Skocz do zawartości
Gryzon

Ogólne pytania dotyczące Bizona Z056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizona
Gryzon    0

Witam, mam pytania co do Bizona od roku posiadam Bizonka i jak na chwilę obecną wykosiłem min aby 2h na równym polu. Mam też pagórkowate i pochyłe pole na które nie wjechałem. Ponieważ poobrywały mi się łańcuchy na hederze i z racji, że musiałem natychmiast zrobić omłot nająłem inny kombajn. No ale do rzeczy, jak wiadomo Z056 ma bardzo słabe półosie. Czy jak będe kosił na pochyłym polu to czy one się nie poukręcają? Inni kombajniści jak kosili to ich lekko ściągało (kombajny to John Deere oraz Fiat Laverda) . Posiada może ktoś instrukcje napraw tego kombajnu w formie pdf? Przepraszam jeżeli taki temat już był.        

Edytowano przez Gryzon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    11

Jeśli chcesz jeździć bizonkiem po górkach, to zrób porządnie hamulce - to ich największa bolączka.

Półosie niby słabe, ale ja w swoim za 10 lat jazdy nie zmieniałem ani jednej, dużo chyba zależy od stylu jazdy, choć słyszałem ze oryginalne wytrzymywały dużo więcej niż te które możesz teraz kupić w sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

master20002    188

dokładnie, styl jazdy wiele daje, nie szarpać, nie szaleć po polu na III , przez miedze i bruzdy przejeżdżać na ukos i delikatnie przy wstecznym. wtedy najczęściej sypie się coś w skrzyni.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

Z tego że pierwszy raz jeźdzę na kombajnie to kosząc te 2 h jeździłem bardzo ostrożnie. Wsteczny wrzucałem delikatnie i przejeżdzając przez bruzde tak jak piszecie z ukosa. Hamulce tak wiem, że nie ma ich prawie w ogóle, tylko chodzi mi o te pół osie, bo to trochę rooty pewnie z tym jest. Nie pokoi mnie to że wariator jest ciepły w miejscu gdzie pasy chodzą, nawet bardziej ciepły ale da się go dotknąć i nie parzy. W miejscu łożysk jest letni. Jak myślicie coś jest z nim nie tak??    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    626

wariator zawsze się nagrzewa i to dość mocno ,w końcu pasy sie o niego tra  smaruj go i wszystkie lozyska co 10godz pracy awaria jego to grzanie sie na osi ale to bedzie tak gorące ze sie poparzysz ,pomucisz troche to dojdziesz do wprawy  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    188

Z hamulcami sobie poradziłem łatwo, wystarczy podpiąć ręczny pod nogę i hamuje bardzo dobrze, ale skolei ręczny musi być dobry. Też trzeba uważać z tym bo jakiś mądry wymyślił hamulce na skrzyni. Z tą skrzynią jak z kobietą, nic na siłę;)


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Jest tu kilku magików co sobie porobili hamulce po swojemu, jeden założył chyba nawet od stara czy cos, zdj. są gdzies w galerii ...

A co do techniki jazdy to to co koledzy wyżej piszą tyczy się każdego kombajnu, nie tylko bizona, bo kazdy kombajn jest stosunkowo łatwo załatwić ....

Edytowano przez tomekzet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

Dobrze było by przerobić te hamulce bez jakiś większych przeróbek. Słyszałem że podpinali ręczny pod jeden z hamulca nożnego, ale mówili że jeden sezon i hamulców w ogóle nie ma. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    188

Ja już tak mam 4 sezony i ok. A skrzynie załatwiłem przy cofaniu jak za szybko puściłem sprzęgło na grzęzawisku


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

A co myślicie o przełożeniu podwozia od Rekorda?. ile by kosztowała taka zabawa? dało by rade zakupić za mniej nić 5 tysięcy dobrą skrzynie, zwolnice i osie?? Zastanawiam się nad tym aby co roku pozbierać trochę tych części i złożyć gdy wszystkie już będą. A może zakupi jakiegoś rekorda całego na części za taką kwote?  

Edytowano przez Gryzon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sajmon8526
      Witam. Kupiłem kombajn bizon jesienią zeszłego roku, odrazu mówię że to moje pierwsze stycznosci i w tym roku pierwsze koszenie i już mam ogromny problem z kołem bębna o które ociera jedna strona widełek. Kombajn miałbyc  jak zegarek bez wkładu finansowego a tu taki babol. Dlaczego to ramię jest w takiej pozycji??? Poniżej wrzucam zdjęcia z bębna i odrzutnika który też jest wciśniety w przenośnik. Proszę o podpowiedzi bo tak zapewne nie może być.







    • Przez gustaww
      Cześć. Powiedzcie mi od czego ten czujnik i gdzie powinien być przypięty. 
      Druga sprawa rozumiem że na przenośniku pochyłym powinienem mieć gumę,  a jak powinien wyglądać odbój? Czy jeśli podniesie do końca heder to jest jakiś automat odcinający lub blikujący dźwignię podnoszenia? Załączam zdjęcia jak jest u mnie. Czekam na Waszą pomoc...



    • Przez oFsik
      Witam jak to jest u was z hamulcami w Bizonie? U mnie w Z056 prawie w ogóle nie trzyma. W zasadzie to jedyny hamulec to ręczny. Może ktoś z was bez jakichś większych kombinacji usprawnił to?
    • Przez ursusikc330m
      Co może być przyczyną tego że podczas otwierania rury wyładowczej w momencie gdy rura dochodzi już do ściany zbiornika to ślimak który jest w ruże nie może natrafić w ten ślimak skośny,proszę was o pomoc bo już 2 dni nad tym siedzę,założyłem drugą rurę i dalej to samo 
    • Przez Darek914
      Witam mieliście co takiego w bizonie.Jak kosisz pod wzniesienie obroty stoją na silniku 2000- 2100tak jak po wino a jak jedziesz ze wzniesienia to warjują na 2800.Tak samo robi sie jak wjedziesz w zboże to jest ok a jak wyjeżdzasz to znowu wskakują do maxa prawie.co to morze być pompa,czy cos innego?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.