Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

 

Mam problem z ciągnikiem Deutz Fahr typ 4,78,  jest chłodzony powietrzem, mam ten ciągnik od 5 lat, a od pól roku silnik zaczyna się grzać. Mam wymienione wszystkie łożyska w wentylatorze, wszystkie filtry, olej, pasek, a problem nadal istnieje. Gdy nim jadę pod obciążeniem zaczyna coś gwizdać, kwiczeć i zaczyna szybko rosnąć temperatura. Czy ktoś z was miał podobny problem, bądź wie jak pozbyć się tego problemu?

Opublikowano

to co gwizda to prawdopodobnie turbina, a co do grzania to czy silnik jest czysty/ suchy? i być może jakiś bród utrudnia dostęp powietrza do chłodnicy oleju która jest po prawej stronie pod "trąbą" ?

Opublikowano

Turbo nie ma nic do grzania silnika. Podaj typ silnika, zrób zdjęcie wentylatora, bo nie wiadomą jakiego typu masz ten wentylator. I czy za silnikiem masz dodatkową chłodnicę do hydrałliki. Sprawdziłeś termostat czy działa. Coś robiłeś w silniku czy po prostu od tak mu się zmieniło.

Opublikowano

Przecież napisał że jest chłodnica oleju to raz, dwa ze wszystko zostało wyczyszczone, a trzy to turbina wentylatora chłodzącego ma znaczenie w grzaniu silnika. I o to pytam.

Opublikowano (edytowane)

Skoro tak bardzo lubisz liczenie....... To
Chłodnica oleju silnikowego jest zawsze w tych silnikach, to raz. Pytałem o dodatkową hydrałliczną to dwa.O czystość niepytałem to trzy. Ale skoro wspomniałeś to,zawsze może być zabita w środku. To cztery, bo już nie raz to słyszałem panie czysto myłem. Mina jak myłem i farfucle brudu leciały bezcenna. To pięć. Turbina jak już pisałem do grzania nic nie ma, to sześć. A jak już o coś pytasz to pytaj dokładnie. To siedem. Bo turbina a wentylator to dwie różne rzeczy to osiem. Gdy byś miał co do tego wątpliwości to masz linka, to dziewięć.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina?wprov=sfla1

Edytowane przez Laval
Opublikowano

Mam kilka takich ciągników więc wiem co mówię. Mądrzysz się jak byś zjadł wszystkie rozumy, a racji nie masz. Hydraulicznej te ciągniki nie posiadają a nawet gdyby to nie ma to nic wspólnego z grzaniem się silnika. Z resztą kłótnia z Tobą nie ma najmniejszego sensu. Robiłeś kiedyś ten silnik? Jeśli tak to możemy rozmawiać dalej jeśli nie to posługuj  się dalej Wikipedią.  Teraz czekam na odpowiedz kolegi który ma problem.

Opublikowano

Sory koledzy nie ma co się tutaj kłócić, mam nadzieję, że jakoś rozwiążemy ten poważny problem:)

 

Ciągnik na pewno nie traci na mocy, więc to raczej nie jest wina uszczelki. Chłodnica olejowa jest na pewno czysta w środku też.

 

Chłodnicy od hydrauliki nie posiada i nie ma też termostatu.

 

i to co najważniejsze gdy ciągnik jest pod obciążeniem to jest dziwny gwizd i jak jest ten gwizd to temperatura silnika momentalnie podchodzi do góry.

 

O co chodzi pod hasłem turbina wentylatora?

 

Przy silniku nic nie robiłem, tak samo od siebie to się zmieniło.

Opublikowano

Mam kilka takich ciągników więc wiem co mówię. Mądrzysz się jak byś zjadł wszystkie rozumy, a racji nie masz. Hydraulicznej te ciągniki nie posiadają a nawet gdyby to nie ma to nic wspólnego z grzaniem się silnika. Z resztą kłótnia z Tobą nie ma najmniejszego sensu. Robiłeś kiedyś ten silnik? Jeśli tak to możemy rozmawiać dalej jeśli nie to posługuj się dalej Wikipedią. Teraz czekam na odpowiedz kolegi który ma problem.

To, że masz kilka takich ciągników to o niczym nie świadczy. A w porównaniu do ciebie jednak te rozumy zjadłem. Bo byłem w pierwszej grupie w Polsce, która uzyskała w centrum szkoleniowo treningowym Deutza uprawnienia na ten silnik a był to rok 1990. I gdybyś miał z tymi silnikami odczynienia jak ja a nie tylko się w traktor patrzysz. To byś wiedział jak zapchana chłodnica hydrauliczna zaburza opływ powietrza w silniku. A przede wszystkim podstawa to dokumentacja. Wiki mam pod ręką a dokumentację muszę zeskanować/ drukować.

Ale powiedz, z czego byś w taki razie chciał wydruk. Z Workschop Manual, Parts List, Service Traning, Serpic, Service News.

 

 

Ja bym stawiał na uszczelke pod głowica jest to taka podkładka zazwyczaj to się dzieje a pytanie na mocy stracił?

No a nawet 4 b o każdy cylinder ma swoją. Słychać charakterystyczny strzał przy odpaleniu i widać okopcenie cylindra. Więc nie trafiłeś.

Autorze pisałeś, że wymieniałeś łożyska w wentylatorze Grzanie było po tym czy przed? Czy masz ogrzewanie kabiny, bo jeżeli tak to masz na 100% termostat. W pozostałych wypadkach to był rzadka opcja. Gwizd z silnika może świadczyć o kawitacji pompy oleju. Podłącz manometr i sprawdź, jakie masz wtedy ciśnienie oleju. Miałeś też zrobić zdjęcie wentylatora, a jakość nadmuch sprawdzasz rotometrem. A miejsce i sposób pokaże ci pewnie kolega, co ma tyle tych ciągników.......

post-155299-0-37835200-1459491338_thumb.jpg

Opublikowano

Przesyłam zdjęcia wentylatora i chłodnicy


Łożyska zostały wymienione gdy zaczął się grzać, myślałem, że to może być to ale jak widzisz nie trafiłem:(

 

Ogrzewanie kabiny mam.

 

Ciśnienie silnika jak jest zimny to ma 6 bar, a jak ciepły to spada 1,5 bar.

post-183195-0-05483500-1459539973_thumb.jpg

post-183195-0-99243500-1459540022_thumb.jpg

post-183195-0-79146900-1459540076_thumb.jpg

Opublikowano

Masz sterowany wentylator. W środku znajduje się sprzęgło wiskotyczne. Załączany jest ciśnieniem oleju. Teraz sprawdź czym jest sterowany. Możliwości są dwie. Termostat wkręcony w kolektor wydechowy i, lub elektrozawór zaraz koło niego. Rysunki podrzucę cię wieczorem.

Opublikowano

post-155299-0-35236100-1459630491.jpg
Zdejmij tą klapę i zrób mi dokładne zdjęcie wnętrza środek, lewa i prawa strona. Zainteresował mnie czujnik widoczny w prawym skrajnym rogu.post-155299-0-85683300-1459630631.jpg
Tak wygląda zespół sprzęgła w wentylatorze.
post-155299-0-60480300-1459630717.jpg
Po prawej stronie widoczna śruba, a pod nią znajduje się termostat oleju silnikowego.post-155299-0-82738500-1459630802.jpg
Tak wygląda termostat sterujący pracą wentylatora. Wkręcony jest w kolektor wydechowy. Jeżeli oczywiście go masz.
post-155299-0-26341100-1459630846_thumb.jpg
Pozycja 140 to jest termostat oleju silnikowego w innej konfiguracji chłodnicy.
post-155299-0-79403900-1459630931_thumb.jpg
Pozycja 120 to termostat wentylatora wkręcony w kolektor wydechowy, a pozycja 132 to elektrozawów sterujący.post-155299-0-03156600-1459631110_thumb.jpg tu masz rysunek złożeniowy wentylatora że sprzęgłem.

Opublikowano (edytowane)

@Laval ten termostat 140 "odłącza" chłodnicę oleju np podczas nagrzewania silnika? Jego awaria może dezaktywować ją podczas normalnej pracy? Mój F6L913 w kombajnie też zaczął się grzać dziwnie, tłumaczyłem sobie czujnik, zegar itp bo wszystko przedmuchane, czyste, przerobiłem 2 sezony i nic złego się nie dzieje

Edytowane przez pawel885
Opublikowano

@Laval ten termostat 140 "odłącza" chłodnicę oleju np podczas nagrzewania silnika? Jego awaria może dezaktywować ją podczas normalnej pracy?

Tak właśnie działa termostat. Przy zimnym nie puszcza oleju przez chłodnice. A zaciąć się może w dowolnej pozycji. Mimo że konstruuje się je tak by w razie, czego pozostały otwarte.

Autorze, co już sprawdziłeś? Podejrzewam, że ten czujnik, co jest na dolnej chłodnicy uruchamia elektrozawór sterujący pracą wentylatora. Ale czas pisać, co masz a co nie. I będziemy sprawdzać dalej.

Opublikowano (edytowane)

Witam mam pare pytan dotyczacych Deutz Fahr DX 4.50
otóz wskaźnik temperatury silnika po przekręceniu kluczyka delikatnie sie unosi jakieś 2mm w góre lecz przy pracach polowych rozgrzanym silniku nic sie wiecej nie unosi wskazówka.
czy mogłby mi ktoś podpowiedziec gdzie szukac przyczyny braku wskazan lub jak sprawdzic wskaźnik czy działa i jak prawidłowo powinien być podpiety wskaźnik i czujnik i czy do wskaźnika są 2 czujniki czy 1 w silniku BF4L913T ??
posługując sie zdjeciami z wcześniejszych postów czy ktos mogłby mi podac .post-164351-0-41565800-1478883462.jpg gdzie idą kable z czujnika z jednego zdjecia czy obojetne jest który kabel do którego pinu jest podpiety??
i na drugim zdjeciu post-164351-0-62627000-1478883523.jpg do czego jest ten kabel który oznaczyłem strzałka??
w głowicy mam jakiś czujnik ale kabel mam luźny prosze o pomoc jeśli ktos by mogł coś podpowiedziec bo kiedyś działał wskaźnij a teraz nie wiem co jest grane czy jakis kabel sie gdzies wypiął czy co??
dziekuje i czekam na odp pozdrawiam

Edytowane przez Lugi76
Opublikowano

Najprawdopodobniej to czujnik temperatury masz w głowicy, możesz sprawdzić jaki masz kolor przy zegarze i po kablu dojdziesz do czujnika , możesz kabel który jak zrozumiałem jest odłączony przy głowicy to tym kablem dotknij do masy i w ten sposób sprawdzisz czy zegar działa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Daoran23
      Siema Zamierzam kupić ciągnik i podobają mi się Agrotrony 120 i proszę o wyjaśnienie Do czego służy ta niebieska Gałka z gumowym mieszkiem bo 2 obok to domyślam sieę że sekcje czyli 4 wyjścia a czy ta z mieszkiem to tez od pary czy nie bo nie które ciągniki jej nie posiadają. Jakby ktoś miał czas to niech obiaśni mi poza tym wszystkie wajchy pokrętła.  Z góry dzięki za pomoc

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v