Skocz do zawartości

Łożyska samonastawne w obudowie - czy jest sposób na ich ściąganie bez uszkodzenia?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Pytanie jak w temacie - jakie macie sposoby na ściąganie łożysk w tych blaszanych skręcanych obudowach? Istnieje jakiś specjalny ściągacz aby je ściągnąć bez uszkodzenia? Bo ja za chiny nie mogę ich ściągnąć - żaden ściągacz nie podchodzi 

Opublikowano

Kiedyś robiłem ściągacz samoróbka dwa ceowniki pod spód, dwa na górę, skręcone obie  pary śrubami a w tych na górze naspawana tuleja z gwintem czy jakoś tak. Ale słabo szło i trochę tym ściągaczem, trochę młotem jak było naprężone i jakoś poszło. A w podajniku kłosowym czy ziarna w bizonie to normalnie waląc w oś wybiłem ją z tego łożyska, ale to już słabo pamiętam jak to poszło, jak to później złożyłem nie pamiętam, tylko tyle że samym młotem sobie poradziłem. 

Opublikowano

Dokładnie jak @ovi pisze te łozyska sa ze zwiekszonym luzem zakręcane takim pierścieniem który znowu blokowany jest śrubką na imbusa Jak sie tą śrubke odkręci pierścień się przekręca i zdejmuje i wtedy łożysko można ręką zdjąć Przynajmniej u mnie tak jest 

Opublikowano

To nie wiem ale u mnie tak nie było  Nawet jak rozwaliłem tą drugą obudowę i złapałem łożysko ściągaczem to łożysko mi pękło - tzn góra poszła a dół na wałku został Ale te łożysko było stare to miało prawo Ale próbowałem ściągać łożysko założone w tamtym roku i też nie zeszło - pociąłem je w końcu szlifierką Te zaciski z inbusem zeszły bez problemu 

 

 

Może z nowymi nie będzie problemu 

A jakie łożyska polecacie? Jaką firmę?

Opublikowano (edytowane)

Jak chodzi o łożyska to Koyo  z czystym sumieniem, kupowałem je za ciut niższą cenę jak FAG na które też nie mogę narzekać.Polskie u mnie w sieczkarni sezonu nie wytrzymywały na sieczkarni

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Bardzo ważnym elementem tego łożyska jest uszczelnienie którego tanie łożyska praktycznie nie mają a większość markowych nie wytrzymuje pracy w kurzu i pyle. Grimme fabrycznie zakłada łożyska INA z serii GYE...-KRR-B ma uszczelnienie przeciwpyłowe, okrutnie drogie ale po wymianie zapominasz o jego istnieniu.

Opublikowano

 

To łożyska samonastawne, aby je zdjąć nie jest potrzebny ściągacz, trzeba tylko poluzować zabezpieczenie( może być śruba dociskowa, pierścień mimośrodowy lub tuleja stożkowa) po poluzowaniu zwykle wystarczy lekko stuknąć młotkiem, aby poluzować jeśli trochę przyrdzewiało. Co do samych łożysk to tutaj najważniejsze, żeby kupić oryginały a nie jakieś podróby, niestety często zamiast jakości producenta markowego dostajemy produkt tylko oznaczony polskim logo. 

Przypominam, że logo FŁT ( Kraśnickiej Fabryki Łożysk Tocznych) zmieniło się kilka lat temu i obecnie pod starym logiem jest sprzedawany zwykły ordynarny chińczyk.

 

Aby zapewnić sobie najlepszą jakość można iść w dwa kierunki:

 

- albo kupić polskie łożyska ale z nowym logo najlepiej u oficjalnego dystrybutora, np: http://sklep.prema.com.pl/cat-32-kulkowe_samonastawne.html

 

- albo kupić tańszego chińczyka, ale takiego którego sprzedaje się jako chińczyka, a nie idzie jako podróbka, bo wtedy też jest jakaś znośna jakość. np:

http://www.prema.com.pl/katalogi/?category=&maker=iKWKe&lang=

 

 

 

Z mojego doświadczenia, używam Polskich łożysk z Kraśnika i są świetne, bez problemy wytrzymują po kilka lat, część na pewno kilkanaście. 

A na podróbki z małych sklepików trzeba uważać. 

 

 

Opublikowano

Te łożyska można zdjąć za pomocą odklejacza. Aby w przyszłości nie zapiekło się to montować na sucho bez smarowania wałka czymkolwiek. Po nasmarowaniu 1 rok i jest zapieczone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v