Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
KASPER    0

Witam,podczas orki pługiem cztero-skibowym nabiegach A-1 zając ciągnik zadusiło.Po odpaleniu okazało się że ciągnik

jedzie tylko na żułwiu,włączając zająca-skrzynia zablokowana.Czy jest możliwe zatarcie się koła na wałku.

Proszę o poradę.Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KASPER    0

Myśle o kole pośrednim na wałku głuwnym.Filtry wymieniałem jeśeniom.Przypuszczam wine oleju,wlałem AGROL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrewk    72

O jakie zablokowanie Ci chodzi ? Opisz dokładniej, chociaż podejrzewam, ze masz na myśli zablokowany lewarek i brak możliwości wbicia biegów. W swoim tyle, że młodszym 6150 mam coś takiego, że gdy zgaszę ciągnik to zaraz po tym jak zgasną kontrolki włącza się jakaś blokada i lewarek stoi w miejscu bez możliwości wbicia biegu. Dopiero gdy wcisnę sprzęgło i pójdzie sygnał do czujnika to słychać jak się odklesza.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

niby to niemożliwe ale po mojemu to Ci trybo zółwia złapało na tylnim wałku, może hamulec synchronizatora się jakiimś cudem przy temu żółwiowi zakleszczył. Jak żółw nie pusci to zając nie pojedzie. Zdjąć boczny dekiel i sprawdzić czy te ostatnie trybo w skrzyni swobodnie się obraca gdy włączysz zająca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KASPER    0

Koło żułwia na wałku głuwnym ani drgnie.Patrzyłem w katalogu,wałek wyciąga się do tyłu wraz z łorzyskami a koło wyjmuje się

przez okenko.Może Ktoś ma jakiś sposób ruszenia tego koła.W innym wypadku będzie trzeba to koło wypalać palnikiem.

Wszystkie PORADY mile widziane.Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

dlaczego od razu wypalac palnikiem?? tak wogole to zaczales cos rozbierac??

Edytowano przez rafal88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

Tam nic nie wypala się palnikiem. Dolny wałek w okolicach tego koła składa się z dwu części połączonych zabezpieczeniem. Żeby to zrobić trzeba w skrzynię odkręcić od mostu i silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

Koło żułwia na wałku głuwnym ani drgnie.Patrzyłem w katalogu,wałek wyciąga się do tyłu wraz z łorzyskami a koło wyjmuje się

przez okenko.Może Ktoś ma jakiś sposób ruszenia tego koła.W innym wypadku będzie trzeba to koło wypalać palnikiem.

Wszystkie PORADY mile widziane.Z góry dziękuję.

Rozumie, że ustawiłeś wszystkie przesuwki w skrzyni na 0 i ciągnąłeś za choinke, żeby stwierdzić że trybo żółwia nie drgnie? Bo chyba choinki w niedzielny wieczór nie szarpałeś z traktora :>

Niby do wyjęcia tryba nawet silnikiem nie trzeba odjechać ale coś mi się zdaje, że awaria przez brak smarowania a to z przodu skrzyni zaczyna się kanał olejowy dolnego wałka... W sumie to wszystko i tak w oleju chodzi i nie ma prawa się zatrzeć ale widać coś musiało się stać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KASPER    0

Witam.Panowje dekel ze skrzyni wpiątek założyłem spowrotem poniewarz uznałem że to grubsza robota.

Myślę że na żułwju objadę wiosenną robotę,pole mam wokół domu.Po przestudiowaniu książki napraw

wałek wychodzi do tyłu,ale tryb przez ten otwór nie wyjdzie a wygląda tak jakby był zaspawany  do wałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

Normalnie to pół godziny roboty wyjąc tego tryba. Najcieżej to wyszarpać segier koło synchronizatora żół-zając nie mając odpowiednich kleszczy. Ale jak tryb zespawany z wałkiem... to współczuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KASPER    0

Witam po dłuższym czasie .Nareszcie zabrałem się za moją skrzynie.Ciągnik musiałem rozpołowić od strony tylnego

mostu.Mimo rużnych prub,tryb żułwia musiałem wypalać.Poszukuję trybu żułwia,chamulca sonchronizatora,wałka głuwnego.

O nowych wogule nie myślę ze względu na cenę,a z drugiej strony nowy tryb ze starym górnym trybem mugłby gwizdać.

Wszelkie propzycje i porady mile widziane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399
Napisano (edytowany)

http://agrofarm.com/pl/2252-U3383436M3-U3383436M3.html tanio nie będzie

http://olx.pl/oferta/kola-skrzyni-biegow-massey-ferguson-CID757-ID5ivuP.html#09ceffad60

Zwróć sobie uwage na trybo zółwia... raz jest zintegrowane z tymi ząbkami i stożkiem który współpracuje z hamulcem synchro a są też wersje składające się z 2 części.... trybo zółwia połączone wieloklinem z tym stożkiem współpracującym z hamulcem

Wałek obojętnie jakiej wersji (synchro i bez synchro ) jest ten sam

Na olx jesttego troche. coś tam znajdziesz. Mi całewkim ładny hamulec udało się za 400zł wyrwać ;)

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×