Skocz do zawartości

Ogólne pytania dotyczące Bizona Z056


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam pytania co do Bizona od roku posiadam Bizonka i jak na chwilę obecną wykosiłem min aby 2h na równym polu. Mam też pagórkowate i pochyłe pole na które nie wjechałem. Ponieważ poobrywały mi się łańcuchy na hederze i z racji, że musiałem natychmiast zrobić omłot nająłem inny kombajn. No ale do rzeczy, jak wiadomo Z056 ma bardzo słabe półosie. Czy jak będe kosił na pochyłym polu to czy one się nie poukręcają? Inni kombajniści jak kosili to ich lekko ściągało (kombajny to John Deere oraz Fiat Laverda) . Posiada może ktoś instrukcje napraw tego kombajnu w formie pdf? Przepraszam jeżeli taki temat już był.        

Edytowane przez Gryzon
Opublikowano

Jeśli chcesz jeździć bizonkiem po górkach, to zrób porządnie hamulce - to ich największa bolączka.

Półosie niby słabe, ale ja w swoim za 10 lat jazdy nie zmieniałem ani jednej, dużo chyba zależy od stylu jazdy, choć słyszałem ze oryginalne wytrzymywały dużo więcej niż te które możesz teraz kupić w sklepie.

Opublikowano

Z tego że pierwszy raz jeźdzę na kombajnie to kosząc te 2 h jeździłem bardzo ostrożnie. Wsteczny wrzucałem delikatnie i przejeżdzając przez bruzde tak jak piszecie z ukosa. Hamulce tak wiem, że nie ma ich prawie w ogóle, tylko chodzi mi o te pół osie, bo to trochę rooty pewnie z tym jest. Nie pokoi mnie to że wariator jest ciepły w miejscu gdzie pasy chodzą, nawet bardziej ciepły ale da się go dotknąć i nie parzy. W miejscu łożysk jest letni. Jak myślicie coś jest z nim nie tak??    

Opublikowano

wariator zawsze się nagrzewa i to dość mocno ,w końcu pasy sie o niego tra  smaruj go i wszystkie lozyska co 10godz pracy awaria jego to grzanie sie na osi ale to bedzie tak gorące ze sie poparzysz ,pomucisz troche to dojdziesz do wprawy  .

Opublikowano

Z hamulcami sobie poradziłem łatwo, wystarczy podpiąć ręczny pod nogę i hamuje bardzo dobrze, ale skolei ręczny musi być dobry. Też trzeba uważać z tym bo jakiś mądry wymyślił hamulce na skrzyni. Z tą skrzynią jak z kobietą, nic na siłę;)

Opublikowano (edytowane)

Jest tu kilku magików co sobie porobili hamulce po swojemu, jeden założył chyba nawet od stara czy cos, zdj. są gdzies w galerii ...

A co do techniki jazdy to to co koledzy wyżej piszą tyczy się każdego kombajnu, nie tylko bizona, bo kazdy kombajn jest stosunkowo łatwo załatwić ....

Edytowane przez tomekzet
Opublikowano

Dobrze było by przerobić te hamulce bez jakiś większych przeróbek. Słyszałem że podpinali ręczny pod jeden z hamulca nożnego, ale mówili że jeden sezon i hamulców w ogóle nie ma. 

Opublikowano (edytowane)

A co myślicie o przełożeniu podwozia od Rekorda?. ile by kosztowała taka zabawa? dało by rade zakupić za mniej nić 5 tysięcy dobrą skrzynie, zwolnice i osie?? Zastanawiam się nad tym aby co roku pozbierać trochę tych części i złożyć gdy wszystkie już będą. A może zakupi jakiegoś rekorda całego na części za taką kwote?  

Edytowane przez Gryzon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v