Polecane posty

Witam , ciągnik gdy jest zimny normalnie podnosi , gdy się zagrzeje to słabo podnosi ( trzeba dać dużo gazu żeby podniósł . Myślałem , że przyczyną jest pompa , ale nic nie pomogło ( wymieniona nowa i filtr ). 

Co może być przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Jak długo posiadasz ten ciągnik? Czy od początku były te problemy?

Kiedy i jaki olej zalany jest w skrzyni biegów? - pełna nazwa.

Jak wygląda ten olej? - Wlej do szklanej przezroczystej butelki 2/3 oleju i przyjrzyj się mu: barwa, przezroczystość, zanieczyszczenia oraz sprawdź w dotyku gęstość.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5006

Kiedy wymieniałeś olej? Tak już nie zagłębiając się w szczegóły to nie jest odpowiedni olej - zbyt niska klasa jakości.

Napisz, jak przedstawia się (po rozgrzaniu oleju) sytuacja ze wspomaganiem?

 

Tu pragnę nadmienić, że nie mam najmniejszego zamiaru dyskutować na temat przydatności tego oleju z kimkolwiek.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    184

Agrol u chyba nie jest dobrym olejem do tego ciągnika powinieneś zalać Agrol stou, Agrol u nie ma oznaczenia stou jak dobrze pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Agrol U Może nie jest najlepszym olejem, ale na pewno jest odpowiedni (spełnia wymagania), jeździłem na nim kilka lat bez żadnych konsekwencji, jedynym problemem była zima, bo musiał się trochę rozgrzać. Więc na pewno nie olej jest przyczyną twoich problemów. Warto by sprawdzić ciś. na szybkozłączu hydrauliki, raczej obstawiał bym gdzieś przeciek w hydraulice (w środku skrzyni), może winny jest zawór hamulcowy przyczepy (nieszczelność) bo przez niego idzie olej z pompy na hydraulikę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JzefZender    0

Wymień jak najszybciej  olej na Agro STOU  .

Agrol U zupełnie nie nadaję się do tego ciągnika jego lepkość jest poniżej 100  gdzie stou ma ponad 150 , będziesz miał problemy na 100 procent  (wiem z własnego doświadczenia).

Temperatura płynięcia stou to -44 st. , a  agrol u to -24st

Agro STOU  wcale nie jest taki drogi ,a spełnia wymagania i normy tego ciągnika.

Edytowano przez JzefZender

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    806

A na ciepłym też 180 bar? jak na szybkozłączu takie ciśnienie to wielkiej filozofii nie ma tylko cos musisz mieć z zaworem podnosnika. Słabo się otwiera a może ma przeciek. Podmienić i sprawdzić..... a olej hmmm cudów po wymianie bym sie nie spodziewał bo nikt tam gęstego hipola nie wlewał

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Jakie pierdoły nie którzy piszą to po prostu żal. Czym się różni hydraulika w MF od innych? np; z polszczonych MF-ów gdzie Agrol U był jak najbardziej ok. Zrozumiał bym gdy by były bardziej wyrafinowane problemy np: ze sprzęgłami, hamulcami, sterującą hydrauliką, ale z podnośnikiem??? Może dziesięć rodzajów olejów zmieniać a efekty będą marne, tylko rachunki wysyłaj do doradców to może będą miej skorzy do takich porad.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O ten zawór podnośnika Panu chodzi , a wie PAN czy tam są jakieś oringi do wymiany lub coś podobnego ?post-177326-0-45603300-1460283562_thumb.jpg

Edytowano przez ferguson3075

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    806

no to jest wlaśnie ten zawór... ale zanim cokolwiek zaczniesz rozbierać to ja bym go wolał podmienic na jakiś pewny i sprawny. 2 albo 3 śruby, 2 przewody... nie wiem co w nim jest ale z reguły tłoczek chodzi w obudowie i po prostu ten układ jest dobrze spasowany a oringi to się montuje na jakiś pokrywkach... Moze coś go blokuje... czort wie że masz taki mały przepływ. Regulcja szybkości opuszczania to chyba nic nie zmianiała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Regulacja szybkości opuszczenia nic nie zmienia , ale od kogo by taki zawór załatwić ? I jak jest zagrzany to jak opuścić podnośnik to trzeba mu dać delikatnie gazu żeby opuścił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    806

no z tym delikatnie gazu to jakoś nie ogarniam... po prostu nie potrafie znaleźć związku.  Jak opuszczasz to tylko elektorzawór otwierasz bardziej lub mniej zaleznie jak se pokręcisz... Ładowanie alternatora 14.4V? choć raczej musi być dobre bo w ogóle EHR sie nie włączy przy niskim napieciu... Zapewne kolegi z podobnym traktorem ne masz w pobliżu? Skąd jesteś?

Cały panel sterujący można by przełożyć

 

Jak Ci tu nikt nie pomoże to dzwoń do http://olx.pl/oferta/komputer-massey-ferguson-autotronic-ii-CID757-ID7Xegd.html#21d04a3d9a możesz zapytać czy Ci pomoże, coś doradzi bo człowkiek ma wiedze.... poleciłbym CI jeszczce Zduna z forum ale... on się tylko potrafi umówic na naprawe i na pomoc nie ma co liczyć bo z czegoś mechanik musi życ

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem z Jastrzębie-Zdrój (woj.Śląskie) Elektryk sprawdzał już sterownik EHR i komputery , wszystko jest okej

Edytowano przez ferguson3075

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    806

Ja moge conajwyżej podpiąć go do mojego 3060 albo 3080 znajomego. To samo można zrobić z całym panelem ehr. Innego sposobu na diagnoze w warunkach gospodarstwa nie widze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z Jastrzębia do Mikołowa to niema tak daleko, tylko że tak to działa tylko gdy jest ciepły (około 2 godzin w polu) to słabo podnosi , to Pana traktor też by się musiał zagrzać , jak byśmy to sprawdzili

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

... I jak jest zagrzany to jak opuścić podnośnik to trzeba mu dać delikatnie gazu żeby opuścił

 

Prawdopodobnie główna wina spada na elektrozawór. Po rozgrzaniu oleju trzpień rozszerza się i blokuje przez co ruch jego jest znacząco utrudniony.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

O ten zawór podnośnika Panu chodzi , a wie PAN czy tam są jakieś oringi do wymiany lub coś podobnego ?attachicon.gifIMG_20160410_114821.jpg

Młody człowieku, zacznijmy od tego że tu na forum wszyscy jesteśmy kolegami a nie Panami.

Warto sprawdzić jak działa z guzika na błotniku, bo wtedy omijasz elektronikę. I jeszcze można sprawdzić sterowanie ręczne,tzn: na tej kwadratowej kostce (elektrozawór) jest taki guziczek, naduś go, służy do ręcznego sterowania elektrozaworami w razie gdy by padła elektryka. Elektrozawory są dwa, tu na zdjęciu widać jeden, na drugim jest taki sam przycisk. Jeden jest od podnoszenia, drugi od opuszczania. Gdy nie będzie różnicy na sterowaniu ręcznym to znaczy że nie jest to problem elektroniki (sterowania)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Sprawdz jeszcze raz ciś. na szybkozłączu, tylko na zimnym i potem na ciepłym. Porównaj od jakich obrotów łapie to 180bar. Może zawór przeciążeniowy nie domyka i na zimnym daje radę a na ciepłym już więcej idzie bokiem. Zawór jest w pokrywie pompy wkręcany od góry, można go wykręcić i zobaczyć czy nie ma zarysowań czy wżerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
huzar2112    0

witam czy ktoś z kolegów może podać namiary gdzie można kupić elektrozawory podnośnika do ciągników massey pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawcio93
      Witam. Problem zaczął się od razlaczania się walka wom i zaswiecania kontrolki ciśnienia oleju i co za tym idzie zalaczania się przedniego napędu. Przy wyzszych obrotach wom działa ale gdy spadną obroty to się wyłączy i tylko mogą kontrolka od niego. Przy włączeniu przyspieszacza też zaswieci się kontrolka oleju. Teraz do tego wszystkiego nie ma szybkich biegów. Przy próbie włączenia do przodu lub do tyłu słychać tylko jakieś zgrzytanie a ciągnik nie rusza. Co może być przyczyną. Podnośnik i wyjścia hydrauliczne działają. Mam jezzcze wrażenie że po włączeniu przedniego napędu ciągną obydwa koła z tyłu. Proszę o pomoc. Pilne. Może jest tu jakiś mechanik  o się na tym zna i pomoże.. 
    • Przez dereniek
      Witam, nie wiecie może gdzie mogę dostać obudowę kierunku prawego do mf-a 3060 ???  Jak ktoś ma do sprzedania lewą i prawą to chętnie odkupie zdj..

    • Przez agronomek
      jak ktos sie zna na tytm temacie to prosze o kontakt bo potrzebuje naprawic modul sterujacy w mf 6180 kontakt gg 6014978 skype adrian7475
    • Przez AgroRolnikYT
      Witam  wszystkich  . Mam  u siebie problem z hydrauliką w mf i gdy skręce kierownice do oporu zapalają sie kontrolki od zapchany filtrów. Filtry wymienione na nowe. Na wyjściu z tył mam raz 150 bar raz 180 tak jakby szaleje. I dodam że jak mam np 180 i skręce kierownice do oporu to ciśnienie momentalnie spada do 80 bar. W czym może leżeć przyczyna ??  Z góry wszystkim wielkie Dzięki
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.