Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ostatnio zastanawia mnie fakt ,czy byla by mozliwosc aby zwiekszyc elastycznosc ciagnika  ursus c-380(2016rok),? Chodzi o to zeby nie był taki mulowaty w dolnym zekresie obrotow przy ciezkich pracach? Przy pray z turem ciagnik chodzi elegancko ale jesli chodzi o inne prace typu 2 przyczepy w transporcie , startowanie  z obciazeniem z miejsca itp to ciagnik wydaje sie ospaly i niemrawy. Silnik to  PERKINS 1104D IIIA turbo 4,4 litra.

Opublikowano

żeby to było stare 80KM to by jechało... nie raz i nie dwa ludzie narzekali na brak mocy w swoich nowych maszynach... w któreś gazecie było jak to gościu kupił nowy tej samej mocy co stary i tego samego pługa z taką samą prędkością nie pociągnął

Opublikowano

Bo stare 4 gary miały duża pojemność i moment był dostępny pewnie niżej a nowe co raz mniejsza pojemność a większa moc najlepiej wsadzić 10 sprężarek i 3 garow zrobić ze 120 km albo i lepiej

Opublikowano

Wielkich cudów nie zdziałasz, taka jest cena nowych norm emisji spalin i downsizingu (choć ten silnik i tak jest wyjątkowo duży jak na swą moc).

Jak ma egr to zaślepienie trochę pomoże na niższych obrotach( podobny jest temat na forum przy zetorze).

Mam c 360 i proximę, staruszek z przyczepą rusza praktycznie z jałowych(ciągał kiedyś przez lata 2 x d-47)

a zetor jest słaby na niższych obrotach. 

Czekaj na koniec gwarancji i kombinuj jeśli chcesz

Opublikowano

Ale pierdoły wypisujecie. 

Ten Perkins ma aż 4,4 l ( na 75 KM to aż).

Spokojnie można zwiększyć moc do 110 KM a dzięki takiemu zabiegowi wzrośnie moment obrotowy o ok 100 Nm a to już coś.

Jedyne pytanie to czy wytrzyma przeniesienie napędu.

Akurat ten Ursus ma tą przewagę nad Majorem i innymi podobnymi mocą że ma dużą pojemność.

Opublikowano

Wysoko obrotowy silnik Perkinsa i wszystko jasne, moim zdaniem zwiększenie mocy nic nie da na tą dolegliwość, musisz po prostu go kręcić w okolice najwyższego momentu obrotowego, pewnie około 1600 obr/min albo nawet więcej.

Opublikowano

w porownaniu do starych modeli ursusa to ten ciagnik jest naprawde ospaly nie chodzi mi o to ze oczekuje od niego ze bedzie mial uciag jak lokomotywa(bo wiem ze ma tylko 75koni) tylko chcialbym zeby byl troche elastyczniejszy bo gdyby go porownac do starych 80. to nie ma on wogole startu do nich. Wiem ze ciezko je razem zestawic bo pomimo podobnej mocy to wszystkim innym sie roznia(gabarytami, masa ,przelozeniami, itd). Ciagnik jako pomocnik z turem sprawdza sie super jest oszczedny , bardzo zwrotny itp. ale zastanowil bym sie gdybym mial mu zaczepic trojke obrotowa sprobowac zaorac jeden kawalek trzeciej klasy(glina glownie).

Gadalem z dilerem i stwierdzil ze mozliwosci jest kilka zeby to zmienic ale nie predzej jak po gwarancji.

Opublikowano
@Salisbur - sam jesteś wysokoobrotowy. Średnia prędkość dla max. momentu obrotowego w większości tego typu silników diesla to 1400-1600 obr. Moc max. jest przeważnie w granicach 2000-2200 obr/min. Silnik zmulony na potrzeby norm. Wystarczy wgrać nową mapę jak kolega wyżej wspomniał i zapomnieć o braku elastyczności.
Opublikowano

Wgrać nową mapę :lol: Jak to jest zwykły mechaniczny silnik...

Po pierwsze to dotrzyj najpierw ten ciągnik, zrób z 600/700 mth i sie poprawi. Swoim 675 nie mogłem na 2 z prasą ruszyć bez gazu w podłodzę, a teraz idzie jak szatan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mrugolek
      Witam. Od jakiegoś czasu podczas ruszania pod obciążeniem ale i czasem na pusto gdy puszczam sprzęgło to szarpie i słychać zgrzyt. Co może być przyczyną ? Mam nagrany film ale nie mam jak go tutaj wstawić.
    • Przez flywin
      Witam czy URSUS 10014 H jest już na common rail? czy dalej na Pompo wtryskach
       
      otóż bo waham się miedzy URSUS 10014 H a Belrarusem 1025.4
      Belarus ma na 100% common rail BOSH'a
       
      różnica $ 10k PLN Belarus tańszy
       
      Druga rzecz jak jest z dostępnością cześći cenowo do URSUS 10014 H
      jak ogólnie one się sprawują czy jest sens w ogóle zawracać sobie gitary o URSUS 10014
      Jak się sprawują te Silniki Perkinsa? spalanie itd.
    • Przez Maciejk
      Witam wszystkich, odkręcałem pompę wtryskowa w c 360 3p i gdy zakręciłem wyrobiłem gwint w bloku silnika na 1 otworze macie może jakieś pomysły jak to naprawić, czy jest potrzeba to naprawiać?
    • Przez kalwas9710
      Witam, 
      Posiadam ursusa c-385 z Lublina jako ciągnik główny na gospodarstwie. Maszyna ma 8 lat i przepracowane niemal 4000mth. Ostatnio dość często zaczęło mi użrywać linkę od sprzęgła, sprzęgło wciska się ciężko, a gdy naciskam pedał słychać jak coś przy sprzęgle piszczy. Ciągnik jest wyposażony w ładowacz czolowy i w ładowaczu zrobił pewnie 3/4 tych godzin, które ma nakręcone więc sprzęgło było dość często używane. Pytanie jest następujące, co mogło się zepsuć? Ja obstawiam łożysko wyciskowe i docisk. Oraz drugie pytanie jakie sprzęgło do niego zakupić?(chciałbym znac cenę)
      Dodam, że ciągnik jest z silnikiem Perkins IIIB.

    • Przez HISZPAN
      Witam,
      potrzebuję tabliczkę z przedniego mostu żeby zamówić łożysko, uszczelniacz i inne rzeczy do zwolnicy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v