Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie mam prawdopodobnie problem z temperaturą, ponieważ są zbyt duże i dość czybkie wahania temperatury, nie trzyma stałego poziomu tylko jak ciągnik ma ciężej idzie wyżej jak lżej schodzi niżej i to na zakrętach na polu widać. Za czym obroce na wolnych obrotach to widzę że spada, pług w dół pojadę trochę i rośnie, co to może być bon już szlak mnie trafi? termostaty wymienione bo w zimę wcale nie trzymał temperatury i miałem nadzieję że będzie dobrze a tu rozczarowanie. może ktoś mógłby podesłać zdjęcie w jakim położeniu powinna być wskazówka w pełni prawidłowo rozgrzanego silnika?
Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

Prawdopodobne, ale niekoniecznie. Byłoby dobrze, gdybyś sprawdził faktyczną zmianę temperatury np. termometrem elektronicznym.

Inna przyczyna to niesprawna elektryka: problemy z ładowaniem, brak pewnego połączenia elektrycznego między czujnikiem a wskaźnikiem, wadliwy czujnik, ...

 

A tak na marginesie to normalne zjawisko, że temperatura silnika ulega zmianom zależnie od obciążenia.

Opublikowano

Witam, jak w temacie mam prawdopodobnie problem z temperaturą, ponieważ są zbyt duże i dość czybkie wahania temperatury, nie trzyma stałego poziomu tylko jak ciągnik ma ciężej idzie wyżej jak lżej schodzi niżej i to na zakrętach na polu widać. Za czym obroce na wolnych obrotach to widzę że spada, pług w dół pojadę trochę i rośnie, co to może być bon już szlak mnie trafi? termostaty wymienione bo w zimę wcale nie trzymał temperatury i miałem nadzieję że będzie dobrze a tu rozczarowanie. może ktoś mógłby podesłać zdjęcie w jakim położeniu powinna być wskazówka w pełni prawidłowo rozgrzanego silnika?

Z góry dzięki za pomoc

może za małe obroty silnika a zaduże obciążenie silnika ja pracuje na 2100 ruchy wskaznika są ale nieznaczne a w orce na 1 godz. spala 10 l i 1 ha zrobi pług zagonowy na zabezpieczeniu  kverneland

Opublikowano

Dzięki wszystkim za podpowiedzi ☺ połączenia i problemy z elektryka wykluczam raczej jest wszystko ok, czujnik możliwe że coś nie tak muszę wymienić. Na razie zacznę od małych kosztów ☺ też biorę pod uwagę wisko ale jak mówiłem na razie mniejsze koszty sprawdzę czujnik elektryka. ja swoim pracuje w orce na 1700 C3 bądź C4 a wy na jakich przelozeniach? jestem świadomy ze temperatura będzie się aczkolwiek nie powinna ponieważ powinien trzymać cały czas taka sama za to odpowiada termostat w tym przypadku dwa i wisko. Wydaje mi się że każdy pojazd silnikowy powinien trzymać stałą temperaturę niezależnie od obciążenia. Jeszcze kwestia czy jak będzie dmuchnieta uszczelka pod głowicą to mogą być objawy właśnie z tą temperaturą? bo coś mokro było na spojeniu bloku z głowicą, wymyłem pójdzie w robotę to zobaczymy czy się poci.

Opublikowano

Jak się to robi fachowo to nie wiem.kolega jak odpalił silnik i przyłożył do wentylatora listewke to wentylator stanął. Próbowałem tak u siebie i nie ma opcji by go zatrzymać.u mnie nie faluje temp.

Opublikowano

zalezy czy wskaznik faluje np od ponizej prawidlowej tep do powyzej. bo jak tylko od normy do powyzej to stawiam na wisko lub zatkano chlodnice. jak te pierwsze to czujnik lub połaczenia elektryczne z nim (sproboj psiknac czyms do czyszczenia stykow) bo zakladam ze termostaty chodza prawidłowo

Opublikowano

też tak myślałem albyn próbować zatrzymać wiatrak jak zimny muszę spróbować to zrobić. Z określeniem czy powyżej lub poniżej nie jestem w stanie tego określić ponieważ ciągnik posiadam nie aż tak długi czas i nie jestem pewien w którym miejscu dokładnie ma być wskazówka temperatury jak jest prawidłowo rozgrzany, a nikt nieche wspomóc mnie taka informacja w formie np. zdjęcia bądź chociaż opisania miejsca położenia wskazówki. no ale będę walczył z tym co to za przyczyną jak się wyjaśni poinformuje
termostaty wymieniane na nowe więc zakładamy że prawidłowo ☺

Opublikowano

Też mam problem z temperaturą, tylko że w Case MX 150 Zbyt  wysoka mi się zdaje.

Założyłem drugi zegar kupiony na Allegro za prawie 300 zł  http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-fld-60mm-nowosc-i6045443789.html   Najpierw zamówiłem ten  http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-cyfrowy-czujnik-solidny-i5674605778.html   ale okazało się że  z Chin idzie i do 60 dni może przyjść. Przyszedł po 2 tygodniach.

Koniecznie chodziło mi o wyświetlacz elektroniczny.

Czujnik założyłem w interculerze w kolektorze ssącym, i okazało się że max temperaturę jaką wskazał to 88 stopni, a oryginał w licznikach pod czerwone podeszło, . Teraz  czujnik przełożyłem w głowicę, zamiast jakiegoś korka 1/2 cala.

Więc najpierw radzę założyć jakiś  zegar, najlepiej elektroniczny, bo są dokładniejsze, w potem dalej szukać.

Opublikowano (edytowane)

Zacznij od pomiaru rzeczywistej temperatury silnika. Dopiero wtedy możesz rozpocząć dywagacje czy to wskaźnik, czujnik, wisko albo El Niño*...

 

* El Niño – "zjawisko pogodowe, polegające na utrzymywaniu się ponadprzeciętnie wysokiej temperatury na powierzchni wody w strefie równikowej Pacyfiku." - Wikipedia

 

edit: właśnie @Tomek73 mnie uprzedził.

Edytowane przez Axial
Opublikowano

Mario1224 dzięki za info położenia wskazówki
Kupię coś aby zobaczyć jaką faktycznie ma temp. bo może trzyma dobrze a tylko czujnik albo zegar wariuje. ale dziś tak myślałem i nie wiem czy nie wiskoza bo cały czas jakby był wiatrak włączony i za bardzo chłodzi, jak by można ją sprawdzić? dzięki za dotychczasowe podpowiedzi ☺

Opublikowano

Wisko raczej za mocno nie będzie chodziło.jedynie za słabo i będzie się silnik grzal.u mnie na jesieni zaczął wariowac zegar od temp.wyskaliwal poza skale.gdy udezylem w zegar to skazowka wracała na miejsce.elektryk dwa razy naprawial zegar.teraz jest założony zegar i czujnik od zetora

Opublikowano

no tak ale gdy jest załączone cały czas na maksymalnych obrotach to przy takiej temp. jak jest teraz to silnik będzie za Bardzo chłodzony i nie osiągnie prawidłowej temperatury ☺ no to tak jak u Ciebie po prostu wysiadl zegar, a kupić oryginalny nie mały wydatek ☺ teraz dla mnie najważniejsze zmierzenia jaką ma temperaturę i to już mi dużo powie ☺

Opublikowano

Jezdzilem prawie wszystkimi JD wskazowka nie powinna dochodzic do polowy zielonego pola .W modelach gdzie jest komputer wyswietlacz przewaznie pokazuje w normalnej jezdzie 83 stopnie a jadac pod obciazeniem dochodzi ponad 90 stopni .Gdy chlodnica byla troche brudna bylo nawet 102 stopnie .Tak ze w zaleznosci od obciazenia na wyswietlaczu widac wachanie temp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gabrysszostak
      Witam, mam pytanie, czy da się odblokować bieg F w John Deere 6100 z 1996 roku albo jak sprawdzić, czy ten bieg się w nim znajduje oraz czy trzeba było by podnosić kabinę do sprawdzenia biegu?
    • Przez marcinus99
      Witam!
      Szukam instrukcji serwisowej TM4487. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
      Pozdrawiam
      Marcin
    • Przez Antramx
      Witam,
      Otóż niedawno kupiłem JD 6200 z 1997 roku. Traktor posiada skrzynię biegów z dwoma dźwigniami i rewersem (przy kierownicy).
      Jedna dźwignia od A do D, a druga od P/1 do 4.
      Problem polega na tym, że nie miałem nigdy styczności z taką skrzynią, a jedynie manualną i automatyczną, przez co nie jestem pewien czy dobrze nimi operuję.
      Mianowicie, czy jest jakaś różnica gdy ruszam z np. A-4 albo D-1? Jakie biegi służą raczej do prac polowych, a które do transportu? Czy mogę w trakcie jazdy zmieniać swobodnie z np. B na C czy powinienem raczej rozpędzić traktor na czwórce i dopiero przerzucać na inny półbieg?
      Do tego mam małe pytanie - do czego służy dźwignia/przełącznik po prawej stronie na skraju panelu (żółw i królik) czy to dodatkowe ustawienia biegów czy może prędkość wałka? gdyż w moim egzemplarzu ta dźwignia jest ułamana.
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Artur312
      Witam mam problem z podnośnikiem. Ze cały czas pompa bije ciśnieniem
      jest brak regulacji siły uciagu, podczas prób zmiany pozycji na potencjometrze dochodzi do dziwnego zjawiska cały układ zaczyna dziwnie działać tzn ramiona podnoszą się do końca pompa wyje oraz potencjometr od szybkości reakcji zamienia się w pokrętło od podnoszenia i opuszczania. Problem znika po natrafieniu pokretlem potencjometru od siły uciagu w "punkt" który odblokuje caly panel sterowania , lecz siła uciagu nadal nie dziala.
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam,
      Od dłuższego czasu hydraulika wydaje odgłosy jakby miało zaraz coś sie rozlecieć, ale wszystko działa. w dniu wczorajszym wymieniłem wszystkie filtry na nowe oryginał zalałem nowym olejem john deere i myślałem że będzie jakaś poprawa no i jest gdy nie ruszam ładowaczem bądz kierownica to cicho pracuje a jak czymś ruszę to zaraz słychać dzwięk jak na nagraniu.
      Od początku , zapalam johna i słychać to co na nagraniu gdy kręce kierownicą bądz ruszam ładowaczem po jakimś czasie jest lepiej ale dalej to słychać i nie pracuje cicho .Czasami potrafi odciąć jakiś zawór i przestaje działać wszystko ,zgaszę zapalnę ciągnik i wszytko zaczyna działać. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
      Dzięki za odp
      video-1585735926.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v