Skocz do zawartości

jakie powinny byc zestawy naprawcze do zetora 7245


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam serdecznie

chciałem zapytać czy na forum ktoś jest zorientowany jakie powinny być zestawy w zetorze 7245 rocznik 88 r. wymontowałem stare 4  pierścieniowe z komorę spalania zmierzyłem suwmiarką - 48 mm, tłoki oczywiście w rozmiarze 102, w sklepie z częściami panowie stwierdzili ze powinienem mieć tym typie zetora tłoki na 3 pierścienie i komorą spalania 56 mm a te które miałem wcześniej to ktoś włożył całkowicie od innego typu, byli zdziwieni jak on chodził na takich tłokach a tak naprawdę a nic nie było niepokojącego z jego praca ładnie pracował odkąd go nabyłem tj jakieś 8 lat. wydaje mi się ze tłoki z komorą 56 mm powinny być montowane w 7745, jeśli chodzi o inne sklepy które obdzwoniłem to każdy ma inne zdanie, więc moje pytanie brzmi jakie macie tłoki w swoich zetorach 7211/45

Opublikowano

Jeżeli na tych co miałeś chodził normalnie bez jakichś dziwnych objawów to załóż mu takie same tylko z porządnej firmy i powinno być wszystko w porządku.

Opublikowano

Kolego Grabcio jeśli nie uzyskam informacji jakie były fabrycznie montowane to pewnie takie same założę, apropo w jednym ze sklepów internetowych otrzymałem informacje że tłoki 4 pierścieniowe z komorą spalania 48 mm były montowane do starszych zetorów 7011/45

 

marcinnowicki87 z tego co mi wiadomo to w zetorach 7211/7245 oraz 7711/45 były montowane tłoki 3 pierścieniowe chyba od roku 88 albo 89 mimo że te zetory nie mają turbo

 

Opublikowano (edytowane)

seweryn 20 jak nie wiesz to wprowadzaj w błąd !!! W serii 52XX i 72XX montowano cztero i trzy pierścieniowe tłoki  (żadne 5-cio ) . Oba mogą być zamontowane bez żadnych skutków ubocznych . W katalogu części jest podany poprostu numer silnika od którego wprowadzono 3-ki i tak już zostało . Turbo nie ma  tu nic do rzeczy !!!

Podsumowując: jak nawet Kolego miałeś zamontowane 4-ki to możesz wstawić 3-ki tylko aby jednakowe w całym silniku

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

A tak cztero i trzy rowkowe. Mój błąd. Ilość pierścieni w każdym razie nie ma znaczenie jak wspomniałeś. Tylko i wyłącznie komora sprężania która jest inna w modelu jaki wymieniłem wyżej.

Opublikowano

Na zdjęcie głowicy i wymianę uszczelki lub broku i uszczelki . B)

Opublikowano

Tam zaraz zgnił B) , stracił swoje właściwości i tyle . Ciepło , zimno i tak w koło i mógł delikatnie się zużyć . Tym bardziej że kolega napisał o wodzie. ;)

Opublikowano (edytowane)

Był płyn ale mi kapie gdzies z kranika w chłodnicy? Kiedys jak wyjmowałem chłodnice to zdejmwoałem maske, teraz mi sie tego nie chce robic, mozna ją jakos wyjac bez zdejmwoania maski?

Czyli jak brok to raczej nic powaznego :D Bałem sie ze cos bardziej kosztownego  :)

Edytowane przez mds212
Opublikowano (edytowane)

Jak sie okaze ze brok to wystarczy wymienic brok i zlozyc ustawic zawory i heja? Czy nowa uszczelke trzeba bedzie zakladac? I czy to jest brok z 3 czy 4 głowicy?

Edytowane przez mds212
Opublikowano

Nie jest to tak hop siup , bo przy okazji trzeba odkręcić wtryski , przewody paliwowe , kolektor (dobrze by było nie urwać śruby). Nie tylko uszczelkę , ale i podkładki pod przewody paliwowe powymieniaj . Nie ma roboty w polu to można się bawić w mechanika B) .

Opublikowano (edytowane)

 Fakt waliłem z pamięci , podkładki miałem pod wtryskiwaczami , a i poprawiałem przy pompce i stąd za dużo mi się narobiło :P .  Ale zaraz - podkładki są przy przewodach od nadmiaru - te zmieniałem razem z tymi śrubkami . Czyli są podkładki B) . Na co dzień nie mechanikuję , a broki wymieniałem z pół roku temu , więc jakaś mała gafa zdarzyć się może B) .

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Tam nie ma podkladek pod przewodami :D

 

 

 Fakt waliłem z pamięci , podkładki miałem pod wtryskiwaczami , a i poprawiałem przy pompce i stąd za dużo mi się narobiło :P .  Ale zaraz - podkładki są przy przewodach od nadmiaru - te zmieniałem razem z tymi śrubkami . Czyli są podkładki B) . Na co dzień nie mechanikuję , a broki wymieniałem z pół roku temu , więc jakaś mała gafa zdarzyć się może B) .

Pod  nadmiarowymi  przewodami  są  :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v