Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jktuning

Alternator 30A do U 1224.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jktuning    18

Witam mam pytanie ile wytrzyma czeski altek 30A w ursusie 1224 bo chciałbym założyć jeszcze lampy robocze na przód a mam już radio lampy tył i całe orginalne oświetlenie. znajomemu poszła z dymem cała instalacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Witam mam pytanie ile wytrzyma czeski altek 30A w ursusie 1224 bo chciałbym założyć jeszcze lampy robocze na przód a mam już radio lampy tył i całe orginalne oświetlenie. znajomemu poszła z dymem cała instalacja.

Tak na granicy zapotrzebowania, cały czas nie palą sie wszystkie żarówki, stop, kierunki i inne odbiorniki chwilowo, przydałby się mocniejszy. Lampy robocze podłącz poprzez przekaźnik i nie będą obciązac dodatkowo instalacji oświetlenia. Jeśli masz amperomierz , to będziesz widział bilans prądu (do akumulatora, czy z akumulatora)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Trudno powiedziec ile wytrzyma bo to zależy od jego stanu obecnego, z czasem padną łozyska i szczotki. Ale nie wiem co to ma do założenia kolejnych świateł? On bedzie przy dużym poboże prądu pracował na max swojej wydajności. I jeśli pobór pradu bedzie wiekszy od jego mozliwosci to po prostu brakujacy prad bedzie płynął z akumulatora i sam akumulator nie bedzie ładowany. I to nie bardzo ma się do jego żywotności bo wcześnij padnie akumulator.

A dokładajac kolejne odbiorniki to pomyśl o zmianie przewodu od akumulatora do stacyjki na grubszy albo podwójny(dołóż kolejny), a do samych świateł puść nowe kable nie wykorzystuj używanych przewodów i napewno uchronisz instalacje od spalenia.

No i zgadzam sie z kolegą @zorzyk2 :) że przydał by sie mocniejszy. I może nigdy nie będą ci sie świecic wszystkie żarówki na raz wiec może jakos da rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

to dla niego taka robota na granicy ;/ wiec lepiej daj pare groszy wiecej na mocniejszy zeby pozniej nie miec problemów jak ten padnie albo jak ci sie zrobi tak jak u kolegi


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Ale ja nie rozumiem co ma spalenie instalacji w ciagniku do małej wydajności alternatora. Skoro mały to mało amperów może dać , a więc bardziej niebezpieczny dla instalacji był by alternator dużej mocy. Może byc nawt 2kW alternator i jeśli instalacji sama w sobie jest sprawna to on nic jej nie zrobi. Ryzykowne jest montowanie dodatkowych odbiorników np. lamp halogenowych do oryginalnej instalacji, która nie była przewidziana na takie modyfikacje i na takie obciazenie i dla tego może się sfajczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×