News
maroon

Łożyska samonastawne w obudowie - czy jest sposób na ich ściąganie bez uszkodzenia?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maroon    92

Witam 

Pytanie jak w temacie - jakie macie sposoby na ściąganie łożysk w tych blaszanych skręcanych obudowach? Istnieje jakiś specjalny ściągacz aby je ściągnąć bez uszkodzenia? Bo ja za chiny nie mogę ich ściągnąć - żaden ściągacz nie podchodzi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    1531

Kiedyś robiłem ściągacz samoróbka dwa ceowniki pod spód, dwa na górę, skręcone obie  pary śrubami a w tych na górze naspawana tuleja z gwintem czy jakoś tak. Ale słabo szło i trochę tym ściągaczem, trochę młotem jak było naprężone i jakoś poszło. A w podajniku kłosowym czy ziarna w bizonie to normalnie waląc w oś wybiłem ją z tego łożyska, ale to już słabo pamiętam jak to poszło, jak to później złożyłem nie pamiętam, tylko tyle że samym młotem sobie poradziłem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    48

przecíeż po odkręceniu nakrętki i cofnięciu lekko tej stożkowej tulej łożysko samo zejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    332

jak wyżej tylko zależy ile ptzepracowało to łożysko. Jak nie idzi poluzować zacisku to i tak łożysko do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    41

Dokładnie jak @ovi pisze te łozyska sa ze zwiekszonym luzem zakręcane takim pierścieniem który znowu blokowany jest śrubką na imbusa Jak sie tą śrubke odkręci pierścień się przekręca i zdejmuje i wtedy łożysko można ręką zdjąć Przynajmniej u mnie tak jest 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    92

To nie wiem ale u mnie tak nie było  Nawet jak rozwaliłem tą drugą obudowę i złapałem łożysko ściągaczem to łożysko mi pękło - tzn góra poszła a dół na wałku został Ale te łożysko było stare to miało prawo Ale próbowałem ściągać łożysko założone w tamtym roku i też nie zeszło - pociąłem je w końcu szlifierką Te zaciski z inbusem zeszły bez problemu 

 

 

Może z nowymi nie będzie problemu 

A jakie łożyska polecacie? Jaką firmę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    285

Jak chodzi o łożyska to Koyo  z czystym sumieniem, kupowałem je za ciut niższą cenę jak FAG na które też nie mogę narzekać.Polskie u mnie w sieczkarni sezonu nie wytrzymywały na sieczkarni

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    260

Bardzo ważnym elementem tego łożyska jest uszczelnienie którego tanie łożyska praktycznie nie mają a większość markowych nie wytrzymuje pracy w kurzu i pyle. Grimme fabrycznie zakłada łożyska INA z serii GYE...-KRR-B ma uszczelnienie przeciwpyłowe, okrutnie drogie ale po wymianie zapominasz o jego istnieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam012    0

 

To łożyska samonastawne, aby je zdjąć nie jest potrzebny ściągacz, trzeba tylko poluzować zabezpieczenie( może być śruba dociskowa, pierścień mimośrodowy lub tuleja stożkowa) po poluzowaniu zwykle wystarczy lekko stuknąć młotkiem, aby poluzować jeśli trochę przyrdzewiało. Co do samych łożysk to tutaj najważniejsze, żeby kupić oryginały a nie jakieś podróby, niestety często zamiast jakości producenta markowego dostajemy produkt tylko oznaczony polskim logo. 

Przypominam, że logo FŁT ( Kraśnickiej Fabryki Łożysk Tocznych) zmieniło się kilka lat temu i obecnie pod starym logiem jest sprzedawany zwykły ordynarny chińczyk.

 

Aby zapewnić sobie najlepszą jakość można iść w dwa kierunki:

 

- albo kupić polskie łożyska ale z nowym logo najlepiej u oficjalnego dystrybutora, np: http://sklep.prema.com.pl/cat-32-kulkowe_samonastawne.html

 

- albo kupić tańszego chińczyka, ale takiego którego sprzedaje się jako chińczyka, a nie idzie jako podróbka, bo wtedy też jest jakaś znośna jakość. np:

http://www.prema.com.pl/katalogi/?category=&maker=iKWKe&lang=

 

 

 

Z mojego doświadczenia, używam Polskich łożysk z Kraśnika i są świetne, bez problemy wytrzymują po kilka lat, część na pewno kilkanaście. 

A na podróbki z małych sklepików trzeba uważać. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    2

Te łożyska można zdjąć za pomocą odklejacza. Aby w przyszłości nie zapiekło się to montować na sucho bez smarowania wałka czymkolwiek. Po nasmarowaniu 1 rok i jest zapieczone.


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszStach
      Witam was serdecznie. Potrzebuję pomocy. Chciałem wymienić płyn chłodniczy w dominatorze 76 z silnikiem Mercedesa. Z chłodnicy spuściłem ok 10l. Ale śruba w silniku do spuszczania jest nie do ruszenia. Okrągła, pozbijana przecinakiem itd. W związku z tym, czy jest jakieś inne miejsce, żeby ten płyn z bloku spuścić? Nie wiem, jaki to płyn, jaki rodzaj. Wiem tylko, że jest gęsty, zielono niebieski, i na przeglądach nie mógł odczytać go refraktometrem. Inne bez problemu, a przy tym mówi, że wogóle nic nie widzi. Czy można go zmieszać w ciemno z jakimś innym koncentratem? Nie zważy się, czy coś? 
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Robert695
      Witam forumowiczów.
      Mam problem ze swoim dominatorem 86.w poprzednim sezonie wymieniłem pas jezdny do już plutna wyszły na górę.problem pojawia się i przed wymianą.Polega na tym że gdy przyspieszacz jest prawie na maxa to slazga mi się pas od jazdy.wariator mechaniczny ten na sprężynie obstawiam za sprawny.Chce przyjrzeć się hydraulicznemu.ale zeby na darmo nie rozbierać. To pytam czy ktoś wie jakie cisnienie powinno być podane na ten wariator.
      Na kołach widać że pad ciągnie cały czas brzegami, czyli tak jak ma być.
      Proszę o jakieś wskazówki.
       
    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez krzys14iek
      Witam, chcę wymienić Bizona na Claasa (na 150 ha Bizon trochę za mały). Myślę o Claasie 108s i chciałbym się o parę rzeczy zapytać kogoś kto posiada taki. Chodzi głównie o to czy taki o to kombajn posiada przyspieszacz (tj Bizon) i czy kombajn jest przystosowany do wysuwanych motowideł, i jakby była możliwość to mniej wiecej opisać sterowanie w kabinie, najlepiej na zdjeciu mniej wiecej co do czego służy. U mnie w okolicy nie znam nikogo kto ma takiego więc tutaj pytam. Chyba że jest ktoś z powiatu kościańskiego albo kawałek dalej to chętnie bym przyjechał obejrzeć taki kombajn. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.