Skocz do zawartości
News
Gryzon

Ogólne pytania dotyczące Bizona Z056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Z056
Gryzon    0

Witam, mam pytania co do Bizona od roku posiadam Bizonka i jak na chwilę obecną wykosiłem min aby 2h na równym polu. Mam też pagórkowate i pochyłe pole na które nie wjechałem. Ponieważ poobrywały mi się łańcuchy na hederze i z racji, że musiałem natychmiast zrobić omłot nająłem inny kombajn. No ale do rzeczy, jak wiadomo Z056 ma bardzo słabe półosie. Czy jak będe kosił na pochyłym polu to czy one się nie poukręcają? Inni kombajniści jak kosili to ich lekko ściągało (kombajny to John Deere oraz Fiat Laverda) . Posiada może ktoś instrukcje napraw tego kombajnu w formie pdf? Przepraszam jeżeli taki temat już był.        

Edytowano przez Gryzon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    11

Jeśli chcesz jeździć bizonkiem po górkach, to zrób porządnie hamulce - to ich największa bolączka.

Półosie niby słabe, ale ja w swoim za 10 lat jazdy nie zmieniałem ani jednej, dużo chyba zależy od stylu jazdy, choć słyszałem ze oryginalne wytrzymywały dużo więcej niż te które możesz teraz kupić w sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

master20002    201

dokładnie, styl jazdy wiele daje, nie szarpać, nie szaleć po polu na III , przez miedze i bruzdy przejeżdżać na ukos i delikatnie przy wstecznym. wtedy najczęściej sypie się coś w skrzyni.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

Z tego że pierwszy raz jeźdzę na kombajnie to kosząc te 2 h jeździłem bardzo ostrożnie. Wsteczny wrzucałem delikatnie i przejeżdzając przez bruzde tak jak piszecie z ukosa. Hamulce tak wiem, że nie ma ich prawie w ogóle, tylko chodzi mi o te pół osie, bo to trochę rooty pewnie z tym jest. Nie pokoi mnie to że wariator jest ciepły w miejscu gdzie pasy chodzą, nawet bardziej ciepły ale da się go dotknąć i nie parzy. W miejscu łożysk jest letni. Jak myślicie coś jest z nim nie tak??    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    721

wariator zawsze się nagrzewa i to dość mocno ,w końcu pasy sie o niego tra  smaruj go i wszystkie lozyska co 10godz pracy awaria jego to grzanie sie na osi ale to bedzie tak gorące ze sie poparzysz ,pomucisz troche to dojdziesz do wprawy  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    201

Z hamulcami sobie poradziłem łatwo, wystarczy podpiąć ręczny pod nogę i hamuje bardzo dobrze, ale skolei ręczny musi być dobry. Też trzeba uważać z tym bo jakiś mądry wymyślił hamulce na skrzyni. Z tą skrzynią jak z kobietą, nic na siłę;)


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Jest tu kilku magików co sobie porobili hamulce po swojemu, jeden założył chyba nawet od stara czy cos, zdj. są gdzies w galerii ...

A co do techniki jazdy to to co koledzy wyżej piszą tyczy się każdego kombajnu, nie tylko bizona, bo kazdy kombajn jest stosunkowo łatwo załatwić ....

Edytowano przez tomekzet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

Dobrze było by przerobić te hamulce bez jakiś większych przeróbek. Słyszałem że podpinali ręczny pod jeden z hamulca nożnego, ale mówili że jeden sezon i hamulców w ogóle nie ma. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    201

Ja już tak mam 4 sezony i ok. A skrzynie załatwiłem przy cofaniu jak za szybko puściłem sprzęgło na grzęzawisku


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

A co myślicie o przełożeniu podwozia od Rekorda?. ile by kosztowała taka zabawa? dało by rade zakupić za mniej nić 5 tysięcy dobrą skrzynie, zwolnice i osie?? Zastanawiam się nad tym aby co roku pozbierać trochę tych części i złożyć gdy wszystkie już będą. A może zakupi jakiegoś rekorda całego na części za taką kwote?  

Edytowano przez Gryzon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasaplo    0

Poszukuje instrukcji napraw do bizona Z056 (nie instrukcji obsługi).Będe bardzo wdzięczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez divio
      jaki oryginalnie numer ral farby żółtej miał bizon?
    • Przez benyk123
      witam wszystkich  Mam  pytanie odnośnie silnika do Bizona Z056.W te zniwa padł nam silnik. Potrzebuje dobrej rady od was.
      Czy robic samemu remont czy oddac do mechanika  Chodzi mi o kapitalny remont zeby to chodzilo
      Moze znacie dobrego mechanika z woj.lubelskiego ktory da gwarancje i porządnie zrobi nam silnik lub jakis namiar na wymiane na po remoncie tez z gwarancją. Z gory dziekuje
      Pozdrawiam licze na wasza pomoc.
    • Przez matakombajn
      Witam, tworzę model (miniaturkę) kombajnu Bizon Z056 i chciałbym spytać czy może ktoś podać mi wymiary kombajnu ? 
      Zależy mi na długości samego kombajnu od przenośnika pochyłego do końca maszyny. Za wszelką pomoc będę wdzięczny
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
    • Przez Rafii
      Witam, Panowie jak można uporać się w Bizonie Zo56 z problemem gubienia ziarna . Było już chyba wszystko regulowane. Wiatr, szybkość jazdy, ustawienia sit, a i tak po robocie zostają ślady pokosu. Głównie problem dotyczy jęczmienia jarego.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.