Skocz do zawartości
lukaaasz6

jakie powinny byc zestawy naprawcze do zetora 7245

Polecane posty

lukaaasz6    0

Witam serdecznie

chciałem zapytać czy na forum ktoś jest zorientowany jakie powinny być zestawy w zetorze 7245 rocznik 88 r. wymontowałem stare 4  pierścieniowe z komorę spalania zmierzyłem suwmiarką - 48 mm, tłoki oczywiście w rozmiarze 102, w sklepie z częściami panowie stwierdzili ze powinienem mieć tym typie zetora tłoki na 3 pierścienie i komorą spalania 56 mm a te które miałem wcześniej to ktoś włożył całkowicie od innego typu, byli zdziwieni jak on chodził na takich tłokach a tak naprawdę a nic nie było niepokojącego z jego praca ładnie pracował odkąd go nabyłem tj jakieś 8 lat. wydaje mi się ze tłoki z komorą 56 mm powinny być montowane w 7745, jeśli chodzi o inne sklepy które obdzwoniłem to każdy ma inne zdanie, więc moje pytanie brzmi jakie macie tłoki w swoich zetorach 7211/45

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Jeżeli na tych co miałeś chodził normalnie bez jakichś dziwnych objawów to załóż mu takie same tylko z porządnej firmy i powinno być wszystko w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukaaasz6    0

Kolego Grabcio jeśli nie uzyskam informacji jakie były fabrycznie montowane to pewnie takie same założę, apropo w jednym ze sklepów internetowych otrzymałem informacje że tłoki 4 pierścieniowe z komorą spalania 48 mm były montowane do starszych zetorów 7011/45

 

marcinnowicki87 z tego co mi wiadomo to w zetorach 7211/7245 oraz 7711/45 były montowane tłoki 3 pierścieniowe chyba od roku 88 albo 89 mimo że te zetory nie mają turbo

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

7245 ma tłoki z komora spalania o średnicy 54,1 mm i 5-cioma lub trzema pierścieniami. To już nie ma znaczenia.

Z tego okresu tylko 77xx mają tłoki z komora większą o średnicy 55,7 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56
Napisano (edytowany)

seweryn 20 jak nie wiesz to wprowadzaj w błąd !!! W serii 52XX i 72XX montowano cztero i trzy pierścieniowe tłoki  (żadne 5-cio ) . Oba mogą być zamontowane bez żadnych skutków ubocznych . W katalogu części jest podany poprostu numer silnika od którego wprowadzono 3-ki i tak już zostało . Turbo nie ma  tu nic do rzeczy !!!

Podsumowując: jak nawet Kolego miałeś zamontowane 4-ki to możesz wstawić 3-ki tylko aby jednakowe w całym silniku

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

A tak cztero i trzy rowkowe. Mój błąd. Ilość pierścieni w każdym razie nie ma znaczenie jak wspomniałeś. Tylko i wyłącznie komora sprężania która jest inna w modelu jaki wymieniłem wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

Pytaie z innej beczki? Kapie mi tam woda/ na co sie powinienem szykować?

 

1f02632375fb8.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

Jakby uszczelka poszla to by tak wysoko kapało? I czemu mogło wysadzic brok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    2006

Tam zaraz zgnił B) , stracił swoje właściwości i tyle . Ciepło , zimno i tak w koło i mógł delikatnie się zużyć . Tym bardziej że kolega napisał o wodzie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

Był płyn ale mi kapie gdzies z kranika w chłodnicy? Kiedys jak wyjmowałem chłodnice to zdejmwoałem maske, teraz mi sie tego nie chce robic, mozna ją jakos wyjac bez zdejmwoania maski?

Czyli jak brok to raczej nic powaznego :D Bałem sie ze cos bardziej kosztownego  :)

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

Jak sie okaze ze brok to wystarczy wymienic brok i zlozyc ustawic zawory i heja? Czy nowa uszczelke trzeba bedzie zakladac? I czy to jest brok z 3 czy 4 głowicy?

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Zdjąć głowicę, założyć nowego broka, nową uszczelkę, podkręcać, ustawić zawory. W poważnym uproszczeniu.

Ciężko powiedzieć głowica ma broki po obu stronach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    2006

Nie jest to tak hop siup , bo przy okazji trzeba odkręcić wtryski , przewody paliwowe , kolektor (dobrze by było nie urwać śruby). Nie tylko uszczelkę , ale i podkładki pod przewody paliwowe powymieniaj . Nie ma roboty w polu to można się bawić w mechanika B) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    2006

 Fakt waliłem z pamięci , podkładki miałem pod wtryskiwaczami , a i poprawiałem przy pompce i stąd za dużo mi się narobiło :P .  Ale zaraz - podkładki są przy przewodach od nadmiaru - te zmieniałem razem z tymi śrubkami . Czyli są podkładki B) . Na co dzień nie mechanikuję , a broki wymieniałem z pół roku temu , więc jakaś mała gafa zdarzyć się może B) .

Edytowano przez zetorki12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Tam nie ma podkladek pod przewodami :D

 

 

 Fakt waliłem z pamięci , podkładki miałem pod wtryskiwaczami , a i poprawiałem przy pompce i stąd za dużo mi się narobiło :P .  Ale zaraz - podkładki są przy przewodach od nadmiaru - te zmieniałem razem z tymi śrubkami . Czyli są podkładki B) . Na co dzień nie mechanikuję , a broki wymieniałem z pół roku temu , więc jakaś mała gafa zdarzyć się może B) .

Pod  nadmiarowymi  przewodami  są  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Mam trudna sparwe ale mianowicie mam zetora 5211 91r 4810mtg i w lecie palił do strzału a teraz przy 5-10 stopniach ma problemy z odpaleniem. Po odpaleniu za 2 3 razem kopci jak szalony ciagle gdy sie przygrzeje to nic ale na zimnym tak ma. Dodam oleju nie bierze zawory były nie dawno ustawione Olej jest równo z maxem. Chce to naprawic przed zima bo w zimie nie ruszy pewnie. Pozdrawiam 
×