News
Gryzon

Ogólne pytania dotyczące Bizona Z056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizona
Gryzon    0

Witam, mam pytania co do Bizona od roku posiadam Bizonka i jak na chwilę obecną wykosiłem min aby 2h na równym polu. Mam też pagórkowate i pochyłe pole na które nie wjechałem. Ponieważ poobrywały mi się łańcuchy na hederze i z racji, że musiałem natychmiast zrobić omłot nająłem inny kombajn. No ale do rzeczy, jak wiadomo Z056 ma bardzo słabe półosie. Czy jak będe kosił na pochyłym polu to czy one się nie poukręcają? Inni kombajniści jak kosili to ich lekko ściągało (kombajny to John Deere oraz Fiat Laverda) . Posiada może ktoś instrukcje napraw tego kombajnu w formie pdf? Przepraszam jeżeli taki temat już był.        

Edytowano przez Gryzon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    11

Jeśli chcesz jeździć bizonkiem po górkach, to zrób porządnie hamulce - to ich największa bolączka.

Półosie niby słabe, ale ja w swoim za 10 lat jazdy nie zmieniałem ani jednej, dużo chyba zależy od stylu jazdy, choć słyszałem ze oryginalne wytrzymywały dużo więcej niż te które możesz teraz kupić w sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

master20002    207

dokładnie, styl jazdy wiele daje, nie szarpać, nie szaleć po polu na III , przez miedze i bruzdy przejeżdżać na ukos i delikatnie przy wstecznym. wtedy najczęściej sypie się coś w skrzyni.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

Z tego że pierwszy raz jeźdzę na kombajnie to kosząc te 2 h jeździłem bardzo ostrożnie. Wsteczny wrzucałem delikatnie i przejeżdzając przez bruzde tak jak piszecie z ukosa. Hamulce tak wiem, że nie ma ich prawie w ogóle, tylko chodzi mi o te pół osie, bo to trochę rooty pewnie z tym jest. Nie pokoi mnie to że wariator jest ciepły w miejscu gdzie pasy chodzą, nawet bardziej ciepły ale da się go dotknąć i nie parzy. W miejscu łożysk jest letni. Jak myślicie coś jest z nim nie tak??    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    831

wariator zawsze się nagrzewa i to dość mocno ,w końcu pasy sie o niego tra  smaruj go i wszystkie lozyska co 10godz pracy awaria jego to grzanie sie na osi ale to bedzie tak gorące ze sie poparzysz ,pomucisz troche to dojdziesz do wprawy  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    207

Z hamulcami sobie poradziłem łatwo, wystarczy podpiąć ręczny pod nogę i hamuje bardzo dobrze, ale skolei ręczny musi być dobry. Też trzeba uważać z tym bo jakiś mądry wymyślił hamulce na skrzyni. Z tą skrzynią jak z kobietą, nic na siłę;)


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Jest tu kilku magików co sobie porobili hamulce po swojemu, jeden założył chyba nawet od stara czy cos, zdj. są gdzies w galerii ...

A co do techniki jazdy to to co koledzy wyżej piszą tyczy się każdego kombajnu, nie tylko bizona, bo kazdy kombajn jest stosunkowo łatwo załatwić ....

Edytowano przez tomekzet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

Dobrze było by przerobić te hamulce bez jakiś większych przeróbek. Słyszałem że podpinali ręczny pod jeden z hamulca nożnego, ale mówili że jeden sezon i hamulców w ogóle nie ma. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    207

Ja już tak mam 4 sezony i ok. A skrzynie załatwiłem przy cofaniu jak za szybko puściłem sprzęgło na grzęzawisku


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

A co myślicie o przełożeniu podwozia od Rekorda?. ile by kosztowała taka zabawa? dało by rade zakupić za mniej nić 5 tysięcy dobrą skrzynie, zwolnice i osie?? Zastanawiam się nad tym aby co roku pozbierać trochę tych części i złożyć gdy wszystkie już będą. A może zakupi jakiegoś rekorda całego na części za taką kwote?  

Edytowano przez Gryzon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Junkers
      Witam, mój problem polega na tym, że nagarniacz za szybko się obraca. Przy tęgim życie nie mogę sobie dać rady, bo nagarniacz narzuca masę przed podajnik ślimakowo-palcowy (sznekę) i robi się ściana ze słomy przed nim, a następnie pójdzie wszystko na bęben aż silnik kucnie, albo owinie się na nagarniaczu albo całkowicie stanie nagarniacz. Sprawdzałem średnice kół pasowych nagarniacza gdyż pomyślałem że może zmienione i są wedle katalogu takie same tzn. średnice te same jakie mają w Agromie, zębatki też te same. Przekładnia bezstopniowa prędkości nag. chodzi dobrze tzn. od skrajnego położenia do skrajnego tylko pasek wpada na te śruby na dolnym kole jak chcę ustawić jak najwolniej i nie wiem za co? ale to nie jest przyczyną
      Bizon rok 88 (napęd hederu na pasek podwójny, napinacz jednorolkowy) Dodam że dopiero zacząłem przygodę z bizonem, ok 10 godzin dopiero ale już mam wszystko opanowane tylko ten nagarniacz. Na żyto wymyśliłem sposób że nagarniacz do dołu prawie samego, wsunięty do końca a powinno być wysunięty, podniesiony i pchać żyto do przodu delikatnie. Jak wiecie to pomóżcie, co mam zrobić żeby nagarniacz wolniej się obracał niż prędkość jazdy??, bez tego nie ma mowy o normalnym młóceniu
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie jak najlepiej sprawdzić łożyska na wytrząsaczach,jest na to jakiś sprawdzony sposób czy wymienić je wymienić profilaktycznie dla pewności?
    • Przez marcin14-90
      Witam, jestem po wymianie silnika i szukam wałka napędu pompy olejowej "na pletwie" z wyjściem na obrotomierz silnika, w poprzednim silniku było na kwadrat. Może ktoś ma namiary na taką część, albo jest może inne miejsce skąd wziąć obroty silnika.
    • Przez divio
      jaki oryginalnie numer ral farby żółtej miał bizon?
    • Przez artgosz18
      Witam serdecznie.
       
      Zakładam nowy temat ponieważ czytałem o podobnych problemach niestety żaden nie był taki jak u mnie, mianowicie mam problem z wskaznikami temp. wody oraz oleju od ciśnienia i wskaznik paliwa oraz ładowania działają. Bizon ma zegary starego typu wymieniałem czujniki i na nowych temp. od razu wzrasta na 120 stopni. dziwi mnie fakt ,że po zdjęciu kabla z czujnika temp. nadal pokazuje 120 a przy dotknięciu masy spada na 0 ;/ u znajomego jest odwrotnie i tak powinno byc z tego co czytam ( po dotknieciu masy 120 stopni) nie wiem gdzie szukać przyczyny. kable sprawdzałem  proszę o pomoc. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.