Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...Piszę juz praktycznie w akcie desperacji bo już sam nie wiem co jest grane .Zachciało mi się wyremontować stary silnik perkinsa 3p .Po złożeniu wszystkiego oczywiście nowe klamoty tłoki ,korbowody ,głowica po remoncie mam słabą kompresje 15,17,15bar jak na diesla jest okropnie oczywiście start na samostart kupa dymu itp.Rozrząd,zawory na pewno dobrze bo robiłem juz to nie raz.Silnik prosty jak budowa cepa za przeproszeniem a ja stoję w miescu.Zrobiłem test olejowy wyszło na głowica-uszczelka ,zdjąłem głowice sprawdziłem na nafcie nawet 3min nie trzymała na zaworach.Głowica z powrotem do szlifierni ,przepychanki słowne ale zrobili jeszcze raz.Między czasie zalałem tłoki naftą na 4 dni nie puściło nawet trochę.Zadowolony z poprawioną głowicą i sprawdzoną przed założeniem naftą,założyłem inną uszczelke z aluminiowymi obrzeżami i jakie zdziwienie było moje że kompresje miałem po 10bar na każdym tłoku-ręce opadły.Znowu próba olejowa i głowica-uszczelka no i znowu z ciągam głowice sprawdziłem znowu nafta i trzyma.Wróciłem z powrotem do uszczelki miedzianej no i jestem w momencie wyjścia 15,17,15bar,czyli tamta uszczelka była wyższa, nie mam już sił ani koncepcji w co mam kopnąć.proszę nie piszcie o rozrządzie bo to jest tak proste że aż boli tak samo zawory.Zastanawiam sie czy korbowód nie jest krótszy bo to jest jedyny element który nie porównałem ze starym,chociaż tłoki ładnie szły do samej góry a innych wymiarów nie ma.Może doradzicie jak mogę jeszcze coś sprawdzić bo nie mam już pomysłu na to.Zostało mi jeszcze chyba zabrać głowice do innego zakładu.

Opublikowano

Przecież napisał, że tłoki nafte trzymały 4 dni..
A odnośnie tych "profesjonalnych zakładów" na podwalinach dawnych POM ów i TOR ów, to też pozostawiają wiele do życzenia..

Opublikowano

Zawsze zastanawiałem się po co ludzie odpowiadają na tematy jak nie mają nic do powiedzenia..po co gadka z tym młoteczkiem.Opisałem wszystko u góry wał był szlifowany,korbowody,tłoki wymieniane,głowica regenerowana wszystko poskładane jak ma być a jednak nie jest.Zauważyłem że po wymianie uszczelki na miedzianą to między starą a miedzianą jest róznica 0,3mm a dało 5bar.Długo sie zastanawiałem co to może być wychodzi mi że jest jakaś róznica na klamorach a jeżeli tłok sprawdzałem na wysokośc to został mi tylko korbowód który nie sprawdziłem bo innych nie ma.Widocznie silnik z lat 60 i jeszcze licencja może być różnica.Nie będę gdybał bo wiadomo że to trzeba sprawdzić najlepiej jakież dane z wymiarami to bym porównał z orginałem bo jeszcze mam te klamoty.

Opublikowano

Sorki za wypowiedź z młoteczkiem ale jak widze to często ludzie tak właśnie wymieniają te tuleje a potem płaczą że kompresji nie ma, było juz kilka takich tematów i okazało się że właśnie tak było robione więc z góry zadałem takie pytanie.

Opublikowano

bo oni maja zetory, chyba zauwazyles juz ze to dzial czeski- a tam bez mlotka sie nie obejdzie- a nie jakies pozal sie boze perkinsy , sam po 4 remontach w 10 lat sprzedalem 3p handlarzom. i to dwoch w profesjonalnym zakladzie, z tego jednym udanym.

 jesli kupiles indyjskie lub pakistanskie podroby to sie niedziw ze nie dziala, kopcenie wskazuje na problem z rozrzadem lub pompa wtryskowa, zostaw w koncu ta glowice bo niedlugo od szlifowania sie zedrze.

wstaw w odpowiedni dzial i bedziesz mial wiecej porad

Opublikowano

Jaka pompa i rozrząd jak pisze że nie ma dobrej kompresji.Najlepiej jakby ktoś z was miał korbowód z mf3 i tłok 91,48 w domu i podał mi wymiary byłbym wdzięczny.

Opublikowano

czy tłoki takie same  denko , grubość uszczelki ,sam piszesz że różnica 5 bar więc jeszcze cieńszą, próbuj  zmierzyć przestrzeń między tłokiem a głowicą i porównaj z danymi  , w perkinsie jest jeszcze problem z podpartymi zaworami czy na 100% jesteś pewny że jest ok bo jak sam opisujesz testy pokazują na głowicę ,często głowice po remoncie do tego silnika mają właśnie taki problem.

 

nie normalnością jest tylko to że robiłeś ten silnik x razy i jest taki prosty i tak prostej sprawy nie potrafisz zlokalizować ,a może pytasz w czyimś imieniu

Opublikowano

ten "fachman" w lesie robi jeszcze remonty czy go klienci pogonili-niestety jeden remont u niego robilem, gwarancje daje tylko na pol roku a po 7 m zaczal nawalac,

Opublikowano

Jeszcze raz... bo zrobiłem błąd (Zrąbałem mad.png) popatrzcie na ten link http://allegro.pl/nowy-tlok-perkins-mf-3-q91-48mm-plaski-sworzen-i5373933666.html ...wymiar KH-46 a ja mam w starym 41,5mm.Tylko że jak się zastanowie to jest 3,5 mm różnicy ale dla tłoka który teraz powinien iść wyżej a ja mam niższą komresję więc jeszcze musi być różnica na korbowodzie która kompensuje to ..Muszę znać wymiary korbowodu żeby to wszystko dodać i będę w domu.Tak myślałem ze jest różnica między starym na licencji silnikiem a nowymi częściami.Jakby komuś leżał taki korbowód z dzisiejszych czasów niech mi poda wymiary.

Opublikowano

kolego bajki opowiadasz po .pierwsze

 

1. to nie jest 3,5 tylko 4,5mm

2    .4.5mm różnicy to nie wiem jakim sposobem to złożyłeś że pasuje coś tu nie gra a opowiadasz że naprawiasz nie jeden ,to widać od razu gołym okiem.

Opublikowano

A czy po remoncie dałeś troche oliwki na każdy tłok ? gdy pierścienie są suche to nie będziesz miał kompresji ale to powinienieś wiedzieć skoro robisz to niepierwszy raz.

Opublikowano (edytowane)

Zgubiła mnie pewność.... że to musi być to samo a po złożeniu tłoki szły prawie do samej góry,oczywiście jakieś 2mm przed płaszczyzną bloku-tak pamiętam,nie widziałem większej różnicy jak z orginałem, 4,5mm na pewno bym zauważył .Sam do tego doszedłem także nie jedzcie po mnie.Na razie mam dogadane do sprawdzenia wymiarów nowego korbowodu,żeby nie rozbierać silnika bo jak się trochę zagrzeje w miarę chodzi, chociaż ja wiem że jest żle.Jak dodam rozmiary to będę wiedział jaka jest róznica na całej długości korbowód,tłok z orginałe.

 

.....oczywiście że 4,5mmm miałem

kartkę z wieloma wymiarami i tak wyszło.

Edytowane przez angy22
Opublikowano (edytowane)

podpowiadałem zmierz odległość tłok głowica tego wymiaru nie podałeś

 

a to że piszesz że tłok dochodził 2mm przed płaszczyzną to tu masz już wszystko , 2+4.5=6,5 mm to tak jak na budowie 65cm  co daje mniej zasysanego powietrza ,komora sprężania powiększona o jakieś ponad 2mm skoku , przy tym automatycznie przestawione fazy rozrządu ,brak pełnego wydechu kopci itd,

Edytowane przez autoostrowski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v