Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, ostatnio kupiliśmy z tatą widlak do naszego ciągnika. Widlak podpinany jest do dwóch wyjść hydraulicznych ciągnika, posiada on 4 sekcyjny rozdzielacz sterujący różnymi funkcjami masztu. Ciągnik posiada 4 wyjścia hydrauliki zewnętrznej, które są sterowane parami za pomocą dwóch wajch (osobnych). Do tych wyjść podpięty mamy tuz przedni (jedna para wyjść), oraz dwa wyjścia przeniesione na przód ciągnika. Całość jest rozdzielana za pomocą zamków, które pozwalają na sterownie wyjściami tylnymi lub przodem (tuz i wyjścia). Otóż nasz problem polega na tym, że jeśli chcemy sterować masztem musimy naciskać jednocześnie na dźwignie rozdzielacza masztu, oraz wyjścia hydraulicznego do którego podpięty jest maszt. Moje pytanie brzmi czy można rozwiązać to w taki sposób aby sterować masztem za pomocą samego rozdzielacza (na widlaku), bez uciążliwego operowania dwoma dźwigniami ? :D Przepraszam jeśli coś byłoby nie zrozumiałe, ale nie znam się na hydraulice i starałem się opisać wszystko swoimi słowami.

Opublikowano

Można tylko trzeba rozdzielacz masztu odpowiednio podłączyć do układu hydraulicznego ciągnika. Zaś ten (ciągnik) musi być wyposażony w rozdzielacz, który ma przynajmniej na jednej sekcji  funkcję podłączenia silnika hydraulicznego, czyli zatrzask oraz dodatkowe szybkozłącze nazywane: "swobodny powrót".

Sposób podłączenia:

Z szybkozłącza ciągnikowego tłoczącego olej (sekcja z zatrzaskiem) podłączamy do rozdzielacza masztu pod "P", zaś "T" podłączamy do ciągnika pod szybkozłącze tzw. "swobodny powrót", czyli bezpośredni spływ do skrzyni biegów lub pojemnika na olej pompy hydraulicznej.

Sterowanie:

W ciągniku przełączamy dźwignię na tłoczenie oleju (pozycja z zatrzaskiem - po to, aby nie było potrzeby trzymać cały czas tej dźwigni). Sterujemy tylko i wyłącznie rozdzielaczem masztu: jedna sekcja podnoszenie - opuszczanie; druga sekcja: przesuw lewo - prawo lub inna funkcja np. wychylenie (zależnie od wyposażenia).

Olej tłoczony jest cały czas od momentu przesunięcia dźwigni w ciągniku na "tłoczenie". Jeśli nie używamy żadnej dźwigni w rozdzielaczu masztu olej z "P" przechodzi przez rozdzielacz i wraca poprzez "T" bezpośrednio do "swobodnego powrotu". Jeśli podnosimy maszt olej z "P" jest podawany na siłownik poprzez wyjścia "A" lub "B". Jeśli opuszczamy maszt olej z siłownika wraca poprzez wyjścia "A" lub "B" do "T" i dalej do "swobodnego powrotu" do ciągnika.

 

*Jeśli ciągnik nie jest wyposażony w szybkozłącze "swobodny powrót" należy go zrobić. Najlepiej wywiercić w korku lub w "plecaku", czyli pokrywie tylnego mostu otwór o odpowiedniej średnicy i nagwintować go. Wszystkie te operacje (wiercenie i gwintowanie) przeprowadzać tak, aby nie wprowadzić opiłek do oleju, czyli dokonywać na zewnątrz. W ten otwór przymocowujemy szybkozłącze, które pełni funkcję "swobodny powrót".

Opublikowano

A nie lepiej podłączyć siłownik lub siłowniki widlaka bezpośrednio do szybkozłącza ciągnika pomijając rozdzielacz widlaka i i starować widlakiem dźwignią z ciągnika ? , ja tak mam i jest ok. chyba ze nie masz regulacji przepływu w ciągniku i wtedy widlak chodzi za szybko, ale wtedy dokup na przewód zasilający zawór dławiący z ręczną regulacją koszt do 100zeta

Opublikowano

Mogło by być ale dzieki temu zajmuje tylko dwa złącza, a widlak ma 4 funkcje czyli: podnoszenie-opuszczanie, wysuwanie na boki, śrubę hydrauliczną. dociskanie przewożonego materiału z góry, na tej zasadzie można by skonstruować jakiś wywrot. :D

Opublikowano

Nie musi być wcale swobodnego powrotu. Zawsze gdy dajesz olej na jedno gniazdo z pary, to drugim powraca. Ludzie tak tury pod wyjscia podpinają i dziala to. Cisnienie i tak jest ustalone zaworami w rozdzielaczach. Jedynie trzeba dźwignię jakoś zablokować. Tylko uwaga. Nie wolno podawać ciśnienia oleju do powrotu rozdzielacza.

Opublikowano

Może tak być i nawet będzie działać - tylko licz się z większym oporem na powrocie. Może także wystąpić dodatkowo: buczenie w układzie hydraulicznym ciągnika, nadmierne grzanie oleju, zwiększone obciążenie pompy hydraulicznej a co za tym idzie wyższe spalanie, problemy z opuszczaniem...

Osobiście nikomu takiego rozwiązania nie polecam, ale każdy ma prawo zrobić, jak uważa.

Opublikowano

Masz racje, że występuje lekkie buczenie, ale problemów z opuszczaniem nie widzę ponieważ tłoki są dwustronnego działania i one opuszczają cały ciężar. Mamy zamiar dorobić wolny spływ tylko na razie będzie tak, a więc mam pytanie czy takie używanie ciągnika jakoś mu szkodzi ? Dodam, ze z masztem nie współpracuje na co dzień, ale będzie to co jakiś czas.

Opublikowano

Jeśli ładowacz jest użytkowany sporadycznie nie ma to większego znaczenia. Jak powiedziało się wyżej w poprzednim poście: licz się z większym spalaniem, ale bez przesady.

 

Całkiem inaczej przedstawiałaby się sytuacja, gdyby ciągnik pracował z ładowaczem codziennie przez kilka godzin.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
    • Przez mati5048
      Witam. Mam problem z ciagnikiem jd 3640 , po podłączeniu owijarki pod cisnienie oraz oryginalny wolny splyw nieotwiera sie silownik od obcinania foli( sipma maja) wyrzucajac dzwignie na neutralny silownik sie otwiera dodam ze ten silownik otwiera sie neutralnie bez cisnienia. Czyli pierwsze co to pomyslalem, że przyczyna jest ze olej niewraca wolno do skrzyni, dorobilem drugi wolny splyw od gory, silownik sie otwiera ale przewod cisnieniowy drga jak szalony. Niewiem czemu tak sie dzieje, dodam ze reszta wszystko ladnie chodzi a pod innym ciagnikiem normalnie sie otwiera
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v