Wymiana na cieńsza pozwolila głębiej wkręcić czujnik i już jest ok. Pozdrawiam

Opublikowano

 

Witam, mam taki problem przy MF 6180 nie działa opuszczanie ani podnoszenie podnośnika.Po wymianie włącznika sterowania podnośnikiem przez dzień było dobrze , następnego dnia znów zero reakcji na włącznik Wyjścia na hydraulike są sprawne..Z góry dzięki za odpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v