patrykt25

Members
  • Ilość treści

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O patrykt25

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 08/23/1994

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Jeszcze jedno pytanie, koło pasowe to pierwsze czyli do napędu alternatora itd. jest w połowie grubsze, czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego tak jest ? Nie jest to na pewno funkcja tłumika drgań a bardziej jakby przeciwwaga, czyżby wał był wyważany razem z kołem pasowym, tylko tutaj też dziwne bo wał jest symetryczny ? Pytam ponieważ przysłali mi już jakiś zamiennik i jest odlane całe z takiej samej grubości.
  2. Z czystej ciekawości, może ktoś to przerabiał lub ma dostęp do jakiegoś katalogu, za każde info będę wdzięczny
  3. Witam, Mam pytanie odnośnie hamulców "nowego typu" , w sklepie internetowym znalazłem jakieś tarcze hamulcowe które w nazwie miały" t25 nowy typ". Następnie poszukałem i znalazłem rozpierak hamulcowy też niby pod t25, coś na styl stosowanych w mtz. Czy orientuje się ktoś jak jest z przejściem na nowy typ, bo z tego co widać tarcze są na wieloklinie, a oryginalny bęben jest na klinach, wiec albo była inna półoś albo stosowana jakaś nakładka/tuleja ? https://www.olx.pl/d/oferta/tarcza-rozporowa-hamulca-docisk-rozpierak-t25-t-25-nt-t35-leda-CID757-IDMEmYO.html https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/t-25/hamulce/tarcza-hamulca-t-25-nt.html Pozdrawiam,
  4. Z tego co pamiętam, sam moduł kosztuje ok. 400zł, no i jak oddasz do naprawy to z 700zł wyjdzie lekko. Jeżeli potrafisz sam to weź sam moduł i sobie sam wymienisz. Ktoś tu podał numer telefonu do Pana który się tym zajmuje, zadzwoń bardzo przystępny, dogadacie się Ja osobiście robiłem obejście na Atmedze 8/16(nie pamiętam) , dwóch mosfetach i chyba nawet bez drivera się obeszło, ładowane były zwykłym smd BCxxx. Nie było czasu się bawić w wpinanie pod czujnik prędkości wiec zrobiłem tak : kiedy trzymasz dźwignię w celu przebicia pol/szos to miga kontrolka na pulpicie przez ok 7s po czym dopiero wtedy następuję przebicie skrzyni, każde puszczenie zeruje odliczany czas. Takie zabezpieczenie przed przypadkowym przebiciem, koszt to nie wiem 50-100zł max. Aaaa jakbyś tak kombinował to pamiętaj o jakimś kondensatorze na wyjściu i to sporym bo ten elektromagnes przy wyłączeniu potrafi ostro cofnąć i mosy pójdą... u mnie filtr DC zdał egzamin.
  5. Uszkodzony zespół "tranzystorów" jakby ktoś kiedy miał podobny problem
  6. Witam, Mam taki problem w mf 6180, mianowicie wszytko działa prócz przebijania biegów szosowe/polowe. Wykluczamy usterkę mechaniczną, wszytko sprawdzone. Przewody czujnik przebicia---->moduł sprawdzone, moduł----> cewka również są ok., czujnik przebicia ok, elektrozawór ok. Sprawa wygląda tak, po odpaleniu ciągnika nie świeci się żółw(ale tak było w sumie zawsze) skrzynia jest na żółwiu, po próbie przebicia nic się nie dzieje, czasami ale to naprawdę trzeba sie postarać wbiję na tego zająca(zapala się zając i skrzynia przebija się ładnie) utrzymuje się zając, ponowne przebicie na żółwia bez najmniejszego problemu ale na zająca znów problem, praktycznie nieosiągalne. Napięcie na przewodach cewki (cewka wypięta), utrzymuje się jakoś 0,4V i teraz tak, w czasie próby przebicia widać że impuls z czujnika do sterownika wchodzi bo napięcie na cewce rośnie do ok 1,7V , znów przebijamy i spada do 0,4 i tak analogicznie (czyli sterownik "zmienia" stan na wyjściu), ale jest to losowe przy jednym odpalaniu jest tak, przy drugim wgl nie reaguje. Wygląda na to jakby nie miał "styku" na vcc akurat od tej sekcji (żółw/zając) albo jest delikatne przejście bo "jakieś tam skoki napięc są " Teraz takie pytanie, czy jeżeli reszta cewek smiga ok, to wygląda ,że akurat ta ostatnia (czyli wyżej wymieniona ) albo każda z osobna ma zasilanie +12V z innego pinu lecz akurat od zasilania (chyba tranzytora żółw/zając) się gdzieś upalił/przetarł . Wydaje mi się to mało prawdopodobny taki podział na piny zasilające, chociaż jest to w sumie może w celu zabezpieczenia, że jedno zwarcie nie wypali wszystkiego lecz tylko daną sekcje. Wie ktoś może coś na ten temat jak to wygląda z tym zasilaniem ?, będę naprawdę wdzięczny ! Kolejne pytanie, kontrolki informacyjne żółw/zając na jakiej zasadzie są one załączane, (pomiar napięcia na cewce ? 12v zapala zająca GND żółwia? ) czy moduł wystawiając na cewke 12v automatycznie odpala jeszcze jakiś stan na innym pinie w celu zapalenia kontrolki? (mało prawdopodobne ponieważ wtedy by mi się na pulpicie zmieniały kontrolki ale tego nie robią wiec pierwsza opcja bardziej prawdopodobna) Ktoś coś ? I jeszcze jedno i ostanie pytanie Z tego co wyczytałem na forum, moduł zabezpiecza przed przełączeniem na żółwia przy zbyt wysokiej prędkości ciągnika, są jeszcze jakieś inne zależności czy tylko to ? Jeżli tylko to, to czujnik prędkości jaki sygnał podaje na "swoim wyjściu", jest to typowy on/off indukcyjny, czy jakaś analogówka (wątpię bo tylko 2 przewody ale kto pyta nie błądzi ), pytam bo jak się nie dojdzie co boli ten sterownik to machnę chyba jakiś prosty sterowniczek specjalnie dla tej sekcji mosfet/mosfety(jeżeli konieczne zwieranie do masy przy żółwiu + jakiś mały procek i pod ten czujnik prędkości bym się wpiął jeszcze na wszelki wypadek... (ja będę pamiętał ale ktoś może próbować przebić ) Panowie z góry wielkie dzięki, mam nadzieję, że jakoś damy radę. ps, tak czytałem inne tematy Pozdrawiam ! Właśnie rozebrałem moduł, nic szczególnego "wypalonego :D" nie widać, lecz są tam jakieś dziwne układy (chyba zalanych mosów, pewnie nie do dostania .. ), Możliwe cze w takim scalonym układzie mógł paść jeden mosfet akurat od tej cewki ? ale znów jeżeli padł to dlaczego czasami.... przełączy.. jak mosy zdychają to już na amen a nie.. coś z zasilaniem tego musi być albo to jakiś dziwny układ ..
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj