Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,podczas orki pługiem cztero-skibowym nabiegach A-1 zając ciągnik zadusiło.Po odpaleniu okazało się że ciągnik

jedzie tylko na żułwiu,włączając zająca-skrzynia zablokowana.Czy jest możliwe zatarcie się koła na wałku.

Proszę o poradę.Z góry dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

O jakie zablokowanie Ci chodzi ? Opisz dokładniej, chociaż podejrzewam, ze masz na myśli zablokowany lewarek i brak możliwości wbicia biegów. W swoim tyle, że młodszym 6150 mam coś takiego, że gdy zgaszę ciągnik to zaraz po tym jak zgasną kontrolki włącza się jakaś blokada i lewarek stoi w miejscu bez możliwości wbicia biegu. Dopiero gdy wcisnę sprzęgło i pójdzie sygnał do czujnika to słychać jak się odklesza.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

niby to niemożliwe ale po mojemu to Ci trybo zółwia złapało na tylnim wałku, może hamulec synchronizatora się jakiimś cudem przy temu żółwiowi zakleszczył. Jak żółw nie pusci to zając nie pojedzie. Zdjąć boczny dekiel i sprawdzić czy te ostatnie trybo w skrzyni swobodnie się obraca gdy włączysz zająca

Opublikowano

Koło żułwia na wałku głuwnym ani drgnie.Patrzyłem w katalogu,wałek wyciąga się do tyłu wraz z łorzyskami a koło wyjmuje się

przez okenko.Może Ktoś ma jakiś sposób ruszenia tego koła.W innym wypadku będzie trzeba to koło wypalać palnikiem.

Wszystkie PORADY mile widziane.Z góry dziękuję.

Opublikowano

Tam nic nie wypala się palnikiem. Dolny wałek w okolicach tego koła składa się z dwu części połączonych zabezpieczeniem. Żeby to zrobić trzeba w skrzynię odkręcić od mostu i silnika.

Opublikowano

Koło żułwia na wałku głuwnym ani drgnie.Patrzyłem w katalogu,wałek wyciąga się do tyłu wraz z łorzyskami a koło wyjmuje się

przez okenko.Może Ktoś ma jakiś sposób ruszenia tego koła.W innym wypadku będzie trzeba to koło wypalać palnikiem.

Wszystkie PORADY mile widziane.Z góry dziękuję.

Rozumie, że ustawiłeś wszystkie przesuwki w skrzyni na 0 i ciągnąłeś za choinke, żeby stwierdzić że trybo żółwia nie drgnie? Bo chyba choinki w niedzielny wieczór nie szarpałeś z traktora :>

Niby do wyjęcia tryba nawet silnikiem nie trzeba odjechać ale coś mi się zdaje, że awaria przez brak smarowania a to z przodu skrzyni zaczyna się kanał olejowy dolnego wałka... W sumie to wszystko i tak w oleju chodzi i nie ma prawa się zatrzeć ale widać coś musiało się stać

Opublikowano

Witam.Panowje dekel ze skrzyni wpiątek założyłem spowrotem poniewarz uznałem że to grubsza robota.

Myślę że na żułwju objadę wiosenną robotę,pole mam wokół domu.Po przestudiowaniu książki napraw

wałek wychodzi do tyłu,ale tryb przez ten otwór nie wyjdzie a wygląda tak jakby był zaspawany  do wałka.

Opublikowano

Normalnie to pół godziny roboty wyjąc tego tryba. Najcieżej to wyszarpać segier koło synchronizatora żół-zając nie mając odpowiednich kleszczy. Ale jak tryb zespawany z wałkiem... to współczuje...

Opublikowano

Witam po dłuższym czasie .Nareszcie zabrałem się za moją skrzynie.Ciągnik musiałem rozpołowić od strony tylnego

mostu.Mimo rużnych prub,tryb żułwia musiałem wypalać.Poszukuję trybu żułwia,chamulca sonchronizatora,wałka głuwnego.

O nowych wogule nie myślę ze względu na cenę,a z drugiej strony nowy tryb ze starym górnym trybem mugłby gwizdać.

Wszelkie propzycje i porady mile widziane.

Opublikowano (edytowane)

http://agrofarm.com/pl/2252-U3383436M3-U3383436M3.html tanio nie będzie

http://olx.pl/oferta/kola-skrzyni-biegow-massey-ferguson-CID757-ID5ivuP.html#09ceffad60

Zwróć sobie uwage na trybo zółwia... raz jest zintegrowane z tymi ząbkami i stożkiem który współpracuje z hamulcem synchro a są też wersje składające się z 2 części.... trybo zółwia połączone wieloklinem z tym stożkiem współpracującym z hamulcem

Wałek obojętnie jakiej wersji (synchro i bez synchro ) jest ten sam

Na olx jesttego troche. coś tam znajdziesz. Mi całewkim ładny hamulec udało się za 400zł wyrwać ;)

Edytowane przez lukbold

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v