Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
patrykt25    0

Witam,

 

 

Mam taki problem w mf 6180, mianowicie wszytko działa prócz przebijania biegów szosowe/polowe.

Wykluczamy usterkę mechaniczną, wszytko sprawdzone.

Przewody czujnik przebicia---->moduł sprawdzone, moduł----> cewka również są ok., czujnik przebicia ok, elektrozawór ok. 

 

Sprawa wygląda tak, po odpaleniu ciągnika nie świeci się żółw(ale tak było w sumie zawsze) skrzynia jest na żółwiu, po próbie przebicia nic się nie dzieje, czasami ale to naprawdę trzeba sie postarać wbiję na tego zająca(zapala się zając i skrzynia przebija się ładnie) utrzymuje się zając, ponowne przebicie na żółwia bez najmniejszego problemu ale na zająca znów problem, praktycznie nieosiągalne.

 

Napięcie na przewodach cewki (cewka wypięta), utrzymuje się jakoś 0,4V i teraz tak, w czasie próby przebicia widać że impuls z czujnika do sterownika wchodzi bo napięcie na cewce rośnie do ok 1,7V , znów przebijamy i spada do 0,4 i tak analogicznie (czyli sterownik "zmienia" stan na wyjściu), ale jest to losowe przy jednym odpalaniu jest tak, przy drugim wgl nie reaguje.

 

Wygląda na to jakby nie miał "styku" na vcc akurat od tej sekcji (żółw/zając) albo jest delikatne przejście bo "jakieś tam skoki napięc są "

 

Teraz takie pytanie, czy jeżeli reszta cewek smiga ok, to wygląda ,że akurat ta ostatnia (czyli wyżej wymieniona  ) albo każda z osobna  ma zasilanie +12V z innego pinu lecz akurat od zasilania (chyba tranzytora żółw/zając) się gdzieś upalił/przetarł . Wydaje mi się to mało prawdopodobny taki podział na piny zasilające, chociaż jest to w sumie może w celu zabezpieczenia, że jedno zwarcie nie wypali wszystkiego lecz tylko daną sekcje.

 

Wie ktoś może coś na ten temat jak to wygląda z tym zasilaniem ?, będę naprawdę wdzięczny !  

 

Kolejne pytanie, kontrolki informacyjne żółw/zając na jakiej zasadzie są one załączane, (pomiar napięcia na cewce ? 12v zapala zająca GND  żółwia? ) czy moduł wystawiając na cewke 12v automatycznie odpala jeszcze jakiś stan na innym pinie w celu zapalenia kontrolki? (mało prawdopodobne ponieważ wtedy by mi się na pulpicie zmieniały kontrolki ale tego nie robią wiec pierwsza opcja bardziej prawdopodobna) Ktoś coś ? :)

 

I jeszcze jedno i ostanie pytanie :D Z tego co wyczytałem na forum, moduł zabezpiecza przed przełączeniem na żółwia przy zbyt wysokiej prędkości ciągnika, są jeszcze jakieś inne zależności czy tylko to ? Jeżli tylko to, to czujnik prędkości jaki sygnał podaje na "swoim wyjściu", jest to typowy on/off indukcyjny, czy jakaś  analogówka (wątpię bo tylko 2 przewody ale kto pyta nie błądzi :D), pytam bo jak się nie dojdzie co boli ten sterownik to machnę chyba jakiś prosty sterowniczek specjalnie dla tej sekcji mosfet/mosfety(jeżeli konieczne zwieranie do masy przy żółwiu + jakiś mały procek i pod ten czujnik prędkości bym się wpiął jeszcze na wszelki wypadek... (ja będę pamiętał ale ktoś może próbować przebić :D

 

 

Panowie z góry wielkie dzięki, mam nadzieję, że jakoś damy radę. 

 

ps, tak czytałem inne tematy :D

 

Pozdrawiam ! 

 

 

Właśnie rozebrałem moduł, nic szczególnego "wypalonego :D" nie widać, lecz są tam jakieś dziwne układy (chyba zalanych mosów, pewnie nie do dostania .. ), Możliwe cze w takim scalonym układzie mógł paść jeden mosfet akurat od tej cewki ? ale znów jeżeli padł to dlaczego czasami.... przełączy.. jak mosy zdychają to już na amen a nie.. coś z zasilaniem tego musi być albo to jakiś dziwny układ ..     

 

 

Edytowano przez patrykt25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrewk    77

Żółw Ci nie świeci bo w zegarach nie ma kontrolki od żółwia. Jest tylko kontrolka od zająca, a obok jest ślimak ( biegi pełzające )


_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykt25    0

Zgadza się kolego :D

 

Mój błąd nie rozróżniam ich :/ 

Edytowano przez patrykt25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykt25    0

Z tego co pamiętam, sam moduł kosztuje ok. 400zł, no i jak oddasz do naprawy to z 700zł wyjdzie lekko. Jeżeli potrafisz sam to weź sam moduł i sobie sam wymienisz. Ktoś tu podał numer telefonu do Pana który się tym zajmuje, zadzwoń bardzo przystępny, dogadacie się :)

 

Ja osobiście robiłem obejście na Atmedze 8/16(nie pamiętam) , dwóch mosfetach i chyba nawet bez drivera się obeszło, ładowane były zwykłym smd BCxxx. Nie było czasu się bawić w wpinanie pod czujnik prędkości wiec zrobiłem tak : kiedy trzymasz dźwignię w celu przebicia pol/szos to miga kontrolka na pulpicie przez ok 7s po czym dopiero wtedy następuję przebicie skrzyni, każde puszczenie zeruje odliczany czas. Takie zabezpieczenie przed przypadkowym przebiciem, koszt to nie wiem 50-100zł max. Aaaa jakbyś tak kombinował to pamiętaj o jakimś kondensatorze na wyjściu i to sporym bo ten elektromagnes przy wyłączeniu potrafi ostro cofnąć i mosy pójdą... u mnie filtr DC zdał egzamin.             

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepe96    11

Ja mogę dać namiary do osoby co zrb w cenie do 400 zł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    27

Ja w 6140 też miałem problem ze zmiana polowe szosowe. Powód był jak sie okazało prosty. Czujnik był na zbyt grubej podkladce i nie zawsze sie udawalo go uruchomić. Wymiana na cieńsza pozwolila głębiej wkręcić czujnik i już jest ok. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Case~Mf    0

 

Witam, mam taki problem przy MF 6180 nie działa opuszczanie ani podnoszenie podnośnika.Po wymianie włącznika sterowania podnośnikiem przez dzień było dobrze , następnego dnia znów zero reakcji na włącznik Wyjścia na hydraulike są sprawne..Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez stolarz02
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


    • Przez Krzysiek7
      Witam mam problem z MF 3095 przy podnoszeniu tura z ciężarem cały drży i jest takie uczucie jakby się rozłączała pompa ( pompa świeżo wymieniona bo było słabe ciśnienie ) czy to może być związane z komputerem pod kabina ?
    • Przez damianXXL
      Witam. 
      Mf 3060 dymi z odmy. Zaolejona również na wyjsciu. Oleju jest stan miedzy min/max. 
      W czym może być problem? Pierścienie już się kończą czy może zawory? Ciśnienia jeszcze nie badałem.
    • Przez RedPower
      Witam,
      zabrałem się za naprawę skrzyni biegów w mf 3065 ( 32x32) w celu wymiany zużytych synchronizatorów. Rozpołowiłem już traktor i zdjąłem dekiel w komorze w której znajduje się sprzęgło. Co dalej aby dobrać się dalej do skrzyni. Zielony element się cały rusza lecz nie chce wyjść.
      **************
      LINK DO RESZTY ZDJĘĆ: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2
      **************


    • Przez K100
      Moze komuś się przyda
       
      1-1.....Nie podłączony jeden z elektrozaworów.
      1-2.....Zwarcie w cewce elektrozaworu podnoszenia
      1-3.....Zwarcie w cewce elektrozaworu opuszczania
      1-5.....Problem z przełacznikami podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      1-6.....napiecie zasilania za wysokie (pow 18V)
      1-7.....zwarcie w obwodzie 9,5 Voltowym.
      1-8.....problem z przełącznikiem podnoszenia /opuszczania
       
      2-2....problem z czujnikiem pozycji
      2-3....problem z czujnikiem głębokości
      2-4....problem z potencjometrem maksymalnej wysokości.
      2-7....napiecie zasilania za niskie(poniżej.10V)
       
      3-1...problem z prawym czujnikiem draftu(bolec mocujący prawą dolną belke podnosnika.)
      3-2...problem z lewym czujnikiem draftu
      3-4...problem z potencjometrem predkosci opuszczania
      3-6...problem z potencjometrem intermixa(ten z gałką na panelu ze skalą od 1 do 6,najbliżej diody samodiagnostyki)
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.