SZMEKK

Zwiekszenie elastycznosci ciagnika

Polecane posty

SZMEKK    21

Witam ostatnio zastanawia mnie fakt ,czy byla by mozliwosc aby zwiekszyc elastycznosc ciagnika  ursus c-380(2016rok),? Chodzi o to zeby nie był taki mulowaty w dolnym zekresie obrotow przy ciezkich pracach? Przy pray z turem ciagnik chodzi elegancko ale jesli chodzi o inne prace typu 2 przyczepy w transporcie , startowanie  z obciazeniem z miejsca itp to ciagnik wydaje sie ospaly i niemrawy. Silnik to  PERKINS 1104D IIIA turbo 4,4 litra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    727

wiesz nie spodziewaj sie ze bedziesz jechał z dwoma przyczepami ciagnikiem 80konnym plynnie i ze nie bedzie mulowaty, szczegolnie w 4 cylindrach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    839

żeby to było stare 80KM to by jechało... nie raz i nie dwa ludzie narzekali na brak mocy w swoich nowych maszynach... w któreś gazecie było jak to gościu kupił nowy tej samej mocy co stary i tego samego pługa z taką samą prędkością nie pociągnął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1809

Bo stare 4 gary miały duża pojemność i moment był dostępny pewnie niżej a nowe co raz mniejsza pojemność a większa moc najlepiej wsadzić 10 sprężarek i 3 garow zrobić ze 120 km albo i lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrczem    63

Wielkich cudów nie zdziałasz, taka jest cena nowych norm emisji spalin i downsizingu (choć ten silnik i tak jest wyjątkowo duży jak na swą moc).

Jak ma egr to zaślepienie trochę pomoże na niższych obrotach( podobny jest temat na forum przy zetorze).

Mam c 360 i proximę, staruszek z przyczepą rusza praktycznie z jałowych(ciągał kiedyś przez lata 2 x d-47)

a zetor jest słaby na niższych obrotach. 

Czekaj na koniec gwarancji i kombinuj jeśli chcesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    324

Ale pierdoły wypisujecie. 

Ten Perkins ma aż 4,4 l ( na 75 KM to aż).

Spokojnie można zwiększyć moc do 110 KM a dzięki takiemu zabiegowi wzrośnie moment obrotowy o ok 100 Nm a to już coś.

Jedyne pytanie to czy wytrzyma przeniesienie napędu.

Akurat ten Ursus ma tą przewagę nad Majorem i innymi podobnymi mocą że ma dużą pojemność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    324

Musisz poczekać do końca gwarancji lub ją stracić:) Wydaje mi się że po gwarancji bez problemu w serwisie Ursusa zmienią Ci na większą moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Salisbur    14

Wysoko obrotowy silnik Perkinsa i wszystko jasne, moim zdaniem zwiększenie mocy nic nie da na tą dolegliwość, musisz po prostu go kręcić w okolice najwyższego momentu obrotowego, pewnie około 1600 obr/min albo nawet więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

Każdy nie wie że te 75 km to jest podawane w normie iso, przeliczyc to na moc podawaną wstarej normie din to wyjdzie nam 70 km dla tego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZMEKK    21

w porownaniu do starych modeli ursusa to ten ciagnik jest naprawde ospaly nie chodzi mi o to ze oczekuje od niego ze bedzie mial uciag jak lokomotywa(bo wiem ze ma tylko 75koni) tylko chcialbym zeby byl troche elastyczniejszy bo gdyby go porownac do starych 80. to nie ma on wogole startu do nich. Wiem ze ciezko je razem zestawic bo pomimo podobnej mocy to wszystkim innym sie roznia(gabarytami, masa ,przelozeniami, itd). Ciagnik jako pomocnik z turem sprawdza sie super jest oszczedny , bardzo zwrotny itp. ale zastanowil bym sie gdybym mial mu zaczepic trojke obrotowa sprobowac zaorac jeden kawalek trzeciej klasy(glina glownie).

Gadalem z dilerem i stwierdzil ze mozliwosci jest kilka zeby to zmienic ale nie predzej jak po gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    324
@Salisbur - sam jesteś wysokoobrotowy. Średnia prędkość dla max. momentu obrotowego w większości tego typu silników diesla to 1400-1600 obr. Moc max. jest przeważnie w granicach 2000-2200 obr/min. Silnik zmulony na potrzeby norm. Wystarczy wgrać nową mapę jak kolega wyżej wspomniał i zapomnieć o braku elastyczności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    868

Wgrać nową mapę :lol: Jak to jest zwykły mechaniczny silnik...

Po pierwsze to dotrzyj najpierw ten ciągnik, zrób z 600/700 mth i sie poprawi. Swoim 675 nie mogłem na 2 z prasą ruszyć bez gazu w podłodzę, a teraz idzie jak szatan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    324

No fakt nie sprawdziłem - myślałem że jest na sterowanej elektronicznie pompie ale to zwykła mechaniczna więc tym lepiej :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mrugolek
      Witam. Posiadam Ursusa c382 z silnikiem perkins 4.4l i mam pytanie. Czy jest jakiś sposób aby nie był tak zamulony na niskich obrotach? Bo dopiero zaczyna się coś dziać jak przekroczy 1700 obr/min. Z góry dzięki :)
    • Przez majtek53
      Ursus C-380 nowość Ursusa, został zaprezentowany na targach Agro Park w Lublinie. Jak waszym zdanie będzie to Hit czy może konkurować z Zetorem Majorem 80 ?
      Ktoś był na targach w Lublinie może powiedzieć więcej o tej nowości Ursusa 
       
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      http://www.ursus.com/Ciagniki-rolnicze/URSUS#URSUS-11054
       
      Kiedys starego typu ursusy np 1224 prawie tej samej mocy ciagaja 4 obrotówki, 3 metrowe zestawy uprawo-siewne a ten bedzie mial raczej znaczaco ciezej:( a z wygladu i wyposazenia nie jest taki zly:)
    • Przez SZMEKK
      witam od pewnego czasu zauważyłem trudności z włączaniem wom a dokładniej chodzi o to że słychać było zgrzyt podczas włączania. zgłosiłem problem w serwisie i podobno podciągnęli linkę od tz. hamulca wom. owszem problem zniknął na jakiś czas ale powrócił pół roku temu i zaczęło się coraz bardziej pogarszać, było coraz ciężej włączyć wom tak aby nie usłyszeć zgrzytu, aż do ostatniego weekendu kiedy to hamulec ręczny wom przestał całkowicie działać i od tego czasu nie ma innego wyjścia jak tylko wbić energicznie w odpowiednim momencie dźwignie od wom w pozycję załączonej. dodam że ciągnik chodzi co drogi dzień w paszowozie i często przy zgrabiarce i jest to uciążliwe no i pewnie takie zakańczanie jest nie za dobre dla reszty ciagnika. podciagnalem ostatnio sam tą linkę na maksa ale pomogło tylko na jedno mieszanie paszowozem i problem powrócił. proszę was o jakąś radę bo boje się że czeka mnie krojenie ciągnika. aha ciągnik niedługo skończy 5lat i ma już 1055mth na liczniku pozdrawiam
    • Przez jarekm600
      Co sadzicie o tym ciagniku.. Jaka jest wytrzymałosc silnika jaka skrzynia czy cena jest przystepna??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj