Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna posiadam ciągnik same explorer 80  chlodzony powietrzem

7800mth silnik nie dymi po zatkaniu odmy cisnienie wytwarza się dopiero po jakichś 10 sekundach

mam tylko wątpliwości czy cisnienie oleju silnika nie jest za niskie

 

Na zimnym silniku

na wolnych obrotach mam 4.5-5bar

 

Na mocno rozgrzanym

na wolnych 800obr  spada do 2bar

na 500obr nawet do 1.5bara ale to za niskie obroty wtedy juz potrafi zapalac się kontrolka smarowania

przy 2000obr mam 4.5-5

 

Czy to normalne ze po mocnym rozgrzaniu silnika na niskich obrotach ciśnienie spada do 1.5-2bar?

Jest zalany turdusem moze on nie nadaje sie do silnikow chlodzonych powietrzem przy wysokich temperaturach robi sie za rzadki?

Jaki powinien być luz zaworowy w tym modelu?

 

Opublikowano

To jest normalne, u mnie w zetorze gdy temperatura wynosi 95 stopni to kontrolka się zapala przy 600obr/min (czyli podobno przy 0,6 bar). Oczywiście zetor a same to całkiem inne ciągniki i silniki, i nie ma co porównywać, ale zasada pozostaje ta sama. Jeśli kontrolka ciśnienia gaśnie na mocno rozgrzanym przy np 800 obr to jest ok.

Opublikowano (edytowane)

denerwuje mnie to bo mam taki czujnik ze przy 1,5bar zapala się kontrolka smarowania

orientuje się ktoś przy jakim ciśnieniu zapala się kontrolka w oryginalnym czujniku SDF?

 

Jest jeszcze taka opcja ze te silniki mają wyższą temp oleju i turdus po prostu robi się bardzo rzadki może zmaina na lepszy olej coś pomoże?

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano

Jeżdżę na tudusie takim ciągnikiem od 8 lat i nic złego nie zauważyłem. Trzeba tylko dbać o czystość "silnika" tzn. tych "żeberek" co są pod taką plastikową osłoną z prawej strony, jeżeli tam jest zabite brudem to od razu temp. oleju wzrasta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v