Skocz do zawartości
lukaaasz6

jakie powinny byc zestawy naprawcze do zetora 7245

Polecane posty

lukaaasz6    0

Witam serdecznie

chciałem zapytać czy na forum ktoś jest zorientowany jakie powinny być zestawy w zetorze 7245 rocznik 88 r. wymontowałem stare 4  pierścieniowe z komorę spalania zmierzyłem suwmiarką - 48 mm, tłoki oczywiście w rozmiarze 102, w sklepie z częściami panowie stwierdzili ze powinienem mieć tym typie zetora tłoki na 3 pierścienie i komorą spalania 56 mm a te które miałem wcześniej to ktoś włożył całkowicie od innego typu, byli zdziwieni jak on chodził na takich tłokach a tak naprawdę a nic nie było niepokojącego z jego praca ładnie pracował odkąd go nabyłem tj jakieś 8 lat. wydaje mi się ze tłoki z komorą 56 mm powinny być montowane w 7745, jeśli chodzi o inne sklepy które obdzwoniłem to każdy ma inne zdanie, więc moje pytanie brzmi jakie macie tłoki w swoich zetorach 7211/45

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Jeżeli na tych co miałeś chodził normalnie bez jakichś dziwnych objawów to załóż mu takie same tylko z porządnej firmy i powinno być wszystko w porządku.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukaaasz6    0

Kolego Grabcio jeśli nie uzyskam informacji jakie były fabrycznie montowane to pewnie takie same założę, apropo w jednym ze sklepów internetowych otrzymałem informacje że tłoki 4 pierścieniowe z komorą spalania 48 mm były montowane do starszych zetorów 7011/45

 

marcinnowicki87 z tego co mi wiadomo to w zetorach 7211/7245 oraz 7711/45 były montowane tłoki 3 pierścieniowe chyba od roku 88 albo 89 mimo że te zetory nie mają turbo

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

7245 ma tłoki z komora spalania o średnicy 54,1 mm i 5-cioma lub trzema pierścieniami. To już nie ma znaczenia.

Z tego okresu tylko 77xx mają tłoki z komora większą o średnicy 55,7 mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60
Napisano (edytowany)

seweryn 20 jak nie wiesz to wprowadzaj w błąd !!! W serii 52XX i 72XX montowano cztero i trzy pierścieniowe tłoki  (żadne 5-cio ) . Oba mogą być zamontowane bez żadnych skutków ubocznych . W katalogu części jest podany poprostu numer silnika od którego wprowadzono 3-ki i tak już zostało . Turbo nie ma  tu nic do rzeczy !!!

Podsumowując: jak nawet Kolego miałeś zamontowane 4-ki to możesz wstawić 3-ki tylko aby jednakowe w całym silniku

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

A tak cztero i trzy rowkowe. Mój błąd. Ilość pierścieni w każdym razie nie ma znaczenie jak wspomniałeś. Tylko i wyłącznie komora sprężania która jest inna w modelu jaki wymieniłem wyżej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    3457

Tam zaraz zgnił B) , stracił swoje właściwości i tyle . Ciepło , zimno i tak w koło i mógł delikatnie się zużyć . Tym bardziej że kolega napisał o wodzie. ;)


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    162

Był płyn ale mi kapie gdzies z kranika w chłodnicy? Kiedys jak wyjmowałem chłodnice to zdejmwoałem maske, teraz mi sie tego nie chce robic, mozna ją jakos wyjac bez zdejmwoania maski?

Czyli jak brok to raczej nic powaznego :D Bałem sie ze cos bardziej kosztownego  :)

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Do zdjęcia głowicy maska może zostać. bardzo fajnie się to robi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    162

Jak sie okaze ze brok to wystarczy wymienic brok i zlozyc ustawic zawory i heja? Czy nowa uszczelke trzeba bedzie zakladac? I czy to jest brok z 3 czy 4 głowicy?

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Zdjąć głowicę, założyć nowego broka, nową uszczelkę, podkręcać, ustawić zawory. W poważnym uproszczeniu.

Ciężko powiedzieć głowica ma broki po obu stronach. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    3457

Nie jest to tak hop siup , bo przy okazji trzeba odkręcić wtryski , przewody paliwowe , kolektor (dobrze by było nie urwać śruby). Nie tylko uszczelkę , ale i podkładki pod przewody paliwowe powymieniaj . Nie ma roboty w polu to można się bawić w mechanika B) .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    3457

 Fakt waliłem z pamięci , podkładki miałem pod wtryskiwaczami , a i poprawiałem przy pompce i stąd za dużo mi się narobiło :P .  Ale zaraz - podkładki są przy przewodach od nadmiaru - te zmieniałem razem z tymi śrubkami . Czyli są podkładki B) . Na co dzień nie mechanikuję , a broki wymieniałem z pół roku temu , więc jakaś mała gafa zdarzyć się może B) .

Edytowano przez zetorki12

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Tam nie ma podkladek pod przewodami :D

 

 

 Fakt waliłem z pamięci , podkładki miałem pod wtryskiwaczami , a i poprawiałem przy pompce i stąd za dużo mi się narobiło :P .  Ale zaraz - podkładki są przy przewodach od nadmiaru - te zmieniałem razem z tymi śrubkami . Czyli są podkładki B) . Na co dzień nie mechanikuję , a broki wymieniałem z pół roku temu , więc jakaś mała gafa zdarzyć się może B) .

Pod  nadmiarowymi  przewodami  są  :P


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tre_k
      Panowie muszę wymienić zbiornik paliwa, jest cały pordzewiały wszystko zbiera się w odstojniku który muszę ciągle czyścić, oraz zapycha dopływ paliwa przez co ciągnik gaśnie. Płukanie nie pomogło dlatego muszę wymienić cały zbiornik. Ale z tym jest problem ponieważ tak jak na zdjęciach z kolumny kierowniczej wychodzi jakiś ,,drut". Wybrałem już bak ZBIORNIK ale nie wiem czy zmieści mi się. Mechanik tez nie wie do czego to służy, wymieniał ktoś zbiornik ? czy ten będzie pasował? poniżej zdjęcia ciągnika https://drive.google.com/drive/folders/1lti13Bv1uOhxOTCk0rpC_QLgk31Qsvh2?usp=sharing
    • Przez Dewro
      Jestem w trakcie wymiany uszczelek pod głowicami i mam mały problem. Czy zaznaczone na zdjęciu blaszki po bokach uszczelki mają przylegać do bloku czy do głowicy? Są tylko po jednej stronie uszczelki.

    • Przez krzeski
      Witam
      Wstyd sie przyznac ale rozebralem silnik w zetorku 7711 i nie pamietam jak byly zamontowane tloki i korbowody. kolejnosc znam ale nie pamietam w ktora strone maja byc oznaczenia (numery) na korbowodach od strony rozrusznika czy od strony pompy wtyskowej. tak samo mam problem z tlokami z ktorej strony ma byc literka grupy selekcyjnej.
    • Przez tre_k
      Panowie cieknie mi z jak na zdjęciach poniżej,
      ZDJĘCIE
      Gdzie mogę dostać zestaw naprawczy do tego? czy trzeba wymienić całą pompkę zasilającą? czy można ją uszczelnić? podpowiedzcie coś.
    • Przez Daaniel766
      Witam. Chciałem dziś odpalić zetora 7011. Odpalił praktycznie bez problemu po wlaniu gorącej wody. Pochodził 2 minuty i zgasł, ale tak jakby się zadławił. Odpaliłem ponownie i sytuacja się powtórzyła zadławił się po chwili i było czuć spalenizne, taka jak ze sprzęgła. Spróbowałem jeszcze raz i znów to samo, więc dalem już spokój. Silnik się przyciera? Ktoś pomoże? Z góry dziękuję
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.