Skocz do zawartości
DEMONxXx

same explorer 80 niskie ciśnienie oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Same
DEMONxXx    7

Witam

Od niedawna posiadam ciągnik same explorer 80  chlodzony powietrzem

7800mth silnik nie dymi po zatkaniu odmy cisnienie wytwarza się dopiero po jakichś 10 sekundach

mam tylko wątpliwości czy cisnienie oleju silnika nie jest za niskie

 

Na zimnym silniku

na wolnych obrotach mam 4.5-5bar

 

Na mocno rozgrzanym

na wolnych 800obr  spada do 2bar

na 500obr nawet do 1.5bara ale to za niskie obroty wtedy juz potrafi zapalac się kontrolka smarowania

przy 2000obr mam 4.5-5

 

Czy to normalne ze po mocnym rozgrzaniu silnika na niskich obrotach ciśnienie spada do 1.5-2bar?

Jest zalany turdusem moze on nie nadaje sie do silnikow chlodzonych powietrzem przy wysokich temperaturach robi sie za rzadki?

Jaki powinien być luz zaworowy w tym modelu?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    366

To jest normalne, u mnie w zetorze gdy temperatura wynosi 95 stopni to kontrolka się zapala przy 600obr/min (czyli podobno przy 0,6 bar). Oczywiście zetor a same to całkiem inne ciągniki i silniki, i nie ma co porównywać, ale zasada pozostaje ta sama. Jeśli kontrolka ciśnienia gaśnie na mocno rozgrzanym przy np 800 obr to jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    7

denerwuje mnie to bo mam taki czujnik ze przy 1,5bar zapala się kontrolka smarowania

orientuje się ktoś przy jakim ciśnieniu zapala się kontrolka w oryginalnym czujniku SDF?

 

Jest jeszcze taka opcja ze te silniki mają wyższą temp oleju i turdus po prostu robi się bardzo rzadki może zmaina na lepszy olej coś pomoże?

Edytowano przez DEMONxXx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

raffi    1

Jeżdżę na tudusie takim ciągnikiem od 8 lat i nic złego nie zauważyłem. Trzeba tylko dbać o czystość "silnika" tzn. tych "żeberek" co są pod taką plastikową osłoną z prawej strony, jeżeli tam jest zabite brudem to od razu temp. oleju wzrasta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AGEPOWER
      Witam,
      jestem nowy na forum. Zajmuję się od 11 lat silnikami DEUTZ. Chętnie pomogę wszystkim użytkownkom:-) Odpowiem na każde pytanie, doradzę, zdiagnozuję, naprawię.
      Zapraszam do zadawania pytań.

       
    • Przez Xeon
      Witam,
      Zaczyna mi siadać skrzynia w DX 6.30. Sam wyrzuca biegi, poza tym reduktor w położeniu M blokuje się oraz 4 bieg zgrzyta przy włączaniu.
      Trochę poszukałem informacji o tych skrzyniach i znalazłem, że siadają w nich łożyska (prawdopodobnie to jest przyczyną wywalania biegów i blokowania M), natomiast 4 bieg, to prawdopodobnie synchronizator.
      Żeby dobrać się do skrzyni, to trzeba ciągnik rozpołowić w 2 miejscach oraz zrzucić kabinę - ogrom roboty. 
      Teraz zastanawiam się, czy w ogóle zabierać się za jej remont. Ile dostałbym za ten ciągnik (85 rok, wszystko w idealnym stanie  - poza skrzynią)? Tylko z drugiej strony za tą kasę nic sensownego raczej nie kupię z podobną mocą.
      Druga kwestia, czy jestem w stanie ogarnąć tą skrzynię sam (nie pytam o zdjęcie kabiny i rozpołowienie ciągnika) - chodzi o to, czy da się ocenić który element w skrzyni wymaga naprawy/wymiany?
      Robiło się skrzynię w 30ce, 60ce, 80ce, ale z zachodnimi nie miałem styczności. 
      Ktoś remontował taką skrzynię (co było do wymiany i jak chodzi po złożeniu)? Inne DXy mają bliźniaczą skrzynię, więc niekoniecznie mówimy o tej z 6.30.
    • Przez Casevil
      Czy rama od tura z Lamborghini champion 135 może spasowac do innych ciągników? Jeżeli ktoś wie na 100% proszę napisać (tur nowy metal-tech) 
    • Przez adrian123292
      Witam. Tak jak napisałem w temacie mam problem z hydrauliką w moim agrotronie k110. Otóż po odpaleniu po dłuższym postoju (1 noc) nie działa w ogóle hydraulika, ani podnośnik ani tur, ani hydraulika zewnętrzna. Wtedy muszę poluzować nakrętkę węża ciśnieniowego przy pompie na odpalonym silniku, wyleci trochę powietrza z pod niej i hydraulika zaczyna działać. I tak za każdym razem po odpaleniu muszę robić. Niestety nie działa ona za specjalnie.. Jest strasznie wolna i słychać taki jakby opór gdy podnoszę podnośnik czy inne urządzenie.. Ciągnik mam od nowości od 2007r i dotychczas było wszystko w porządku. Nie ma żadnych wycieków na zewnątrz, filtr oleju oraz olej nowy.. Pomocy..
    • Przez dawidx
      Witam szukam opinii tego modelu L730, Awaryjność, spalanie, trwałość skrzyni biegów.
      Pozdrawiam  
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.