Skocz do zawartości
lukaaasz6

jakie powinny byc zestawy naprawcze do zetora 7245

Polecane posty

lukaaasz6    0

Witam serdecznie

chciałem zapytać czy na forum ktoś jest zorientowany jakie powinny być zestawy w zetorze 7245 rocznik 88 r. wymontowałem stare 4  pierścieniowe z komorę spalania zmierzyłem suwmiarką - 48 mm, tłoki oczywiście w rozmiarze 102, w sklepie z częściami panowie stwierdzili ze powinienem mieć tym typie zetora tłoki na 3 pierścienie i komorą spalania 56 mm a te które miałem wcześniej to ktoś włożył całkowicie od innego typu, byli zdziwieni jak on chodził na takich tłokach a tak naprawdę a nic nie było niepokojącego z jego praca ładnie pracował odkąd go nabyłem tj jakieś 8 lat. wydaje mi się ze tłoki z komorą 56 mm powinny być montowane w 7745, jeśli chodzi o inne sklepy które obdzwoniłem to każdy ma inne zdanie, więc moje pytanie brzmi jakie macie tłoki w swoich zetorach 7211/45

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Jeżeli na tych co miałeś chodził normalnie bez jakichś dziwnych objawów to załóż mu takie same tylko z porządnej firmy i powinno być wszystko w porządku.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukaaasz6    0

Kolego Grabcio jeśli nie uzyskam informacji jakie były fabrycznie montowane to pewnie takie same założę, apropo w jednym ze sklepów internetowych otrzymałem informacje że tłoki 4 pierścieniowe z komorą spalania 48 mm były montowane do starszych zetorów 7011/45

 

marcinnowicki87 z tego co mi wiadomo to w zetorach 7211/7245 oraz 7711/45 były montowane tłoki 3 pierścieniowe chyba od roku 88 albo 89 mimo że te zetory nie mają turbo

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

7245 ma tłoki z komora spalania o średnicy 54,1 mm i 5-cioma lub trzema pierścieniami. To już nie ma znaczenia.

Z tego okresu tylko 77xx mają tłoki z komora większą o średnicy 55,7 mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60
(edytowany)

seweryn 20 jak nie wiesz to wprowadzaj w błąd !!! W serii 52XX i 72XX montowano cztero i trzy pierścieniowe tłoki  (żadne 5-cio ) . Oba mogą być zamontowane bez żadnych skutków ubocznych . W katalogu części jest podany poprostu numer silnika od którego wprowadzono 3-ki i tak już zostało . Turbo nie ma  tu nic do rzeczy !!!

Podsumowując: jak nawet Kolego miałeś zamontowane 4-ki to możesz wstawić 3-ki tylko aby jednakowe w całym silniku

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

A tak cztero i trzy rowkowe. Mój błąd. Ilość pierścieni w każdym razie nie ma znaczenie jak wspomniałeś. Tylko i wyłącznie komora sprężania która jest inna w modelu jaki wymieniłem wyżej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    165

Pytaie z innej beczki? Kapie mi tam woda/ na co sie powinienem szykować?

 

1f02632375fb8.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    4213

Na zdjęcie głowicy i wymianę uszczelki lub broku i uszczelki . B)


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    165

Jakby uszczelka poszla to by tak wysoko kapało? I czemu mogło wysadzic brok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    4213

Tam zaraz zgnił B) , stracił swoje właściwości i tyle . Ciepło , zimno i tak w koło i mógł delikatnie się zużyć . Tym bardziej że kolega napisał o wodzie. ;)


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    165
(edytowany)

Był płyn ale mi kapie gdzies z kranika w chłodnicy? Kiedys jak wyjmowałem chłodnice to zdejmwoałem maske, teraz mi sie tego nie chce robic, mozna ją jakos wyjac bez zdejmwoania maski?

Czyli jak brok to raczej nic powaznego :D Bałem sie ze cos bardziej kosztownego  :)

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Do zdjęcia głowicy maska może zostać. bardzo fajnie się to robi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    165

Ogólnie mogłbym to sam zrobić ale nie umiem zaworów potem ustawic :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Po to jest forum żeby się spytać i nauczyć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    165
(edytowany)

Jak sie okaze ze brok to wystarczy wymienic brok i zlozyc ustawic zawory i heja? Czy nowa uszczelke trzeba bedzie zakladac? I czy to jest brok z 3 czy 4 głowicy?

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Zdjąć głowicę, założyć nowego broka, nową uszczelkę, podkręcać, ustawić zawory. W poważnym uproszczeniu.

Ciężko powiedzieć głowica ma broki po obu stronach. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    4213

Nie jest to tak hop siup , bo przy okazji trzeba odkręcić wtryski , przewody paliwowe , kolektor (dobrze by było nie urwać śruby). Nie tylko uszczelkę , ale i podkładki pod przewody paliwowe powymieniaj . Nie ma roboty w polu to można się bawić w mechanika B) .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    4213
(edytowany)

 Fakt waliłem z pamięci , podkładki miałem pod wtryskiwaczami , a i poprawiałem przy pompce i stąd za dużo mi się narobiło :P .  Ale zaraz - podkładki są przy przewodach od nadmiaru - te zmieniałem razem z tymi śrubkami . Czyli są podkładki B) . Na co dzień nie mechanikuję , a broki wymieniałem z pół roku temu , więc jakaś mała gafa zdarzyć się może B) .

Edytowano przez zetorki12

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Tam nie ma podkladek pod przewodami :D

 

 

 Fakt waliłem z pamięci , podkładki miałem pod wtryskiwaczami , a i poprawiałem przy pompce i stąd za dużo mi się narobiło :P .  Ale zaraz - podkładki są przy przewodach od nadmiaru - te zmieniałem razem z tymi śrubkami . Czyli są podkładki B) . Na co dzień nie mechanikuję , a broki wymieniałem z pół roku temu , więc jakaś mała gafa zdarzyć się może B) .

Pod  nadmiarowymi  przewodami  są  :P


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez cinek285
      witam
      to moj pierwszy post mam taki problem posiadam zetora 7245. Nigdy nie bylo problemu z zapowietrzaniem sie kiedy dzisiaj tato wyjachał z bronami zaczał dziwnie pracowac ale po kilku sekunadach wszystko wróciło do normy. Zabronował ok 2ha i wjachał na inne pole. Nagle ciagnik stanał dojzelismy ze jest zapowierzony udalo sie to usunac wsiadlem do niego przejechałem ok 100 metrów i zgasl tak nagle... z pola został sciagnmiety na lince... nie wiemy co jest w odastojniku widac babelki powietrza pompke wypycha powietrze ale przewody od zbiornika sa pelne paliwa... nie wiemy co moze byc przyczyna... zmienilem przewód od filtrów na dole do pompy paliwowej na górze ok 25 cm... piszcie co moze byc wszystko zbadamy
    • Przez tomek14
      Witam mam problem z smarowaniem silnika zetora 7211 robiłem talerzówka ciągnik miał temperaturę cieczy 80-85 stopni i na wolnych obrotach 200-500 obrotów świeciła się kontrolka smarowania a jak się dodało gazu to gasła co może być przyczyną ?
    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposob następujący... Przy rozsiewaniu wapna ciagnik zaczął cykać. Przyczyną jest uszczelka na pierwszym cylindrze. Cykanie jest dość głośne i z pod głowicy wydostaje się dym. Niestety uszczelkę będę miał dopiero w poniedziałek... Jak myślicie nie posypie się coś wiecej jak popracuje tak jeszcze jeden dzień? Chciałem jutro skończyć wapno i wymieszać na szybko z glebą.
    • Przez lexiflexi
      Witam  Jak odpalę zetora 7245 nawet teraz w lecie dość mocno kopci na początku na biało- niebiesko. Chwilę potem jak wejdę na obroty powyżej 1200 wogóle nie ma dymu ... Ciągnik nawet dobrze pali tylko jakby dziwnie chodził na początku , nawet raz na jakiś czas złapie jakby na 3 gary a po upływie kulkunastu sekund problem jest z głowy ... Oleju nie ubywa z niego na dużych obrotach czy też na małych w robocie nie pokazuje żadnego dymu... Dziwne jest to bo nawet 60 dymu po odpaleniu mi nie pokazuje a zetor kopci ... pomożecie ?
    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.