Skocz do zawartości
Gryzon

Ogólne pytania dotyczące Bizona Z056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizona
Gryzon    0

Witam, mam pytania co do Bizona od roku posiadam Bizonka i jak na chwilę obecną wykosiłem min aby 2h na równym polu. Mam też pagórkowate i pochyłe pole na które nie wjechałem. Ponieważ poobrywały mi się łańcuchy na hederze i z racji, że musiałem natychmiast zrobić omłot nająłem inny kombajn. No ale do rzeczy, jak wiadomo Z056 ma bardzo słabe półosie. Czy jak będe kosił na pochyłym polu to czy one się nie poukręcają? Inni kombajniści jak kosili to ich lekko ściągało (kombajny to John Deere oraz Fiat Laverda) . Posiada może ktoś instrukcje napraw tego kombajnu w formie pdf? Przepraszam jeżeli taki temat już był.        

Edytowano przez Gryzon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    10

Jeśli chcesz jeździć bizonkiem po górkach, to zrób porządnie hamulce - to ich największa bolączka.

Półosie niby słabe, ale ja w swoim za 10 lat jazdy nie zmieniałem ani jednej, dużo chyba zależy od stylu jazdy, choć słyszałem ze oryginalne wytrzymywały dużo więcej niż te które możesz teraz kupić w sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

master20002    157

dokładnie, styl jazdy wiele daje, nie szarpać, nie szaleć po polu na III , przez miedze i bruzdy przejeżdżać na ukos i delikatnie przy wstecznym. wtedy najczęściej sypie się coś w skrzyni.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

Z tego że pierwszy raz jeźdzę na kombajnie to kosząc te 2 h jeździłem bardzo ostrożnie. Wsteczny wrzucałem delikatnie i przejeżdzając przez bruzde tak jak piszecie z ukosa. Hamulce tak wiem, że nie ma ich prawie w ogóle, tylko chodzi mi o te pół osie, bo to trochę rooty pewnie z tym jest. Nie pokoi mnie to że wariator jest ciepły w miejscu gdzie pasy chodzą, nawet bardziej ciepły ale da się go dotknąć i nie parzy. W miejscu łożysk jest letni. Jak myślicie coś jest z nim nie tak??    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    376

wariator zawsze się nagrzewa i to dość mocno ,w końcu pasy sie o niego tra  smaruj go i wszystkie lozyska co 10godz pracy awaria jego to grzanie sie na osi ale to bedzie tak gorące ze sie poparzysz ,pomucisz troche to dojdziesz do wprawy  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    157

Z hamulcami sobie poradziłem łatwo, wystarczy podpiąć ręczny pod nogę i hamuje bardzo dobrze, ale skolei ręczny musi być dobry. Też trzeba uważać z tym bo jakiś mądry wymyślił hamulce na skrzyni. Z tą skrzynią jak z kobietą, nic na siłę;)


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Jest tu kilku magików co sobie porobili hamulce po swojemu, jeden założył chyba nawet od stara czy cos, zdj. są gdzies w galerii ...

A co do techniki jazdy to to co koledzy wyżej piszą tyczy się każdego kombajnu, nie tylko bizona, bo kazdy kombajn jest stosunkowo łatwo załatwić ....

Edytowano przez tomekzet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

Dobrze było by przerobić te hamulce bez jakiś większych przeróbek. Słyszałem że podpinali ręczny pod jeden z hamulca nożnego, ale mówili że jeden sezon i hamulców w ogóle nie ma. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    157

Ja już tak mam 4 sezony i ok. A skrzynie załatwiłem przy cofaniu jak za szybko puściłem sprzęgło na grzęzawisku


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

A co myślicie o przełożeniu podwozia od Rekorda?. ile by kosztowała taka zabawa? dało by rade zakupić za mniej nić 5 tysięcy dobrą skrzynie, zwolnice i osie?? Zastanawiam się nad tym aby co roku pozbierać trochę tych części i złożyć gdy wszystkie już będą. A może zakupi jakiegoś rekorda całego na części za taką kwote?  

Edytowano przez Gryzon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MAŁYROLNIK1
      Potrzeuje szybko instrukcj opsługi
    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
×